'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

Hehe, tääll yksi superkuvittelija liittyy joukkoon, hehheh. Elikkäs vauvakuume on vaivannut jo jonkin aikaa, joten todennäköisesti nämä kaikki selittäytyvät sillä :D mutta aina on kiva haaveilla!
Eli emme edes ole yrittäneet vauvaa vielä vaikka siitä puhe onkin ollut, pillerit on ollut käytössä. Olen kuitenkin hieman huolettomasti niitä ottanut plus syönyt kolme antibioottikuuria viime aikoina, jotka sisältävät aineita, mitkä sanotaan ihan yasminellen tuoteselosteessakin heikentävän ehkäisytehoa (kuinka minimaalisesti sitten en tiedä...). Toivossa on kuitenkin hyvä elää :D
Viime menkat tuli kyllä viimeksi, olivat lyhyemmät ja niukemmat kuin yleensä. Muutama päivä ennen menkkoja, menkkojen ajan ja nyt reilu viikko sen jälkeen on maha ollut todella herkkänä, eikä mulla ikinä ole ollut minkäänlaisia menkkakipuja/tuntemuksia. Viime yönä heräsin siihen, että sattui kun käännyin vatsalleni. Kipu sellaista kipristelyä lähinnä oikean munasarjan kohdalta. Lisäksi koko ajan on turvottanut ihan mielettömästi, olo on kuin ilmapallolla ja kummallista painetta vatsassa. Muutaman kerran myös selkää on vihlassut sekä pari päivää sitten tuli hieman rusehtavaa tuhrua vessassa käydessä, mitä ei ole ikinä ennen pillereiden kanssa eikä ilman niitä tullut. Lisäksi pissattaa koko ajan ja myös iso hätä tuntuu olevan usein?!
Tänään tein pelkoinnoissani äkkiä apteekin raskaustestin stockan vessassa (naurakaa vain, tilanne vain vaati sen juuri sillä sekunnilla, ei voinut odottaa kotiin asti :D ), mielestäni näytti sellaisen viivan, että testi epäonnistunut? Ainakin pissisin sen viivan päälle, mihin ei olisi saanut osua, tiedä sitten kuinka vakavaa... En myöskään kehdannut enää kuppailla vessassa kauempaa ja testi ehti valmistua ehkä vajaan minuutin, joten aika turha homma.. Todennäköisesti kuvittelen koko homman ja todennäköisyys olla raskaana on minimaalisen pieni.. Tämä vatsan kummallinen turvotus ja muutenkin yleisolo on kyllä sen verran outo, että taidan tikuttaa vielä muutaman päivän päästä, jos ei ala loppumaan.. Jos sittenkin nega niin tulee kyllä lekurikeikka, pelottaa oikein mistä jatkuva vatsan nippailu johtuu sitten....
Heh olipas pitkä stoori, mutta kerroinpa kuitenkin :)
 
No niin tuli pienioinen ylläri tänä aamuna, eli plussaa!!
Luulin, että seuraavat oireet olisivat menkkojen takia ja joitakin en vaan tajunnut :D

- Joka yö herännyt pissalle (viime ma lähtien)
- Toinen rinta kipeä n. 5 vrk
- Nännit herkät eilisestä alkaen
- Yleensä ennen menkkoja halut menee, nyt ei todellakaan kadonnut!! ;)
- Lämmöt koholla

Nyt en muista muuta =)
 
Mäkin voisin tulla nyt tänne jännäilee.. :)
Nyt on menossa kp 21/25-30, on niin sellanen olo et nyt on tärpänny :D

Dpo7 Alavatsaa jomottaa ja paineen tunnetta. Tissit kipeet. :)
Dpo8 Lisäksi tullut vessassa ravaaminen, oksetus olo :)
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi kuvittelija. Nyt menossa kp 26/22-28. Ovis kai oli kp 14 ja touhua vällyissä riitti. Nyt sitten ollut tosi huono olo iltaisin jo 4pv. Rinnat hieman arat,janottaa,vessattaa,päätä särkee,hiki pinenestäkin tekemisestä ja poskia ja korvan lehtiä kuumottelee. Eilen paleli tosissaan ja yöllä piti nousta vessaan. Nyt sit lämmöt 37,3 ei flunssaa. Tosin tänä aamuna putipuhdas nega. Mutta ihan kuin oisin siinä jotain nähny kun käänteli testiä.. Mutta kun se pöydällä oli,oli siinä vain yksi viiva...
Meillä on tämä raskautuminen todella vaikeaa. Clomeilla kaksi alkanutta ja keskeytynyttä. Nyt ei ole ollut mitään "ihmelääkettä" käytössä. Luomu ois kyllä suuri ihme.
 
moikka!

mä luulen etä olen tulossa hulluksi..
nimittäin olen nyt jo kohta 2kk kuvitellut että olen varmasti raskaana. kuukautiset tulivat 26päivää sitten ja kestivät 2päivää, normaali olisi ollut 7päivää. sisko kertoi että hänellä oli kuukautiset vaikka raskaana olikin. on ollut oireita kaikenlaisia, viluttaa vaikka sisälämpö mittari näyttää 22c, finnejä ihan hirveästi finnejä, pissattaa, turvottaa, mahaa vihloo, rinnat aristaa..
nyt sitten uskaltauduin tekemään testin ja negatiivista se näytti, en tiedä pitäsisikö tehdä toinen vai todeta että hullu mikä hullu :D

en todellakaan ole ihminen joka vauvakuumeilisi... en edes pidä lapsista. mies vauva kuumeilee ja on sovittu että tämän vuoden puolella vielä aloitetaan "vauva-projekti" ajattelinkin jo että hän on ottanut varas lähdön ja tehnyt reikiä kondomeihin.

siskon mies oli kysynyt siskoltani että miksi en kerro raskaudestani vielä.. ja siskoni oli ollut ihan ihmeissään. toki siis olemme jutelleet siskoni kanssa mutta ei hänen miehensä kuullen eikä miehelle ole kerottu. mies oli sanonu vain että mun käytös on ollut ihan sellaista kuin olisin raskaana.

en siis tiedä näistä asioista mitään ja yt tuntui vain siltä että ehkä tälläisellä palstalla joku osaisi sanoa jotain ennen kuin ryntään lääkäriin hakemaan sinisiä ja vihreitä pillereitä kun olen selkeästi tulossa vähintään hulluksi..
 
Jep ja jep,
Voisinpa lisätä minäkin tämän kierron oireiston:

Ovulaation jälkeen, noin kp 20 lähtien:
- Vessaramppaus, myös yöllä
- poskia kuumottaa
- vatsassa tuntui kuumia voimakkaita aaltoja
- nipailuja ja pikku vihlontoja munasarjojen kohdalla, mutta myös ympäri kohtua
- itkuherkkyys, totaalinen
- lämmöt koholla
- nenän tukkoisuus, ei nuhaa
- selkä särkyjä
- nännipihat laajentuneet
- huimaus
KP28 R-testi negaa
KP30 R-testi negaa (tänään)

-> odottelen siis ylihuomenna tätiä paikalle. Hiton hitto tätä oireitten etsimistä ja ennen kaikkea löytämistä :rolleyes:
 
Hahaa mä oon ihan mahdoton :DD Sillon pari kuukautta sittenhän ostin 5 (!) raskaustestiä kahen päivän aikana ku menkat oli yhen päivän myöhässä ja söin viel pillereitä :D Nyt lopetin pillerit vajaa kuukaus sitte ku en löytäny reseptiä. Sillon 28.pv touhuttiin makuuhuoneen puolella avokin kanssa, mutta mulla oli just loppunu menkat, eli en ees ovuloinu ja nyt TAAS mietin, että voinko olla raskaana. Mulla on nännit kipeenä ja ummetus (mikä oli edellisessä raskaudessa joka päätty aborttiin) ja mul on normaalisti aina maha sekasin eikä koskaan näin päin. Nyt en sitte tiiä onko tää kaikki vaan pillereitten lopettamisesta johtuvaa hormooniryöppyä (finnejä ainaki tullu kamalasti) vai voisinko olla raskaana. Oisin tosiaan 2 viikkoa vasta ollu ni en viittis tehdä testiä vielä, mutta toisaalta mulla viimekski alko oireet justiinsa kahen viikon kohalla. On tää vaikeeta :D Onneks sentään tälläkertaa lapsi ois ihan suunniteltu, ajotus vaan vähän aikasessa.

Edit. Kuinkakohan yleistä toi on, että just oikeeta munasarjaa vihloo. Mitä nyt lukenu tässä ni parilla muullaki ollu ja mulla oli ihan sama juttu viimeksi kun tosiaan olin raskaana. Nyt ei kyllä semmosta oo ollu mutta eihän jokasessa raskaudessa samat oireet oo.

Edit. Ainii ja eilen tuli illalla semmonen selittämätön pahan olon aalto :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Oon unohtanut merkata menkkoja joten mutu-tuntumalla mennään, että näinä päivinä pitäisi tädin tulla jos on tullakseen.

"Oireet" jotka tuttuja edellisistäkin raskauksista:
-paha olo, todellakin.
-nippailu oikealla puolella
-tosi pinna kireällä
-menkkafinni, ei menkkoja
-inhotushajut

Kaikkihan nuo voi liittyä myös alkaviin menkkoihin, täytynee jännittää toisiko posti tänään testejä niin pääsis katsomaan plussaanko :)

MUOKS. Posti toi testit ja plussaahan se näytti, vaikkakin aavistin eilen viimeistään siitä että popparit haisu ihan mädälle kananmunalle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Moi!

Tunnen itseni vähän ulkopuoliseksi kaikkien teidän plussasta haaveilevien keskellä, koska raskaus ei todellakaan tässä elämäntilanteessa (19-vuotias ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija) olisi kovin hyvä juttu - varsinkaan kun en seurustele. Nyt on kuitenkin pakko vähän avautua - olen vuorotellen täysin varma siitä, että olen raskaana, ja vuorotellen täysin varma että en ole.

Sitä, että en olisi raskaana, puoltavat vahvasti ehkäisyn käyttö (kondomi), menkat jotka tulivat (niukkoina ja kivuttomina) ja negatiiviset testit (haamu vai viivanpaikka?). Näiden perusteella yritän vakuutella itselleni, ettei ole syytä huoleen.

Raskauden puolesta taas puhuu kaikki muu.

Menkat oli ensimmäinen asia, joka laittoi epäilyttämään: vuotoa tuli suht normaalisti vajaan vuorokauden, sitten se niukkeni huomattavasti. Ensimmäisen vuorokauden jälkeen käytin päivän siteitä (liian niukkaa tamponeille joita normisti käytän), mutta seuraavat kolme-neljä päivää riitti pikkuhousunsuoja, eikä siihenkään ehtinyt kuin muutamia tippoja, suurin osa jäi paperiin. Näiden päivien ajan luulin koko ajan, että menkat on jo loppumassa, mutta pientä ja satunnaista tiputtelua tosiaan jatkui monta päivää. Normaalisti runsasta vuotoa noin viisi päivää + tuhrupäivät molemmin puolin. Lisäksi huomion kiinnitti kivuttomuus: tavallisesti minulla on muutaman päivän koviakin kipuja, nyt ei mitään.

Tein negatiivisen testin menkkojen jälkeen (illalla) ja päätin että en ala kuvittelemaan mitään raskautta. Kun minua paleli, tuntui että lämpö on ylhäällä ja poskia kuumotti, arvelin olevani sairastumassa. Vilunväristyksiin en kiinnittänyt erityistä huomiota ennen kuin myöhemmin lukiessani keskustelupalstoilta raskausoireista. Väsymys on tuntunut erityisen kovalta, mutta se nyt ei ole mitään kovin erikoista minulle, ja kärsin varmaan D-vitamiinin puutteestakin. Pissan hajuun ja väriin sekä valkovuotoon kiinnitin huomiota, mutta en niitäkään liittänyt mahdolliseen raskauteen ennen kuin olin lukenut muiden oireista. Päänsärky, joka laittoi syömään lääkkeitäkin, mitä en tavallisesti tee, voi kai johtua mistä vain. Vessahätä tuntui olevan koko ajan, mutta toisaalta juon paljon vettä ja kahvia. Finnejä tuntui olevan joka paikka täynnä, mutta minulla on paska iho. Tosin ei niitä niin paljon ole ennen selässä ollut, eikä koskaan aikaisemmin tisseissä. Lievä huono olo nyt voi johtua mistä vain, eikä nälkäkään ole mikään uusi asia...

Huomio kiinnittyi rintoihin, tai oikeastaan ensimmäisenä niiden verisuoniin, jotka ovat vahvasti näkyvillä. Ihmettelin, miten en ollut ennen tajunnut, että ne näkyvät niin selvästi. Lisäksi rinnat tuntuivat tavallista isommilta, vähän kuin menkkojen aikaan, jotka tosiaan olivat jo ohi. Eniten häiritsevät kuitenkin nännit: ne törröttävät _koko ajan_. Välillä vähän vähemmän, mutta normitilassa en ole niitä vähään aikaan nähnyt, ne ovat kovat koko ajan. Voisin myös vannoa, ettei nännipihoilla ole ennen ollut noin paljon "nyppyjä".

Lisäksi ihmettelin tarkentunutta hajuaistia. Joitain pikkuoireita, joita bongailin oirelistoilta, on mm. haavaumat huulessa ja suussa.

Eksyin keskustelupalstoille ja luin kauhuissani plussanneiden oirelistoja, joissa oli ihan liikaa yhtäläisyyksiä omaan olooni. Joku mainitsi verisuonten näkyvän selvemmin rintojen lisäksi käsissä ja lantioissa - sama täällä. Luin linea negrasta ja tarkistin mahani: sellainen löytyi! Hyvin heikko tosin, mutta selvästi näkyvässä. En kuitenkaan voi mennä vannomaan, etteikö se olisi ollut siinä aina - ehkä en ole ennen kunnolla katsonut.

Tässä oli kai suurin osa oireista tai "oireista". (Mielialan vaihteluita/kriisiä, jonka seurauksena miehelle järkyttävät vuodatukset niskaan ja lopulta hysteerinen itkeminen ensimmäistä kertaa ties miten pitkään aikaan, en jaksa oireeksi laskea.) Ennen kaikkea epäilyttää nuo nännit!

Raskaustestejä olen tehnyt nyt pari lisää, marketin halpoja liuskatestejä. Niihin on ilmestynyt todella heikko haamu, mielestäni vaaleanpunainen, jota voi kai pitää viivanpaikkana. Mitä olen muiden juttuja lukenut, noihin testeihin sellainen herkästi tulee. (Vale?)menkkojen alkamisesta on jo kaksi viikkoa, joten pitäisi kai tulla jo kunnon viiva. (Tietty oon lukenut myös naisista, jotka eivät ole saaneet kahta viivaa mutta ovat silti olleet raskaana...)

Välillä on niin sellainen olo, että olen raskaana. Todennäköisyys kuitenkin on _niin_ pieni, että toisinaan olen vain todella vihainen itselleni, että sellaista edes mietin. Kuitenkin mahdollisuus, että olisin raskaana, ja se huomattaisiin liian myöhään, on niin pelottava, että ei uskalla olla miettimättäkään. Kun kondomikaan ei 100% ehkäisyä takaa, vaikkei näkyvästi ole rikki mennytkään, ja on sitä spermaa roiskunut vähän joka paikkaan eikä olla ehkä joka kerta koko ajan oltu kovin tarkkoja siitä - tarkemmin yksityiskohtia kertomatta, mahdollisuus on olemassa.

Jos tilillä olisi vähän enemmän rahaa kuin se parikymppiä (vielä pari viikkoa seuraavaan opintotukeen) ostaisin herkemmän raskaustestin ja yrittäisin uskoa sitä. Ei kuitenkaan ole vara tuhlata rahaa mahdolliseen negaan, joka ei minua välttämättä vakuuta...

Yrittäkää te vakuuttaa minut siitä, että huolehdin turhaan! Mistä muusta syystä rintojen (erityisesti nännien) muutokset ja esiin tulleet verisuonet voivat johtua? Ja linea negrahan voi olla muuten vain? On oikeasti vähän ahdistunut olo, kun ei tiedä miten suhtautuisi oireisiin, joita en usko kuvittelevani (osan nyt on mahdotonta olla mielikuvituksen tuotetta), ja raskaustesteihin, joita ei osaa tulkita tai tuloksiin luottaa. Ei kai tässä olisi mitään, jos olisi parempi tilanne mahdollisesti tulla äidiksi, voisi vain odotella...
 
huolestunut91 Oman mielenrauhasi vuoksi, mene terveyskeskukseen ja pyydä raskaustestiä. Saat varmuuden, ettet ole raskaana.

Osa oireistasi on hyvinkin raskausoireita muistuttavia, mutta mieli voi ihan yhtä lailla kehitellä hyvin todentuntuisia oireita, kun toivoo raskautta tai pelkää raskautta. Minä olen tuntenut raskausoireita yli vuoden ja raskaana en ole, toivon vain.

Älä enää aikaile, mene ja teetätä testi. Jos se sattuisi olemaan positiivinen, niin vielä ei ehkä olisi liian myöhäistä tehdä asialle jotakin. Minä olin sinun ikäisesi, kun niin ikään pelkäsin olevani raskaana. Raskaus ei olisi sopinut kuvioon, olin lähdössä opiskelemaan, poika oli yhden illan tuttavuus jne. Minä myös näin linea negran alavatsallani. Nyt kun olen jo yhden lapsen äiti ja yhden raskauden kokenut, niin voin kertoa, ettei se linea negra ollut suinkaan ensimmäisiä oireita. Tuli ainakin minulle paljon myöhemmin raskauden aikana.

Rohkeutta! Nyt testiin ja sitten jatkat elämääsi ilman turhia murehtimisia!
 
Kiitos rohkaisevasta vastauksesta, Bla-bla! Pitää varmaan siellä tk:ssa käydä. Tuosta linea negrasta, se on tosiaan ihan hyvin voinut olla siinä aina, nyt vasta tuli eka kerran katsottua. Kiitos vahvistuksesta, että sen ei tarvitse mitään merkitä! Toivon tosiaan, että kuvittelen nuo oireet, ja suurin osahan voi johtua ihan mistä vain. Olen kaikilla mahdollisilla tavoilla yrittänyt itseäni vakuuttaa, mutta ei kai se auta muu kuin mennä testailemaan. :)
 
täytyypä tähän laittaa tämä minun kiertoni..:)

ovis oli kp 11-12,tunsin sen 11.3 kovana kipuiluna kuten aina ja tänä oli kp 11 aamulla klo viiden aikaan,siitä samasata otin miehen taas käsittelyyn:p vaikka olikin kipuilua,ei se menoa haitannu,mies ei tainnut edes pöpperössä huomata mitä tapahtui..:D

sitten:
dpo 0 : rinnat arat
dpo 1: rinnat arat
dpo 2 rinnatb arat,menkkajuilintaa,kosteat paikat
dpo 3 menkkajuilintaa,valkovuotoa,ei kuivaa kuten yleensä
dpo 4 nännit kipeät,kosteaa,wc-käynti yöllä
dpo5 valkovuoto jatkuu,pakotusta munasarjoissa,nännit kipeät
dpo 6 rinnat jo erittäin kipeät,yleesä alkavat kipeytyä vasta näihin aikoihin,kahvin haju jo etoi,minä en yleensä pääse käyntiin ennen aamukahvia. Väsy,kuumeinen,flunssainen olo,lämmöt aamu:36.8 ilta 37.1
dpo 7 huippausta,valkovuoto hieman punertavaa,limaista.painetta alapäässä.
dpo8 pinkeät rinnat-wc-juoksut parin H välein,öklöttää.
dpo 9 nivuskipua,mesut alkaa just-olo,rinnat arat,kasvaneet,pehmeät,mutta kipeät kylmä-kuumat aallot,lämmöt edelleen korkeat. kohdunnapukka vetäytynyt täysin suppuun,kovaksi.
lämmöt korkeat,kuumat/kylmät aallot,vihlonnat jatkuvat,slelkä todella kipeä iltaisin. Nyt jo tiesin olevani raskaana oireistani päätellen (raskaana olen ollut 6 krt ennen) lämmöt korkealla koko päivän.
dpo 10 ei herkkä testi näyttää haamua testiajan sisällä
dpo 11-12 selkäsärkyä turvotusta

testailen vielä tulevana perjantaina-lauantaina 25-25pvä kun mensujen aika olisi silloin,mutta raskaana ollaan niin kauan kuin toisin todistetaan :))

Oireet tässä kierrossa olivat täysin erilaiset ,kuin muissa kierroissa,yleensä oviksen jälkeen ei mitään juilintoja ennen kuin mensut on alkaneet ja kuiva kausi oviksen jälkeen on todella kuiva,nyt ei ollut kuivaa päivää yhtään päivää. Rinnat tulevat kipeiksi 5 pvää ennen menkkoja ja kipu loppuu päivää ennen mensuja ja rinnat palautuvat pian tavallisiksi,nyt ovat jo pehmeät mutta suurentuneet ja nännit törröttää koko ajan:p
Sellaista..:)
 
Mä nyt oon koittanut tätä koluta läpi ja etsiä sopivaa topiccia mun kysymyksiin, laitan nyt tänne, jos ei haittaa ja joku jaksaisi vastailla
Voiko sellanen mahan _koko_aikainen_ murina olla raskausoire? Mä röyhtäilen aivan jatkuvast ja tuntuu pala kurkussa aina iltaisin. Sellanen äklötyspala, tuntuu että oksettaa mut sit tuleekin röyhtäsy. Tiedä sitten mitä on...
Ja kun moni puhuu noista alavatsan/nivusten nippailusta, niin mulla ne tuntuu lähinnä jos oon mahalleen...?
Onko kellään ollut/onko samanlaisia kokemuksia? Voiko johtua raskaudesta? Kiitos jo etukäteen

Edit. mainitsisin vielä omat mielialanvaihtelut. Muutama päivä sitten purskahdin itkuun ilman kunnollista syytä ja nyt parin pvn ajan ollut jo niin kiukkunen kaikesta mahdollisesta ettei mitään rajaa
Koitan tosin keksiä kaikelle mahdollisia muita syitä. Niin haluaisin vaavia, mutta pakko yrittää keksiä muita selityksiä ns. "oireille", tiedän jälleen vain pettyväni pahasti. Vaikeampaa tästä tekee se, että asumme täysin eri maissa toistaiseksi.

Niin ja vielä:
Kun monet puhuu lämmön noususta, mulla se on ollu hieman normaalia alempi ?
 
Heippati taas! Täällä mennään kp27 ja tämmöstä on nyt ollu oviksesta lähtien:
*Masukipuilua joka päivä, enemmän tai vähemmän
*Pissatus ja tissikivut aikasta voimakkaammat
*migreenin tapanen päänsärky( yleensä aina ku hormoonit heittää volttia mie saan migreenikohtauksia)
*ajottain oksettanut
*vetämätön, väsyny olo.
*palelua

Katsotaan nyt tulekko se täti vai ei. Testi on valmiina, mutta katotaan nyt ensin pari seuraavaa päivää et mille näyttää. Päässä pyörii tuhottomasti ajatuksia ja kysymyksiä mutta eiköhän niihin saada vastauksia ajallaan.
Plussatuulia kaikille ja onnea plussanneille! :heart:
 
Heips!

Oiskos kellään kokoemusta kiinnitysvuodosta? Täällä ei yritys ole käynnissä, mutta vauvasta olen haaveillut jo pitkään. Pillerit lopetin noin puoli vuotta sitten, mutta kumi ollut siitä asti käytössä. kierrot lopetuksen jälkeen olivat alussa 30, mutta pari viime kertaa ovat pidentyneet, 32 ja 35. nyt on kuitenkin kiertopäivä 37 menossa, ja tätiä ei näy ei kuulu. tasan viikko ennen oletettua alkamispäivää (35) tuli niukkaa rusehtavaa vuotoa kolme päivää. testin tein kp 33 ja nega oli. nyt kuitenkin vähän mietityttää, että mitähän tämä voisi olla. voisiko olla kiinnitymisvuotoa vai vain erikoiset menkat vai mitäkä... menkat siis yleensä ihan "normaalit", eivät mitkään erityisen vähäiset. testi on aikeissa tällä viikolla tehdä uudestaan.
 
pilkku89
Täällä kans yksi kuvittelija isolla K:lla :D Tjottaillaan vasta, joten ei edes mitään poppakonsteja yms. mukana.

Nyt menossa kp19, eli dpo5
Eilen alkoi pieniä nippailuita alavatsan seudulla. Ovat kuitenkin mulla olleet melkoisen tavallisia, ja enkä edes tiedä, tunnenko ne oikeasti vai "oireilenko" kun oikein mietin asiaa.
Nyt on varmaan flunssaakin liikkeellä, kun palelee vimmatusti ja väsyttää todella paljon. Päätäkin särkee vihlovasti. Tiedän, ettei mitenkään voi liittyä raskauteen, sillä alkaneet jo viikonloppuna, eli hyvä jos edes kiinnittymistä tapahtunut.
 
kuvittelija täälläkin! :) Kummasti sitä nytkin kuvittelee, et alavatsaa nipistelee ja aamulla oli muka paha olo..luulen, et on tosiaan vaan henkistä, et kun sitä vauvaa vaan toivoo niin paljon.. tällä hetkellä kierrot viä niin sekaisin, etten edes tiedä onko ovulaatiota viä ollut vai ei..takana keskenmeno elokuussa ja välissä tullut yhdet todella epämääräiset menkat..ja nyt odotellaan seuraavia menkkoja alkavaksi..luultavasti seuraavalla viikolla pitäisi alkaa jossain vaiheessa..ehkä..kun ei tiedä kiertonsa pituutta yhtään, niin vaikea sanoa..
Kuvittelen kuitenkin koko ajan raskausoireita, vaikka olen ihan varma, etten raskaana voi olla..toivossa on kuitenkin hyvä elää! :D
 
Ollaan yritetty jo reilu 6 kk ja joka kuukausi olen kuvitellut oireet ja joutunut pettymään.. Jotenki sitä ei meinaa koskaan oppia... Nyt mä en enää tiedä kuvittelenko vai onko mulla todella oireita..
Menkat pitäis alkaa tänään. Muutaman päivän jo vihlonut häpyluuta ja tänään on ruvennuut vatsaa kivistää..

Meillä ei muutenkaan tilastot vissiin ole meidän puolella, mulla on 2 tyypin diabetes, ylipainoa, tupakointi ja ensimmäisessä raskaudessa keuhkoveritulppa..
Kaikkea näitä paitsi tuota viimeistä on jo pyritty ruveta korjaamaan..
 
MMoi!
Täällä ei ole plussaa tikussa, mutta kohtalaisen jännät paikat.
Alamasu juilii ja vihloo omiaan, on myös turvoksissa. Pinna helkutin kireällä ja palelee. Vastavuoroisesti sitten taas hikoan välillä ihan julmetusti sellaista pahanhajuista hikeä, parhaimmillaan paita menny vaihtoon kolmesti päivän aikana. Pissattaa, on ajoittain huono olo ja tissit on räjähtämispisteessä ja turvonneet. Kp 27/28 eikä menkkaoireita. Jännittää!!
 
Ajattelin tulla vetämään pohjanoteerauksen.

Itselläni on ollu jos jonkinmoista oiretta jo muutamia kuukausia. Kävin oikein lääkärissäkin ja ultrassa kun olin "7:llä viikolla", eikä kohdussa näkynyt mitään. Sanottiin jopa että kohtu on melko pieni.
Noh, enpä uskonut tuota vaan jatkoin raskaustestien tekoa. Joka kerta tullut negaa ja noin kuukausi sitten lakkasin niitä tekemästä.
Edelleen kuitenkin jatkuu erilaisia "oireita", kuten vessassa juokseminen, kova jano, painon nousu...ja parhaana päälle: vatsani alkoi turvota muutama viikko sitten ! Ei vielä näy päällepäin (aika reilusti vatsamakkaroitakin), mutta alimman "makkaran" alla voi tuntea reilun, kovahkon kohouman. Noin puolitoista kuukautta olen tuntenut pienen "elohiiren" sillointällöin alavatsassa ja nyt muutaman viikon aikana toisinaan on tuntunut suurempaakin myllerrystä. Erilaista kuin ennen, eli ilmavaivoista tuskin on kyse.

En tiedä mistä on kyse, mutta viimeiset puolitoista kuukautta (ja viimeistään kun vatsa alkoi kasvaa) olen ollut vakuuttunut, että vauva on tulossa taloon. En vain uskalla sitä ääneen sanoa, enkä lääkäriin mennä kun luulen että minua pidettäisiin kahjona tai tämä illuusio vietäisiin minulta.

Tällä hetkellä olen kuvitteellisesti "16+4 raskaana"... ehkä jossain kohti saan varmuuden ja tiedän, olenko hullu vai en.

Niin ja menkat tulevat täysin säännöllisesti (säännöllisemmin kuin koskaan, enne kierto 17-42 pv, viimeiset neljä kertaa tasan 28) ja kestävät noin 3 päivää, aivan kuten ennenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä