Kuvittelenko vaan vai vievätkö vanhemmat lapsensa hoitoon nykyään enemmän kuin ennen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka isovanhemmat olisivat miten rakkaita ja tärkeitä, eivät he ikinä voi korvata lapsen omia vanhempia! Vanhemmilla pitäisi olla se pääkasvatusvastuu lapsistaan..ihmettelen, jos lapsi ei halua viettää enemmän vapaita viikonloppuja vanhempiensa kuin isovanhempiensa tai muiden sukulaistensa kanssa. Toki on hienoa, että myös mummi ottaa lapset luokseen silloin tällöin hoitoon ja yökyläänkin, mutta ei sen pitäisí tapahtua säännällisesti useimpina viikonloppuina, ei todellakaan 2-3 kertaa kuussa, jos lapsi käy päivittäin tarhassakin! Missä välissä lapsi ehtii viettämään isänsä ja äitinsä kanssa kunnolla aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja olen ollut:
Alkuperäinen kirjoittaja FMN:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnen yhden 5v lapsen, joka on 5 päivää viikossa hoidossa, aamusta aina klo 16.30-17.00 asti.

Tähän kommentti. Meillä esikoinen meni ryhmikseen vuoden ikäisenä, ja oli porukan ainoa, joka oli hoidossa koko päivän eli aamulla vietiin ennen kahdeksaa ja viideksi kiiruhdettiin hakemaan kotiin. Ma-pe siis. Yksi hoitaja, pari äiti ja lukuisa joukko tuttuja ja tuntemattomia päivitteli eri yhteyksissä, miten on meidän pojalla pitkät hoitopäivät. Olihan se kurjaa, että haettiin aina viimeisenä mutta mä en ymmärrä, miten asian muuten hoitaisi, jos molemmat vanhemmat on ns. normaaleja virastoaikoja noudattavissa töissä. Pakkohan se lapsi on viedä aamulla aikaisin ja hakea vasta, kun pääsee töistä. Mutta ainakin tossa hoitopaikassa tuntui, että ihmisillä on tosi joustavat työajat ja lapsia pyritään pitämään hoidossa mahd. lyhyitä aikoja.

Parin kk päästä palaan taas töihin, toivottavasti pk:ssa on tällä kertaa muitakin täyden hoitopäivän lapsia...

Virastoika ei ole 8-17, kukaan ei ole yhdeksää tuntia toissä kuin yrittäjä.
Virastoaika alkaa yhdeksältä ja päättyy klo 16, siihen 45min lounastauko.

No voi tsiisus?! Ainakaan täällä Hesassa ei virasto ja päiväkoti ole vierekkäin. Eli 45 min. matkoihin suuntaansa. Kun pääsen töistä 16.15 niin olen just klo 17 pk:ssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
ei minua mikään vaivaa. raksatan vain lapsiani ja olen TODELLA TAHTONUT heidät joten en laita heitä monta kertaa kuussa hoitoon. minä olen ÄITI lapsilleni.

Ja lapseni voisivat milloin vain mennä hoitoon, ihanat isovanhemmat on mutta ei ole tarvetta juosta ympäri kyliä ja rypeä.

Mä oon sitten vissiin juoksemassa ympäri kyliä? Ihan vinkkinä, en juo edes alkoholia jos sitä kuvittelet mun tekevän kun lapset ovat mummilla.

Mikä minä olen lapsilleni, sisko? Joo ja en tietenkään ole halunnut lapsiani koska tahtovat ja edelleen ITSE tahtovat olla mummilla.

Oot tosi katkera tapaus, toivottavasti et käyttäydy noin väsymyshöyryissäs lapsillesi.

Tuossapa se tulikin, olet väsynyt lapsiisi ja haluat ne kaksi kertaa kuussa vähintäin hoitoon että saat OMAA aikaa. Niin tuttua nykynuorissa. Saman missä lapset kunhan jossain.

Mulla pelottaa jo, et vissiin oikeasti ymmärrä lukemista tai sinä/te ette ymmärrä :o

Jos sulle mummila tarkoittaa että lapset ovat vain jossain, niin otan osaa ja vielä enemmän otan osaa siittä että sinäkään et näytä tajuavan, että edelleenkaan minä ITSE EN ole koskaan pyytänyt että lapseni menisivät yökylään, olen todella surullinen puolestasi koska et ymmärrä lukemaasi tekstiä :/

Vaikka isovanhemmat olisivat miten rakkaita ja tärkeitä, eivät he ikinä voi korvata lapsen omia vanhempia! Vanhemmilla pitäisi olla se pääkasvatusvastuu lapsistaan..ihmettelen, jos lapsi ei halua viettää enemmän vapaita viikonloppuja vanhempiensa kuin isovanhempiensa tai muiden sukulaistensa kanssa. Toki on hienoa, että myös mummi ottaa lapset luokseen silloin tällöin hoitoon ja yökyläänkin, mutta ei sen pitäisí tapahtua säännällisesti useimpina viikonloppuina, ei todellakaan 2-3 kertaa kuussa, jos lapsi käy päivittäin tarhassakin! Missä välissä lapsi ehtii viettämään isänsä ja äitinsä kanssa kunnolla aikaa?

No nuo mun lapseni, eivät ainakaan käy tarhassa, jos tekstilläsi viittasit mun tekstiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meillä on lapset n.2viikonloppu kuukaudessa yökylässä, tykkäävät tosi paljon olla mummulassa. Mutta päivisin eivät ole tarhassa, kun olen kotiäitinä.

Ihan siksi ovat kun nauttivat mummilla olosta ja mummi tykkää tosi paljon kans. Me miehen kanssa sitten vaihtelevasti ollaan kotona tai ystävien kanssa.

siis kuukaudessa on 4viikkoa ja työnnät lapset niistä kahdeksi v.lopuksi hoitoon! No huh huhu olisko kannattanu jättää lapset tekemättä.

Mä en työnnä lapsiani hoitoon, vaan äitini itse lapset sinne tahtoo. Ja miksi olisi pitänyt jättää lapseni tekemättä? Siksi että ovat 2 yötä kuukaudessa mummolassa? Itse nauttivat ja mummi nauttii? Ootko vähän yksinkertainen ihminen?

viikonlopussa on enemmän kuin 1päivä. joten he eivät voi olla vaan kaksi yötä kuukaudessa yökylässä.
pussitat itsesi

:o :o 2 viikonloppuna, voi anteeksi että en kirjoittanut erikseen että perjantaina tai lauantaina, mulla kun on tapana sanoa viikonlopuksi.
Jos joku multa kysyy että mitä teette viikonloppuna niin sanon että pojat menee viikonlopuksi hoitoon. Anna anteeksi maalaisuuteni, vitun idiootti!

Ihan muuhun sivullisena puuttumatta sanon vaan viikonloppu tarkoittaa kyllä yleisesti pe-su että ei se ainakaan tuo ylempi se vitun idiootti ole. :D

Kivahan se on että tukiverkkoa löytyy mutta mun on pakko sanoa että _minun_ mielestä kaverillani on vauva ihan hirveän usein hoidossa. Monta kertaa viikossa + vielä öitä. Ollut ihan syntymästään saakka. Ja valitettavasti sen huomaa lapsen ja äidin väleistä. Sen vaan huomaa. Lapsi suhtautuu äitiinsä aivan eri tavalla kuin vaikka mummoihinsa. En sitten tiedä että onko takana jotain muutakin...

No nuo mun lapseni, eivät ainakaan käy tarhassa, jos tekstilläsi viittasit mun tekstiin.

Puhuin yleisesti, en viitannut kenenkään tekstiin.

Haluaisin muuten muistuttaa sellaisesta asiasta, että ei ne yökyläilyt kaikissa perheissä lähde lasten toivomuksesta vaikka joissain perheissä näin olisi.

Mitä vouhkaamista täällä on virastoajoista? Toisessa paikassa työt on klo 8-16, toisessa 9-17. Oli miten oli, päälle 8 tuntia siitä tulee, kun ei sinne töihin voi mennä myöhässä eikä lähteä etuajassa lapsia hakemaan. Ja minusta toi on se ihan normaaliaika. Oon kanssa välillä miettinyt missä vuorotöissä kaikki muut sitten on kun ei siellä montaa lasta päiväkodin pihalla edes puol neljältä enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihan muuhun sivullisena puuttumatta sanon vaan viikonloppu tarkoittaa kyllä yleisesti pe-su että ei se ainakaan tuo ylempi se vitun idiootti ole. :D

Kivahan se on että tukiverkkoa löytyy mutta mun on pakko sanoa että _minun_ mielestä kaverillani on vauva ihan hirveän usein hoidossa. Monta kertaa viikossa + vielä öitä. Ollut ihan syntymästään saakka. Ja valitettavasti sen huomaa lapsen ja äidin väleistä. Sen vaan huomaa. Lapsi suhtautuu äitiinsä aivan eri tavalla kuin vaikka mummoihinsa. En sitten tiedä että onko takana jotain muutakin...

Voin mä ollakkin vitun idiootti ei haittaa ;) Mutta mulla on tapana sanoa noin, eli 1yötä olen tarkoittanut.

Voin mä ollakkin vitun idiootti ei haittaa ;) Mutta mulla on tapana sanoa noin, eli 1yötä olen tarkoittanut.

No mutta turhaan sinä silloin tuota toista haukut! Ei hän millään voinut tietää että _sinun_ mielestäsi viikonloppu onkin vain yksi yö..

Puhuin yleisesti, en viitannut kenenkään tekstiin.

Haluaisin muuten muistuttaa sellaisesta asiasta, että ei ne yökyläilyt kaikissa perheissä lähde lasten toivomuksesta vaikka joissain perheissä näin olisi.

No meidän perheessä lähtee siittä että lapset ja mummi itse tahtovat yökyläillä, mutta niinhän se nyt mun niskaan kaadetaan että mä haluan hillua kylillä ja pakotan lapseni mummolaan ja mummi on ihan rättiväsynyt ja lapset puhuu kavereillensa kuinka olivat taas mummilassa..Heh, rupes ihan naurattaan miten tekstejäni on väännelty :D

No mutta turhaan sinä silloin tuota toista haukut! Ei hän millään voinut tietää että _sinun_ mielestäsi viikonloppu onkin vain yksi yö..

No eiköhän tuo haukkunut ihan muutakin ja meni aivan sekaisin teksteissäni kuinka hillun ja lapset puhuvat vaan raukat kavereilleen kun aina ovat mummilassa jne kaikkea muuta aivan sekopää skeidaa ja mummi on ihan väsynyt kun minä raahaan lapsia jne jne. Huh huh

No eiköhän tuo haukkunut ihan muutakin ja meni aivan sekaisin teksteissäni kuinka hillun ja lapset puhuvat vaan raukat kavereilleen kun aina ovat mummilassa jne kaikkea muuta aivan sekopää skeidaa ja mummi on ihan väsynyt kun minä raahaan lapsia jne jne. Huh huh

Jaa. No kannattaisi sitten varmaan vähän miettiä että miten asiat kertoo koska kyllä tuo minunkin silmiini melko suurelta määrältä kuulostaa..Tuo hoidossa olo siis.

Minusta tuo asia on niin, kuten kaikki muukin maailmassa, eli epätasaisesti. JOillakin on mahdollisuus viedä jatkuvasti lastaan hotioon, monta kertaa viikossa, ja sitten on niitä, ojilla lapset aina kotona. Vuosi toisensa jälkeen ei ketään hoitajia.

Jaa. No kannattaisi sitten varmaan vähän miettiä että miten asiat kertoo koska kyllä tuo minunkin silmiini melko suurelta määrältä kuulostaa..Tuo hoidossa olo siis.

No itseasiassa mulle on aivan sama miltä tekstini jossain kaksplussan keskustelu palstalla kuulostaa. Ja iteppähän te päättelette teksteistä, aivan mitä te haluatte. Ei ole mun asiani vääntää, vaikka väänsinkin tuossa äsken, vaikka edes vastauksia en saanut kysymyksiin. :D

en nyt ymmärrä tätä hyökkäystä nimim. Sama vastaan. Jos hän on päivät lasten kanssa kotona ja lapset kaksi yötä kuussa mummolassa niin ei tuo minusta niin kamalalta kuulosta, päinvastoin. Ennemmin mä en ymmärrä näitä, jotka töissä aina viiteen ja sit lapset laitetaan jo seiskalta nukkumaan. Eli lasten kanssa ollaan viikolla 10h. Sit täytyy viettää viikonloppuna sitä perheen "laatuaikaa" kun ei viikolla nähdä koko muksuja. Minusta kai tuo Saman tyyli kuulostaa oikein kivalta. Ja ihana, kun on isovanhempia, jotka haluaa olla lastenlasten elämässä säännöllisesti:)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
en nyt ymmärrä tätä hyökkäystä nimim. Sama vastaan. Jos hän on päivät lasten kanssa kotona ja lapset kaksi yötä kuussa mummolassa niin ei tuo minusta niin kamalalta kuulosta, päinvastoin. Ennemmin mä en ymmärrä näitä, jotka töissä aina viiteen ja sit lapset laitetaan jo seiskalta nukkumaan. Eli lasten kanssa ollaan viikolla 10h. Sit täytyy viettää viikonloppuna sitä perheen "laatuaikaa" kun ei viikolla nähdä koko muksuja. Minusta kai tuo Saman tyyli kuulostaa oikein kivalta. Ja ihana, kun on isovanhempia, jotka haluaa olla lastenlasten elämässä säännöllisesti:)

Kiitos että joku ymmärsi, siittäkin huolimatta että oma tekstini oli aika agressiivistä, ärsyttää vaan kun hyökätään ja väännetään tekstit tosi paljon eritavalla kuin ne olen kirjoittanut. :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Peesaan!

Ja kun teilläkin näyttää olevan vaikeuksia vieläkin älytä se että mummi ja lapset itse sinne pyytävät EN minä. Mutta olkoot :D

Mulle on oikeasti aivan sama että missä kunnossa ja kuinka usein ja millaisia ja mitä ikinä _sun_ lapsesi ovatkaan mutta puolustanpa tuota toista sen takia että sinun on turha ruveta haukkumaan muita sen takia että ihmiset tekee johtopäätöksensä sen perusteella mitä _sinä kerrot_
Miettisit sanavalintojasi jo etukäteen ettei tarvis koko ajan selitellä ettei se nyt niin olekaan vaan näin ja noin.

ei minua mikään vaivaa. raksatan vain lapsiani ja olen TODELLA TAHTONUT heidät joten en laita heitä monta kertaa kuussa hoitoon. minä olen ÄITI lapsilleni.

Ja lapseni voisivat milloin vain mennä hoitoon, ihanat isovanhemmat on mutta ei ole tarvetta juosta ympäri kyliä ja rypeä.

Mä oon sitten vissiin juoksemassa ympäri kyliä? Ihan vinkkinä, en juo edes alkoholia jos sitä kuvittelet mun tekevän kun lapset ovat mummilla.

Mikä minä olen lapsilleni, sisko? Joo ja en tietenkään ole halunnut lapsiani koska tahtovat ja edelleen ITSE tahtovat olla mummilla.

Oot tosi katkera tapaus, toivottavasti et käyttäydy noin väsymyshöyryissäs lapsillesi.
Joo, olet juuri kuin sisko joka et jaksa lapsiasi. Voit sanoa näille pyytäjille ettei lapsi voi olla aina hoidossa vaan vanhempienkin kanssa.

Ja kun teilläkin näyttää olevan vaikeuksia vieläkin älytä se että mummi ja lapset itse sinne pyytävät EN minä. Mutta olkoot :D

Mulle on oikeasti aivan sama että missä kunnossa ja kuinka usein ja millaisia ja mitä ikinä _sun_ lapsesi ovatkaan mutta puolustanpa tuota toista sen takia että sinun on turha ruveta haukkumaan muita sen takia että ihmiset tekee johtopäätöksensä sen perusteella mitä _sinä kerrot_
Miettisit sanavalintojasi jo etukäteen ettei tarvis koko ajan selitellä ettei se nyt niin olekaan vaan näin ja noin.

Mun ei tarvitse teille selitellä yhtään mitään, ei ole minkäänlaista tarvetta. Minäkö en sille mitään voi, jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Mutta mä lähen nyt tästä surkuttelemaan sitä kuinka mun ei ois lapsia pitänyt tehdä ollenkaan, niinkuin vieras sen minulle sanoi :)

Huom, kirjoitin ensimmäiseen tekstiini jo että nauttivat mummilla ja mummi tykkää kans ja sen jälkeen olen kirjoittanut että lapset ITSE pyytävät ja mummi ITSE pyytää, mutta kun sehän käännettiin niin että minä ne sinne aina työnnän jne muuta skeidaa, mutta olkoot jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja just noin:

Joo, olet juuri kuin sisko joka et jaksa lapsiasi. Voit sanoa näille pyytäjille ettei lapsi voi olla aina hoidossa vaan vanhempienkin kanssa.

Lapseni eivät ole AINA hoidossa jos esim 2yötä/kk on AINA niin pitää olla pieni elämä, okei mä olen lapsieni sisko enkä jaksa niitä. Ihme kyllä kuitenkin nautin kotiäitinä olemisestä enkä lykkää niitä tarhaan :D Hah, ootte naurettavia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meillä on lapset n.2viikonloppu kuukaudessa yökylässä, tykkäävät tosi paljon olla mummulassa. Mutta päivisin eivät ole tarhassa, kun olen kotiäitinä.

Ihan siksi ovat kun nauttivat mummilla olosta ja mummi tykkää tosi paljon kans. Me miehen kanssa sitten vaihtelevasti ollaan kotona tai ystävien kanssa.

siis kuukaudessa on 4viikkoa ja työnnät lapset niistä kahdeksi v.lopuksi hoitoon! No huh huhu olisko kannattanu jättää lapset tekemättä.

Mä en työnnä lapsiani hoitoon, vaan äitini itse lapset sinne tahtoo. Ja miksi olisi pitänyt jättää lapseni tekemättä? Siksi että ovat 2 yötä kuukaudessa mummolassa? Itse nauttivat ja mummi nauttii? Ootko vähän yksinkertainen ihminen?

viikonlopussa on enemmän kuin 1päivä. joten he eivät voi olla vaan kaksi yötä kuukaudessa yökylässä.
pussitat itsesi

Mikä tätä vierasta vaivaa? Taitaa olla kateutta. Mun lapsilla on myös lähellä mummu, joka tahtoo osallistua aktiivisesti lastenlastensa elämään ja pyytää heitä silloin tällöin yökyläilemään ja päiväksi hoitoon muuten vain. Ihana Mummu!

Voi sinua parkaa, en minä juokse ympäri kyliä tai ryve... Voisit kyllä selittää mitä tuo sinun kohdallasi tarkoittaa. Lapset nauttivat mummun ja papan luona olosta. He ulkoilevat, syövät marjoja puutarhasta, puhaltavat saippuakuplia, tekevät puutarhahommia, paistavat vohveleita, käyvät kävelyllä, askartelevat, lukevat satuja ja muuta normitoimia,joita teemme myös kotona. Eikö kuulosta kerrassaan kauhealta!! Minun käy suorastaa sääliksi lapsesi ja myös isovanhempasi, jos sinä täydellisenä äitinä riistät tämän ihanan kontaktin heiltä. En usko olevan kenellekkään hyväksi viettää noin paljon aikaa kaltaisesi täydellisen ihmisen kanssa. Saattaa nimittäin kasvaa lapsistasi melko mustavalkoisia ja suvaitsemattomia ihmisiä, kuten äitinsä.

kuulostaa kamalalta! =)