Kylään paljain jaloin?

  • Viestiketjun aloittaja wieras
  • Ensimmäinen viesti
Itsellä kesäkengät, joissa sukkia ei tarvitse, enemmän haittaavat.. Mutta pidän varuilta mukana kesäsukkia laukussa.. katsoo sitten tilanetta.. Jos asukkaat ovat hirveän siistejä jne, niin on se kohteliasta laittaa sukat tai ainakin kysyä haittaako jos tepastelee paljain jaloin..
 
mieluummin paljain varpain sisälle kuin hiekkaisten kenkien kanssa! ja kengät jää itsellä myös kyläpaikassa eteiseen. eikä ole vielä missään sukkia tarjottu jalkaan. joskus ulkomailla tosin on tarjottu sisätossuja ihan sukkien päällekin kun eivät ymmärrä ettei sisällä tarvi olla kenkiä, mutta silloin on sanottu esim se että kun saattaa olla likaisemmat lattiat (ja sitä ne oikeasti jossakin on kun on kokolattiamatto jota ei taatusti kotikonstein puhtaaksi normaalisiivouksessa saa)
 
Kyllä saa kunhan jalat on puhtaat. On aika epämiellyttävän näköistä jos on kävelty ulkona paljain jaloin ja sitten mennään kylään likaisilla jaloilla. :x Eli ensin jalka pesulle ja sitten kylään. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Kyllä saa kunhan jalat on puhtaat. On aika epämiellyttävän näköistä jos on kävelty ulkona paljain jaloin ja sitten mennään kylään likaisilla jaloilla. :x Eli ensin jalka pesulle ja sitten kylään. ;)
tuo on totta. ei tosin aikuisia ole pesulle tai takaoven ja kylppärin kautta sisälel ole tarvinnut käskeä, mutta lapset saa kulkea tuota tietä jos paljain jaloin ulkona ovat ja selkeästi likaantumisen vaara on ollut.
 
Sukaton
Meillä Suomessahan on sellainen tapa, että pääsääntöisesti kengät riisutaan kylään mentäessä. Ja jos ei ole suklia, niin sitten ollaan paljain varpain :) itse en käytä sukkia kuin kovimmilla pakkasilla, joten kyläilen myös talvella usein paljain jaloin. Pahaa sanomista tästä ei ole tullut. Myös neuvolassa taisin tammikuussa olla paljain jaloin...
 
Mie muistan varmaan ikäni meiän ala-asteen opettajan joka pakotti +30 asteen helteilläkin (intiaanikesä elokuussa koulujen jo alettua) pitämään sukkia "koska paljainvarpain ei ole kohteliasta tulla julkisille paikoille tai kyläilemään". Välitunnit paljain varpain sandaaleissa, tunneille sit sukat jalkaan.. Sen jälkeen oon kyllä kysynyt kyläpaikassa että haittaako jos tulen paljain varpain :)
 
Nipo
Mua kyllä ällöttää jos vieras on paljain jaloin ja on hoitamattomat tai likaiset jalat. Jos huolehtii että jalat on hoidetut ja hygienia kunnossa niin kai se kesällä on ihan ok.
 
metsänpeitto
Jos mä en tunne kyläpaikkaa kovin hyvin, niin saatan ottaa sukat laukkuuni mukaan varmuuden vuoksi koska sukkia en ulkona pidä.

Mutta meille saa tulla sukattakin. Mun jalat kyllä näyttää ihan kauheilta koko kesän, koska pidän sellaisia kenkiä jotka värjää mun jalkapohjat ihan hetkessä mustiksi :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
Tästä on ennenkin kättä väännetty.


Mutta mie kuljen kesät aina paljain varpain ja olen pahoillani jos jonkun mielen pahoitan. :xmas:

Enkä tuijota mitä vierailla jalassaan on vai onko mitään. Aina tervetulleita vieraat!!
peesailenpa tätä.
 
ööhh
Enpä ole vieraitteni jalkoja tuijotellu eli totta kai. Enkä pese omia jalkojanikaan kuin vasta illalla ennen sänkyyn menoa, vaikka oisin kävelly paljain jaloin ulkona. Likaisilta ne näyttää puhtainakin kun sandaalit on semmoset, että varpaat ruskettuu, mutta jalkapöytä ei.

En myöskään kuljeta sukkia mukana (paitsi jos pelkään kylmää iltaa) enkä varsinkaan käytä sukkia sandaaleissa (eikä mies eikä lapsetkaan).

Ja meillä muuten työnnellään rattaita sisälläkin, enkä edes yleensä pyyhi renkaita, ennen kuin tuon ne sisään. Hui!

 

Yhteistyössä