Kyläily epäsiistissä kodissa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
rosanne
Meille tuli kerran kaveri kylään lapsensa kanssa, ja selitti kuinka pitäis olla supersiistiä.
Noh, hänen kolmevuotias poikansa kaatoi maidot tahalleen meijän olkkarin matolle, murusti keksit sohvalle ja sen jälkeen pyyhki kermaiset kätensä sohvaan. Äiti ei edes kieltänyt. =(
Näitä vieraita varten en enään koskaan siivoa. Ja siis meillä lapset syö keittiössä, mutta tää kaverin lapsi on sellanen lellipentu ettei toista löydy.
He kävivät kattomassa mua sairaalassa, kun olin saannu toisen lapsen. JA mitä tekee kolme vuotias? juoksee pitkin sairaalaa ja koputtelee oviin. Ja äiti nauraa vieressä "voi kulta, sä olet niin hassu" EI TERVE !!! en pahemmin halua heitä meille, jos on muita vieraita.. hävettää heidän puolesta.

"mä"
Siis oikeastiko ihmiset siivoavat kotinsa muiden vuoksi eivätkä itsensä? :O Itse pidän kodin tahrattomana meidän itsemme takia, se on helppoa eikä vaadi mitään kun on tavaksi tullut. Vessan pesen 2 kertaa viikossa, aikaa menee max. 3min/kerta.

Luulenpa, että teillä siivoamista inhoavilla ei vain ole oikeat välineet ja tietoa siivouksesta. Silloin siivoaminen tuntuu varmaan raskaalta ja pitkäkestoiselta.

matam
No joo, en mäkään tykkää käydä siivottomissa kodeissa. Mun mielestä ei tarvitse imuroida tms. mitään varta vasten, jos jonkinlaista perussiisteyttä pidetään yllä koko ajan. Keittiön ja vessan tulee olla siistejä. Yököttää paskaiset pöntöt ja tahraiset käsihanat, likaisen näköiset käsipyyhkeet ja siivottomat keittiöt (pöydät täynnä tiskiä ja roskia, tahroja jne.). Sekaisuus ja sotkuisuus ei missään nimessä haittaa, tavarat saa olla mullin mallin, kunhan ei ole likaista.
öö no meidän 4henkisen perheen 1päivän tiskeistä tulee tiskivuori(jos se jää laittamatta koneeseen heti,niin iltasel on tiskipöytä tiskiä täynnä),tosi yäk siis,hei,päivän tiskit, ohoh. ja sitä likaakin em.tasoille saattaa tulla jos ei 1vrk kukaan oo jaksanut pestä tasoja kunnolla(joskus esim sairaana voi käydä niin) entäs sitte sotku voi johtua siitä ettei 1vrk oo siivottu.

[QUOTE="mä";22529709]Siis oikeastiko ihmiset siivoavat kotinsa muiden vuoksi eivätkä itsensä? :O Itse pidän kodin tahrattomana meidän itsemme takia, se on helppoa eikä vaadi mitään kun on tavaksi tullut. Vessan pesen 2 kertaa viikossa, aikaa menee max. 3min/kerta.

Luulenpa, että teillä siivoamista inhoavilla ei vain ole oikeat välineet ja tietoa siivouksesta. Silloin siivoaminen tuntuu varmaan raskaalta ja pitkäkestoiselta.[/QUOTE]

Meillä on 7 ihmistä (3 pientä poikaa), jos meillä pesisi vessat 2 krt viikossa niin yäk :X
2 krt päivässä on lähempänä totuutta, meillä myös imuroidaan useampi kerta päivässä (ei tietenkään koko kämppää niin usein mutta eteinen, keittiö, olohuonetta). Alakerran lattia myös pestään/pyyhitään useamman kerran viikossa.
Ja ihan vaan itsemme takia.

Mä oon ehkä vähän vainoharhainen mutta musta tuntuu jotenkin että vieraat tulee kyttäämään ja silloin kun heitä tulee niin en todellakaan halua että tiskialtaassa on tiskejä, leluja on olkkarin lattialla, lehtiä ja kirjoja on muuallakin kuin hyllyssä yms. juttuja mitkä on ihan ok kun ollaan omalla porukalla kotona.

"mä"
Meillä on 7 ihmistä (3 pientä poikaa), jos meillä pesisi vessat 2 krt viikossa niin yäk :X
2 krt päivässä on lähempänä totuutta, meillä myös imuroidaan useampi kerta päivässä (ei tietenkään koko kämppää niin usein mutta eteinen, keittiö, olohuonetta). Alakerran lattia myös pestään/pyyhitään useamman kerran viikossa.
Ja ihan vaan itsemme takia.

Mä oon ehkä vähän vainoharhainen mutta musta tuntuu jotenkin että vieraat tulee kyttäämään ja silloin kun heitä tulee niin en todellakaan halua että tiskialtaassa on tiskejä, leluja on olkkarin lattialla, lehtiä ja kirjoja on muuallakin kuin hyllyssä yms. juttuja mitkä on ihan ok kun ollaan omalla porukalla kotona.
Meitä on kaksi, äiti ja poika. Jos pojalle on joskus vahinko sattunut, niin poika itse on kyllä pitänyt huolen, että se siivotaan samantien. Joten ei se, että talossa on poikia, tarkoita vessan siivottomuutta vaikkei sitä useita kertoja päivässä pesisikään.

[QUOTE="mä";22529754]Meitä on kaksi, äiti ja poika. Jos pojalle on joskus vahinko sattunut, niin poika itse on kyllä pitänyt huolen, että se siivotaan samantien. Joten ei se, että talossa on poikia, tarkoita vessan siivottomuutta vaikkei sitä useita kertoja päivässä pesisikään.[/QUOTE]

No niinpä tietysti.

"mamma"
Kyl mä ainakin jynssään tai edes siivoan "yleiset tilat" ennen vieraiden/kaverin tuloa. Khh,makkari ja lastenhuoneet saa olla kuten on mut keittiö,olohuone,tv-huone,vessa ja eteinen on siistejä. Antaa hyvän kuvan ja mukavampi mennä itsekin kylään, missä on siistiä ja näkee, että on panostettu.

Täälläkin yks keskitien kulkija :D Imuroin yleensä kerran päivässä, ja varsinkin keittiön silloin kun vieraita on tulossa. Mukavampi niitä jalkoja on pitää siellä pöydän alla ilman että leivänmurut pistelee jalkapohjiin! Vessan pesen 1-2krt/viikossa ja aina tarvittaessa, lattiat pyyhin kerta viikkoon/tarpeen vaatiessa.

Meillä ei oo mitään viikkosiivousjuttuja vaan pyrin tekemään ne jutut aina silloin ku tarvitaan. Näin kämppä ei pääse siihen kuntoon etteikö tänne vois yllärivieraat tulla :)

"vieras"
Meillä on yleensä aina siistiä, joten ei tarvi yllätysvieraiden kauhistua :D toki leluja saattaa olla lattiat pullollaan, mutta paskasta ei ole.
Mulla myös ällöttää mennä likaiseen kotiin. Etenkin, jos perheen äiti hehkuttaa, että on niiiiin siisti ja tarkka kodistansa. Silti siellä on pönttö täynnä paskaa, kaappeja ja ovia pyyhitty aikoihin, vessan pyyhkeiden vaihdosta puhumattakaan. En vaan tajua, onko se vessaharjan käyttö joillekin niin vaikeaa??

"minä"
itse inhoan jos jossain likaista. veljen luona kun käyn, siellä aina ihan kauhea sotku. likaisia astioita joka paikassa, vaate kasoja ja tavaraa röykkiöittäin joka paikassa. vessassa se sama käsipyyhe joka oli jo edellisellä vierailulla, ja on tosiaan sen näköinen. heillä vielä pieniä lapsia.
ällöttää oikeasti.
meillä perussiistiä aina, ei tarvitse erikseen alkaa siivoamaan vaikka joku olisi tulossa käymään

Te, ketkä puolustatte omaa epäsiisteyttänne, olette laiskoja. Ja anteeksi niin paha yleistys, mutta tuo on totta. Jos ei päivässä voi uhrata puolta tuntia järjestyksen ylläpitämiselle, on laiska, ei sille mitään muita selityksiä löydy. Ihan totta, jos ottais tavaksi sen, että joka päivä laittaa vaikka herätyskellon soimaan puolen tunnin päähän ja keskittyy sen ajan juuri siivoamiseen, ei koti tule paskaiseen kuntoon ikinä. Ja omasta kokemuksesta puhun, olin ennen itsekin laiska, mutta ikääkin silloin oli alle 20. Äiti 44 hämmästyttää. Siis vessa EI VOI olla siisti, jos sen pesee kerran kuukaudessa. Tai onhan se sen päivän siisti, mutta ei se yksi päivä kuukaudessa paljon tee, jos on loppuajan paskaista. Vessaa ei tarvitse tunnin ajan puunata (edelleenkin edellyttäen, että sitä siivotaan useammin kuin kerran kuussa), riittää se 3 minuuttia päivittäin. Käyttehän te suihkussa? Mikä teitä estää siinä samalla panostaa se 3 min vessan siivoamiseen samalla, kun käytte suihkussa? Likainen lavuaari ällöttää, monesti näkee sellaista, että lavuaari on täynnä jotain hiuksia, hammastahnaa, miehen parransänkeä, mustia pinttyneitä tahroja jne... Miksi? Harjaatteko te omia hampaitanne? Mikä estää teitä siinä hammaspesun jälkeen panostaa puoli minuuttia siihen, että pyyhkäisee lavuaarin ja hanan? Heti tulee paljon siistimpää, ja ihan oikeasti, tuon ehtii tehdä joka päivä, ei tarvii vieraita odotella. Likaiset tiskit ymmärrän, jos ei ole tiskikonetta. Jos taas on tiskikone, niin minkä takia valitsette laittaa likaisen astian tiskipöydälle eeikä nopean huuhtaisun jälkeen suoraan koneeseen? Imurointikin kestää sen 10 minuuttia, jos tekee sen tarpeeksi usein. Monet teistä, jotka tänne ootte kirjoitelleet, vietätte täällä palstalla paljon aikaa. Mikä teitä estää ottaa siitä palstallaroikkumisajasta puoli tuntia pois ja alkaa siivoamaan? Puoli tuntia päivässä, mikä on murto-osa siitä ajasta, minkä käytätte turhuuteen. Kun on saatu koti siistimmäksi ja tavaramäärä karsittua, jatkossa riittää se 15 minuuttia päivässä, jotta koti olisi aina vähintäänkin perussiisti.

toinen aivoton alle 40 v
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja hyvää yötä;22529530:
No, minusta se siisti vessanpönttö nyt vaan on tärkeä asia...etenkin näin talvella, kun ripulit ja mahataudit leviävät. Mutta ehkäpä olen tuon sitten vaan oppinut koulussa, tyhmiähän me kaikki alle nelikymppiset ollaan eikä meillä ole omia aivojakaan :).
Olen samaa mieltä siitä, että raikkaassa vessassa on mukavampi asioida kuin ummehtuneelta haisevassa jne. Mutta et kai tosissasi pelkää saavasi toisten pöntöstä ripulin? Eihän se ole mahdollista, jos et kyynärpäitäsi myöten uita käsiäsi siellä? Ja kädethän on tapana pestä asioinnin jälkeen. Eri asia on tietty jos ei ole saippuaa, pyyhkeet on likaiset (tosin silloin voi kuivata kädet paperiin.)

Sitten yleisenä kommenttina keskusteluun: Muistan ikuisesti kun olin saanut esikoistyttäreni ja elämä sekä arvatenkin koti oli yhtä kaaosta, ei ollut siivoilut ensimmäisenä mielessä. Olin kutsunut kylään tuttavan jolla oli samanikäinen vauva kuin minulla. Olimme etukäteen sopineet, että näissä äiti-vauva-kyläilyissä ei sitten stressata siivoamisesta tms. No minä olin uskonut mitä sanotaan, enkä ollut sitten siivonnut. Koti oli epäjärjestyksessä. En koskaan unohda tämän hienohelman ilmettä kun hän saapui meille. Ja hän ei todellakaan pystynyt peittämään tyrmistystään. Eikä minun mielestäni meillä nyt ihan NIIN sekaista ollut. Sen jälkeen olen visusti huolehtinut siitä, että kun tämä ihminen saapuu lapsineen kylään, kylppärin hanat kiiltävät ja pöydässä on vastaleivottua pullaa. Se kun näkyy olevan tämän ihmisen näkemys siitä, ettei sitten stressata siivoamisesta tai tarjoiluista. Argh.

voi ihanaa
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22529812:
Te, ketkä puolustatte omaa epäsiisteyttänne, olette laiskoja. Ja anteeksi niin paha yleistys, mutta tuo on totta. Jos ei päivässä voi uhrata puolta tuntia järjestyksen ylläpitämiselle, on laiska, ei sille mitään muita selityksiä löydy. Ihan totta, jos ottais tavaksi sen, että joka päivä laittaa vaikka herätyskellon soimaan puolen tunnin päähän ja keskittyy sen ajan juuri siivoamiseen, ei koti tule paskaiseen kuntoon ikinä. Ja omasta kokemuksesta puhun, olin ennen itsekin laiska, mutta ikääkin silloin oli alle 20. Äiti 44 hämmästyttää. Siis vessa EI VOI olla siisti, jos sen pesee kerran kuukaudessa. Tai onhan se sen päivän siisti, mutta ei se yksi päivä kuukaudessa paljon tee, jos on loppuajan paskaista. Vessaa ei tarvitse tunnin ajan puunata (edelleenkin edellyttäen, että sitä siivotaan useammin kuin kerran kuussa), riittää se 3 minuuttia päivittäin. Käyttehän te suihkussa? Mikä teitä estää siinä samalla panostaa se 3 min vessan siivoamiseen samalla, kun käytte suihkussa? Likainen lavuaari ällöttää, monesti näkee sellaista, että lavuaari on täynnä jotain hiuksia, hammastahnaa, miehen parransänkeä, mustia pinttyneitä tahroja jne... Miksi? Harjaatteko te omia hampaitanne? Mikä estää teitä siinä hammaspesun jälkeen panostaa puoli minuuttia siihen, että pyyhkäisee lavuaarin ja hanan? Heti tulee paljon siistimpää, ja ihan oikeasti, tuon ehtii tehdä joka päivä, ei tarvii vieraita odotella. Likaiset tiskit ymmärrän, jos ei ole tiskikonetta. Jos taas on tiskikone, niin minkä takia valitsette laittaa likaisen astian tiskipöydälle eeikä nopean huuhtaisun jälkeen suoraan koneeseen? Imurointikin kestää sen 10 minuuttia, jos tekee sen tarpeeksi usein. Monet teistä, jotka tänne ootte kirjoitelleet, vietätte täällä palstalla paljon aikaa. Mikä teitä estää ottaa siitä palstallaroikkumisajasta puoli tuntia pois ja alkaa siivoamaan? Puoli tuntia päivässä, mikä on murto-osa siitä ajasta, minkä käytätte turhuuteen. Kun on saatu koti siistimmäksi ja tavaramäärä karsittua, jatkossa riittää se 15 minuuttia päivässä, jotta koti olisi aina vähintäänkin perussiisti.
Ah, saatiinhan me yksi täydellinen Martta tähän keskusteluun opettamaan meille sottapytyille miten tulee elää.

"jopo"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529531:
Revin minkä? Riemun revin teidän vessafanaattisuudestanne, muistutatte Emmerdalen Ednaa :D Heippa henkiset Ednat!

Iloa kuule löytyy muustakin kuin puhtaasta kodista, esimerkiksi ystävistä jotka tulevat tapaamaan SINUA, ei tutkimaan oletko siivonnut kunnioittavan määrän :D Kokeilehan sinäkin joskus kutsua näin boheemia porukkaa kylään, ai niin ei sulla OLE tuollaisia kavereita :(

Ja jos sinä rajoittunut pönttösukeltelija olisit LUKENUT minun tekstini ENNEN KUIN alat täällä anaalisesti pingottaa, niin olisit huomannut että ihan alussa mainitsin että vessa meillä pestään kerran pari kuussa ja on kämpän siistein paikka. Meillä kun osutaan pönttöön, ei lattiat lainehdi.

Mutta ethän sinä mitään huomaa, olet vissiin illan viettänyt pönttöäsi nuuhkien ja miettien, kunnioitatko edes ITSEÄSI kun tuntuu nenään vieno kusen tuoksahdus ...
Sivistynyttä ja kohteliasta kielenkäyttöä ei iän karttuminen näköjään ainakaan ole tälle kirjoittajalle tuonut...

Käyttehän te suihkussa? Mikä teitä estää siinä samalla panostaa se 3 min vessan siivoamiseen samalla, kun käytte suihkussa?
Pakko kommentoida että se estää että vessa ei ole suihkun kanssa samassa tilassa ;)
Mutta joo... En ymmärrä kans miten joku ei jaksa vessaansa pestä (varsinkaan jos on vieraita tulossa).

Alkuperäinen kirjoittaja voi ihanaa:
Ah, saatiinhan me yksi täydellinen Martta tähän keskusteluun opettamaan meille sottapytyille miten tulee elää.
En mä mikään martta ole. Mua ei häiritse epäsiisteys TEIDÄN kotonanne, eikä omassa kodissa häiritse tavarat, mitkä vaihtavat paikkoja lasten liikkumisten mukaan, mutta se, että aikuinen ihminen ei osaa/jaksa omaa vessaansa pestä on laiskuuden huippua. Etenkään silloin, kun se on jo keski-iässä ja sikolätissä asumisesta on tullut tapa, jolle ei halua tehdä mitään. Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei kenenkään elämä voi olla niin kiireistä, etteikö sen 15 tai 30 min PÄIVÄSSÄ voisi panostaa siihen omaan kotiin. Tai no omahan on valintanne, mutta eipä tarvii sitten loukkaantua muiden ihmisten mielipiteistä kotinne puhtaudesta ja teidän ajankäytöstä. Jos ei pysty sen 15-30 minsaa panostaa omaan kotiin, mutta siitäkin huolimatta roikkuu koko päivän kaksplussalla, ois miettimisen paikka, että käyttääkö aikansa kuinka tehokkaasti. Eikä tarvii valittaa, että "lapset sotkee".. Vanhemmistahan hekin ottavat mallia.

Viimeksi muokattu:
aamunhyvä
[QUOTE="vieras";22529802]Meillä on yleensä aina siistiä, joten ei tarvi yllätysvieraiden kauhistua :D toki leluja saattaa olla lattiat pullollaan, mutta paskasta ei ole.
Mulla myös ällöttää mennä likaiseen kotiin. Etenkin, jos perheen äiti hehkuttaa, että on niiiiin siisti ja tarkka kodistansa. Silti siellä on pönttö täynnä paskaa, kaappeja ja ovia pyyhitty aikoihin, vessan pyyhkeiden vaihdosta puhumattakaan. En vaan tajua, onko se vessaharjan käyttö joillekin niin vaikeaa??[/QUOTE]

Anteeksi nyt, mutta vessaharjallako sä ne kaapit ja ovet pyyhit? :D

gu
Likaiset tiskit ymmärrän, jos ei ole tiskikonetta. Jos taas on tiskikone, niin minkä takia valitsette laittaa likaisen astian tiskipöydälle eeikä nopean huuhtaisun jälkeen suoraan koneeseen?.
Muuten toimitaankin kuten sinäkin, mutta kun siellä koneessa on aina ne puhtaat astiat, niin likaiset kerääntyy altaaseen. Jotenkin se koneen tyhjentäminen on kaikista vaikeinta. Oikein ketuttaa.

Älä Jaksa
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22529883:
En mä mikään martta ole. Mua ei häiritse epäsiisteys TEIDÄN kotonanne, eikä omassa kodissa häiritse tavarat, mitkä vaihtavat paikkoja lasten liikkumisten mukaan, mutta se, että aikuinen ihminen ei osaa/jaksa omaa vessaansa pestä on laiskuuden huippua. Etenkään silloin, kun se on jo keski-iässä ja sikolätissä asumisesta on tullut tapa, jolle ei halua tehdä mitään. Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei kenenkään elämä voi olla niin kiireistä, etteikö sen 15 tai 30 min PÄIVÄSSÄ voisi panostaa siihen omaan kotiin. Tai no omahan on valintanne, mutta eipä tarvii sitten loukkaantua muiden ihmisten mielipiteistä kotinne puhtaudesta ja teidän ajankäytöstä. Jos ei pysty sen 15-30 minsaa panostaa omaan kotiin, mutta siitäkin huolimatta roikkuu joko päivän kaksplussalla, ois miettimisen paikka, että käyttääkö aikansa kuinka tehokkaasti. Eikä tarvii valittaa, että "lapset sotkee".. Vanhemmistahan hekin ottavat mallia.
Voi rakas Martta. Ensin sanot että sinua ei kiinnosta minun kotini sotkuisuus ja sitten muutaman virkkeen päässä kumminkin sanot että ei sitten tarvitse ihmetellä ihmisten mielipidettä siisteydestä. Katsos kun minä en ainakaan paasauksesi perusteella tai sen vuoksi voisi vähempää välittää juuri siitä sinun mielipiteestäsi. Siivoa ihan sitä omaa kotiasi vaan, ei täälläkään tarvita romaanin pituisia ohjeita siitä miten tulee siivota. Jokainen aiheesta kiinnostunut löytää kyllä marttaliiton sivut itsekin netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja gu:
Muuten toimitaankin kuten sinäkin, mutta kun siellä koneessa on aina ne puhtaat astiat, niin likaiset kerääntyy altaaseen. Jotenkin se koneen tyhjentäminen on kaikista vaikeinta. Oikein ketuttaa.
Tää oli mullekin aluksi vaikeaa. Sitten löysin netistä sellaisen vinkin, että mitä kotihommia ikinä teetkään, niin ota siitä aika (kännykässä on usein ajastin). Usein selviää, että nää kotihommat kestävät paljon lyhyemmän ajan kuin mitä on etukäteen kuvitellut. Mä tein silloin niin,, että listasin tekemättömiä hommia paperille, ja perään aina laitoin ajan, minkä on mikäkin homma multa vienyt. Seuraavan kerran kun tulee ajankohtaiseksi tiskikoneen tyhjennys, tehtävä tuntuu tosi helpolta, kun muistat (tai lunttaat lapusta) että viiimeksi sulta on samaan hommaan mennyt esim 2 minuuttia 35 sekuntia ;)

Meillä käy kutsuttuja vieraita ehkä muutaman kerran vuoteen, niitä varten siivoankin.
Viikossa täällä lappaa kuitenkin porukkaa kuin pipoa. Koko lähipiiri tietää, että aina täällä on ovet auki ja saa tulla, kahviakin keitän jos ehdin.

Mutta näitä yllätysvieraita varten en erikseen siivoa, ja täällä saattaa olla sekä sekaista, että likaista.
Ei niitä näytä häiritsevän, ja mä siivoan sitten kun mua häiritsee, enkä muita ihmisiä varten.

Tekemistä täällä ja mulla muuallakin on niin pirusti, että tekemällä se ei ihan heti lopu. Ja monesti siinä vaiheessa kun mulla olisi aikaa se puoli tuntia-tunti, että ehtisin keräillä romuja ja luutia lattioita, käytän sen ajan mieluummin kahvin juomiseen, sohvalla lojumiseen, netissä surffailuun...

Ja kun niitä "yllätysvieraita" täällä laukkaa muutenkin vähän väliä, niin on ehkä parempikin, että ne joita ahdistaa tällainen läävä, pysyvät poissa. Johan täällä kävisi ahtaaksi muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä Jaksa:
Voi rakas Martta. Ensin sanot että sinua ei kiinnosta minun kotini sotkuisuus ja sitten muutaman virkkeen päässä kumminkin sanot että ei sitten tarvitse ihmetellä ihmisten mielipidettä siisteydestä. Katsos kun minä en ainakaan paasauksesi perusteella tai sen vuoksi voisi vähempää välittää juuri siitä sinun mielipiteestäsi. Siivoa ihan sitä omaa kotiasi vaan, ei täälläkään tarvita romaanin pituisia ohjeita siitä miten tulee siivota. Jokainen aiheesta kiinnostunut löytää kyllä marttaliiton sivut itsekin netistä.
Enhän mä sua nimittele, joten jätäthän säkin turhat nimittelyt pois. Jos sua ei mielipiteeni kiinnosta, ohita se suosiolla. Palstalla on muutenkin vaikka kuinka monta mielipidettä, mitkä ei välttämättä juuri sua kiinnosta, ei se tarkoita sitä, että sun täytyis jokainen niistä kuitata. Käyttäisit mieluummin senkin ajan johonkin hyödylliseen. :p

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Minä roikun palstalla työajalla jos on hiljaisempaa, enkä silloin voi siivota. Monet ehdottamasi rutiinit ovat käytössä mutta jos 4 ihmistä sotkee ja vain yksi siivoaa, ei meillä voi olla siistiä. Vaikka miten asiasta nalkutan, likaiset astiat jätetään tiskipöydälle vaikka kone olis puolityhjjä ja likaisia astioita koneessakin. Jos unohdan roskapussin laittaa roskikseen kun vien roskat, laitetaan muiden perheenjäsenten toimesta roskat suoraan siihen roskikseen ilman roskapussia. Jne jne.

Täällä olisi oikein siistiä jos asuisin yksin, mutta kun en asu. Käyn töissä ja iltaisin käytän sen 30-45min siivoamiseen ja/tai pyykinpesuun joka ilta. Minun voimavarat eivät riitä juuri isompaan, ja tuossa ajassa ehtii laittaa likaiset astiat koneeseen ja ne puhtaat kaappeihin, siivota ja imuroida keittiön ja eteisen, katsoa seuraavan päivän vaatteet, lajitella pyykkejä ja laittaa yksi koneellinen pesemään ja toinen viikata kaappiin.

Vinkkejä miten selviäisin paremmin?

"cheryl"
[QUOTE="jopo";22529871]Sivistynyttä ja kohteliasta kielenkäyttöä ei iän karttuminen näköjään ainakaan ole tälle kirjoittajalle tuonut...[/QUOTE]

Reilu nelikymppisillä taitaa olla oikeesti aika surkea kolulutus/kasvatus yleisesti. Idiooteimmat ja osaamattomimmat tyypit (siis oikeasti sellaiset jotka ei osaa edes kirjoittaa ja perustiedot on ameeban tasoa) on aina reilu nelikymppisiä.

Yritetään ymmärtää. Jotkut eivät vaan kykene keskustelemaan kiroamatta ja v****ilematta.

Oman kodin siisteys ei ole mikään neuroosi. Luulin, että se on ihan perusjuttu, että yritetään pitää paikat järjestyksessä ja puhtaina, mutta ilmeisesti olin väärässä. Olenkin hullu tiukkapipoinen neurootikko, jonka koti on siisti(ei neuroottisen. On meilläkin hetkiä kun koirankarvoja ja tiskejä kasaantuu).

Kumma juttu että meidän kaverit haluaa silti aina tulla meille, ja saavat mieluusti tullakin. Meillä kokoonnuttaan useimmiten, vaikka mua ei muiden epäsiisteyskään haittaa. On silti kivempaa käydä vessassa, joka on siisti.

?
No meillä ei tahroilta voi välttyä.. Niitä aina jostain tulee vaikka lasten naamaa ja käsiä yritänkin usein pestä. Mutta kyllä ällöttää likainen (siis oikeasti likainen ja epäsiisti) keittiö ja vessa. On ihan eriasia jos vaikka lasten leluja lojuu lattialla, ei se oo paha. Mutta jos siellä lelujen ym. seassa näkyy roskia ja murusia niin hyi!

Mua ärsyttää yksikin tuttu äiti joka jokaisessa välissä hehkuttaa kuinka on "siivonnut taas" ja "täytyy taas mennä siivoamaan"..Ja silti kun siellä käy niin on ihan törkeän paskasena paikat! Vessassakin oikein saa miettiä mihin uskaltaa/viitsii koskea:/ Enpä heillä usein siitä syystä käy.

Yhteistyössä