Kuvittelenko vaan vai vievätkö vanhemmat lapsensa hoitoon nykyään enemmän kuin ennen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On myös aika jännä että lapseni eivät tekstienne mukaan vietä aikaa vanhempien kanssa jos olen lapsieni kanssa kuukaudessa 28päivää 24/7 ja 2 yötä tahtovat olla mummilla ja mummi tahtoo ja kuitenkin niinäkin päivinä vietän päivän lasten kanssa ja aamulla haen. Aika jänskä juttu, pakko sanoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja kun teilläkin näyttää olevan vaikeuksia vieläkin älytä se että mummi ja lapset itse sinne pyytävät EN minä. Mutta olkoot :D

Mulle on oikeasti aivan sama että missä kunnossa ja kuinka usein ja millaisia ja mitä ikinä _sun_ lapsesi ovatkaan mutta puolustanpa tuota toista sen takia että sinun on turha ruveta haukkumaan muita sen takia että ihmiset tekee johtopäätöksensä sen perusteella mitä _sinä kerrot_
Miettisit sanavalintojasi jo etukäteen ettei tarvis koko ajan selitellä ettei se nyt niin olekaan vaan näin ja noin.

Mun ei tarvitse teille selitellä yhtään mitään, ei ole minkäänlaista tarvetta. Minäkö en sille mitään voi, jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Mutta mä lähen nyt tästä surkuttelemaan sitä kuinka mun ei ois lapsia pitänyt tehdä ollenkaan, niinkuin vieras sen minulle sanoi :)

Huom, kirjoitin ensimmäiseen tekstiini jo että nauttivat mummilla ja mummi tykkää kans ja sen jälkeen olen kirjoittanut että lapset ITSE pyytävät ja mummi ITSE pyytää, mutta kun sehän käännettiin niin että minä ne sinne aina työnnän jne muuta skeidaa, mutta olkoot jo :D

Kuuleppas nyt. Luepa koko ketju uudelleen läpi ja mene itseesi. ENSIN sanoit että lapset ovat 2 viikonloppua eli pe-su hoidossa mummollaan. Vasta sen JÄLKEEN sanoit että lapset itse pyytävät, aluksi et sanonut siitä mitään. Ja lisäksi olet haukkunut tätä toista vitun idiootiksi, yksinkertaiseksi, typeräksi, tyhmäksi ja vain sen takia että sinä oletat että muut ovat ajatuksen lukijoita. Olisit kertonut jo aluksi että ovat 2 yötä kuukaudessa ja että lapset itse pyytävät. Rumaa kieltä käytät, hyi.

Kuuleppas nyt. Luepa koko ketju uudelleen läpi ja mene itseesi. ENSIN sanoit että lapset ovat 2 viikonloppua eli pe-su hoidossa mummollaan. Vasta sen JÄLKEEN sanoit että lapset itse pyytävät, aluksi et sanonut siitä mitään. Ja lisäksi olet haukkunut tätä toista vitun idiootiksi, yksinkertaiseksi, typeräksi, tyhmäksi ja vain sen takia että sinä oletat että muut ovat ajatuksen lukijoita. Olisit kertonut jo aluksi että ovat 2 yötä kuukaudessa ja että lapset itse pyytävät. Rumaa kieltä käytät, hyi.

Missä kohdassa kirjoitin että pe-su? No joo, vierashan käyttäytyi minua kohtaan kuin parasta ystäväänsä, haukkui pelleksi,tekopyhäksi sanoi että lapset ois pitänyt jättää tekemättä jne, hyi minua olenpas inhottava ihminen.

Vaikka sanoin että lapset itse pyytävät, ei tämä vieras kuitenkaan sitä ymmärtänyt, vaan edelleen jatkoi kirjoittelua kuinka minä olisin lapsiani aina mummilaan rahtaamassa. Ihme hommaa ettei älytä kerrasta vaan sama pitää toistaa useita kertoja, eikä vielä silloinkaan mene jakeluun aivosokkeloihin.

Missä kohdassa kirjoitin että pe-su? No joo, vierashan käyttäytyi minua kohtaan kuin parasta ystäväänsä, haukkui pelleksi,tekopyhäksi sanoi että lapset ois pitänyt jättää tekemättä jne, hyi minua olenpas inhottava ihminen.

Olen aina elänyt siinä luulossa että viikonloppu on pe-su. Ja niin elää esimerkiksi mun koko perhe, suku jne
En ole koskaan aiemmin tiennyt että yksi päivä = viikonloppu.
Itse aloit jo ekan viestin jälkeen haukkumaan yksinkertaiseksi, sitten tuli vitun idioottia kun toinen ei tajunnut että _sinun_ mielestäsi viikonloppu onkin vain yksi yö. Sitten sä haukuit tyhmäksi kun vieras ei tajunnut sinun kertomatta että lapset itse pyytävät jne jne
Toki tuli toiseltakin vieraalta paskaa mutta niin tulisi multakin jos syyttä suotta alettaisiin idioottia ja muuta suoltamaan.
Mutta itsehän se on joka toista haukkuu. :)

On myös aika jännä että lapseni eivät tekstienne mukaan vietä aikaa vanhempien kanssa jos olen lapsieni kanssa kuukaudessa 28päivää 24/7 ja 2 yötä tahtovat olla mummilla ja mummi tahtoo ja kuitenkin niinäkin päivinä vietän päivän lasten kanssa ja aamulla haen. Aika jänskä juttu, pakko sanoa :D

Etkös juuri kirjoittanut ettei sun tarvi mitään selitellä, joten anna olla jo. Sinä toimit kuten itse parhaaksi näet.

Hei, relatkaa jo!!
Nimim. sama on kotiäiti. Se tarkoittaa, että hän viettää päivät lastensa kanssa. Jos lapset sitten ovat mummilla hoidossa kaksi viikonloppua tai kahtena viikonloppuna kuukaudessa, ovat he kuitenkin äitinsä kanssa keskimäärin 26 vuorokautta kuukaudessa (24/7).
Ja se on paljon enemmän kuin monella muulla.

Sisälukutaidon ja luetunymmärtämisen perään huhuilen nyt...

tiesittekö että vammaisen lapsen esiopetus eli varhaistettu koulunkäynti alkaa 5v ja on kello 8-16 . Et ei se nyt niin omituista jos terveetkin lapset on pkodissa sen ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Etkös juuri kirjoittanut ettei sun tarvi mitään selitellä, joten anna olla jo. Sinä toimit kuten itse parhaaksi näet.

Mikä ihme sulla on hätänä? Eiköhän mulla ole yhtälainen oikeus täällä kirjoittaa, niinkuin sinullakin? Ja vaikka täällä jokaisella on oikeus kirjoittaakkin, niin miten tämä koko asia sulle edes kuuluu?

Olen aina elänyt siinä luulossa että viikonloppu on pe-su. Ja niin elää esimerkiksi mun koko perhe, suku jne
En ole koskaan aiemmin tiennyt että yksi päivä = viikonloppu.
Itse aloit jo ekan viestin jälkeen haukkumaan yksinkertaiseksi, sitten tuli vitun idioottia kun toinen ei tajunnut että _sinun_ mielestäsi viikonloppu onkin vain yksi yö. Sitten sä haukuit tyhmäksi kun vieras ei tajunnut sinun kertomatta että lapset itse pyytävät jne jne
Toki tuli toiseltakin vieraalta paskaa mutta niin tulisi multakin jos syyttä suotta alettaisiin idioottia ja muuta suoltamaan.
Mutta itsehän se on joka toista haukkuu. :)

Niin onkin, joten vieraan ois varmaan pitänyt jättää ne lapsetkin tekemättä :D :D Kuten jo tossa kirjoitinkin että jäi na lopusta pois, 2 viikonloppu nyt ei edes oikeastaan ole mikään Suomenkielinen kirjoitus muoto. Aika yksinkertainen edelleen pitää olla jos n. 100 kertaa kirjoitin että itse pyytävät, eikä vieläkään mee sinne jakeluun. Ei onneks mun ongelma.

tästä jaksetaan sitten aina vääntää.mitä sitte jos jonkun lapset o hoidossa hittoako se muiden elämään kuuluu.kai vanhemmatkin saa viettää kaksin aikaa tai yksin.liian paljon saa lehestä saa lukea näit joiden on se sädekehä pitäny kiillottaa niin kiiltäväksi ja sit napsuu päässä |O |O

Kukaan kunnon vanhempi ei joka kuukausi hoidata lapsiaan mummoilla. Vaikka sama on kotona lastensa kanssa samaa tekevät myös työssä käyvät. Viikot hoitoon ja viikonlopulla mummolle.
Koska lapset saavat viettää rentoa aikaa perheen kanssa ettei minnekään ole kiirettä?
Useimmat ihmiset nauttivat kiireettömästä joutenolosta mutta eivät nämä nykyvanhemmat kun täytyy saada omaa aikaa ilman lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta taas tuntuu, ettei nykyään ole enää läheskään niin paljon isovanhempia, joita kiinnostaisi lastenlapsiensa kanssa oleminen saatika sitten hoitaminen. Perheet ovat paljon yksinäisempiä kuin ennen, ja on enemmän jaksamisongelmia kun työelämäkin on aika raakaa nykyään.

Varmaan on se toinenkin ääripää, joka hoidattaa lapsiaan koko ajan jossain ja kaikenlaisia yksittäistapauksia sieltä välistä, mutta ajattelinkin näin suuremmassa mittakaavassa.

Samaa mieltä.
Tosta päivähoidosta taas...tunnen pariskunnan jotka pitävät lastaan klo.8-16.30 hoidossa vaikka itse ovat kotona...selittävät sen niin,että tekevät töitä kotona...en ihan usko,että noin pitkiä päiviä tarvitsisi siltikään olla!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Musta taas tuntuu, ettei nykyään ole enää läheskään niin paljon isovanhempia, joita kiinnostaisi lastenlapsiensa kanssa oleminen saatika sitten hoitaminen. Perheet ovat paljon yksinäisempiä kuin ennen, ja on enemmän jaksamisongelmia kun työelämäkin on aika raakaa nykyään.

Varmaan on se toinenkin ääripää, joka hoidattaa lapsiaan koko ajan jossain ja kaikenlaisia yksittäistapauksia sieltä välistä, mutta ajattelinkin näin suuremmassa mittakaavassa.

Samaa mieltä.
Tosta päivähoidosta taas...tunnen pariskunnan jotka pitävät lastaan klo.8-16.30 hoidossa vaikka itse ovat kotona...selittävät sen niin,että tekevät töitä kotona...en ihan usko,että noin pitkiä päiviä tarvitsisi siltikään olla!

no entä jos oikeesti tekee työtä,työtä se on se kotonakin tehtävä.ja yleesä ne työpäivät on siin 7,5h :whistle:

Meidän talossa vievät jo aamupalalle tarhaan kotona olevat vanhemmat tai ainakin kotiäidit ja viimeisenä hakevat.
Eipä tartte paljon lasten kanssa olla iltaan, ruoka ja pian nukkumaan kun aikainen nousu.

Ennemmin mä en ymmärrä näitä, jotka töissä aina viiteen ja sit lapset laitetaan jo seiskalta nukkumaan

Mä en voi mitään sille, että kun haen pojan kotiin varttia vaille viisi, hän on niin väsy, että pyytää itse nukkumaan 19-19.30 välillä. Varsinkin, jos päiväunet on jääneet lyhyiksi ja päivä ollut jännittävä (vaikkapa nukketeatterissa olleet), niin kyllä tuollainen alle 2-vuotias simahtaa jo aikaisin. Nukkuu oikein hyvin 11-12 tuntia, herää yleensä 6-6.30 pirteenä uuteen hoitopäivään.

Nyt minulla on hurja suunnitelma, kun aloitin sivutoimiopiskelut. Poika on tulevana syksynä kolme arki-iltaa iltahoitajan kanssa ja kaksi lauantaipäivää, kun äiti "huitelee" luennoilla opiskelemassa. Lisäksi ajattelin ottaa jonkun oikein hurjan teatteri-illan kavereiden kanssa ja pyytää mummoa ja pappaa ajamaan tänne 300km yhdeksi la-su yöksi. Jos vaikka pääsisi kerran vuodessa kavereiden kanssa ulos syömään ja jutustelemaan.

Mä teen etäpäiviä kotona ja mulla on puhelinpalavereita pitkin päivää. Lisäksi yleensä teen raportit kotona, kun vaativat keskittymistä, jota avokonttorissa ei oikein saa aikaiseksi hälyn takia. En voisi ottaa lasta siihen pomppimaan, sehän on mun TYÖAIKAA. Koska soittelen jo aamusta ennen kuutta pitkin poikin maapalloa, niin kyllä mulla ainakin menee työpäivä tasan 8-16 kotonakin. Saan kyllä tehtyä enemmän töitä, jottei tarvii ylitöitä tehdä ja hoitopäivä on muutenkin noin 30-40 minuuttia lyhyempi, kun ei tarvitse käyttää aikaa työmatkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja olen ollut:
Alkuperäinen kirjoittaja FMN:
Tunnen yhden 5v lapsen, joka on 5 päivää viikossa hoidossa, aamusta aina klo 16.30-17.00 asti.

Tähän kommentti. Meillä esikoinen meni ryhmikseen vuoden ikäisenä, ja oli porukan ainoa, joka oli hoidossa koko päivän eli aamulla vietiin ennen kahdeksaa ja viideksi kiiruhdettiin hakemaan kotiin. Ma-pe siis. Yksi hoitaja, pari äiti ja lukuisa joukko tuttuja ja tuntemattomia päivitteli eri yhteyksissä, miten on meidän pojalla pitkät hoitopäivät. Olihan se kurjaa, että haettiin aina viimeisenä mutta mä en ymmärrä, miten asian muuten hoitaisi, jos molemmat vanhemmat on ns. normaaleja virastoaikoja noudattavissa töissä. Pakkohan se lapsi on viedä aamulla aikaisin ja hakea vasta, kun pääsee töistä. Mutta ainakin tossa hoitopaikassa tuntui, että ihmisillä on tosi joustavat työajat ja lapsia pyritään pitämään hoidossa mahd. lyhyitä aikoja.

Parin kk päästä palaan taas töihin, toivottavasti pk:ssa on tällä kertaa muitakin täyden hoitopäivän lapsia...

Virastoika ei ole 8-17, kukaan ei ole yhdeksää tuntia toissä kuin yrittäjä.
Virastoaika alkaa yhdeksältä ja päättyy klo 16, siihen 45min lounastauko.

Tää on taas koominen ketju, mut perehdyppä vaikka valtion virka-aikasopimuksiin ym. Jos työaika on viikossa 38.5 h + väh 30min pakollinen virkistysaika päivittäin (menee vaikka ei niin pitkää pitäis), niin tosiaankaan 9-16 ei riitä, vielä vähemmän jos pitää 45min lounastauon. 41h/5vrk on reilut 8h joka päivä + matkat, jos pitää tuon 45min ruokataukoa aikaa menee viel enemmän, eli laskeppa uudelleen...