Kylään paljain jaloin?

  • Viestiketjun aloittaja wieras
  • Ensimmäinen viesti
Kuvitellaan tilanne, että mä olen menossa kylään, ja olen paljain jaloin mutta sukat on laukussa. Mä kysyn kyläpaikassa että saanko tulla paljain varpain vai haluatko että laitan sukat. Kuinka moni vastaa mulle rehellisesti? Vai kannattaisko ottaa tavaksi kantaa sukat laukussa ja pukee ne eteisessä?

Meille saa kyllä tulla ilman sukkiakin.
 
Meille ei kannata paljain varpain tulla, ku on niin askaset lattiat. :ashamed: Aivan sama kuinka paljon imuroi, aina on hiekkaa. :headwall: Saa tietysti, jos haluaa, mut uskois et on epämielyttävää. Tapana on tarjota tohveleita vieraille, ettei tarvii hiekkaa ja koirankarvaa jaloista/sukista sit rapsia. :whistle:
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
meille saa tulla paljain varpain, ja tietyissä paikoissa kyläilen paljain varpain, jonnekin laitan sukat =)
Samoin, joskaan noita sukkapaikkoja ei ole tullut enää vuosiin vastaan. Se että aikaisemmin laitoin sukat joskus "hienompiin kyliin" tai tuntemattomampiin paikkoihin johtui ujoudesta ja siihen, kun äiti aikoinaan opetti :) Paljain varpain on paljon mukavampaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
meille saa tulla paljain varpain, ja tietyissä paikoissa kyläilen paljain varpain, jonnekin laitan sukat =)
Samoin, joskaan noita sukkapaikkoja ei ole tullut enää vuosiin vastaan. Se että aikaisemmin laitoin sukat joskus "hienompiin kyliin" tai tuntemattomampiin paikkoihin johtui ujoudesta ja siihen, kun äiti aikoinaan opetti :) Paljain varpain on paljon mukavampaa.
Meillä kävi viime talvena tuttavapariskunta kylässä joku lauantai. Syömisten jälkeen siirryttiin olohuoneen puolelle - vieraana ollut rouva kysyi, että saisiko hän riisua sukat ja olla paljain jaloin isäntäväen tapaan... totta kai saa!

Myöhemmin keväällä mentiin heille kylään isompiin bileisiin (40-v juhlat). Samainen rouva emännöi miehensä juhlia paljain varpain. Meillä oli sukat, kun mentiin juhliin... Jo eteisessä samainen rouva muistutti, että "meillä saa olla kotoisasti paljain varpain".





 

Yhteistyössä