kuvitelkaa tilanne, mitä miehesi siinä tekisi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justnythermotkireällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyse siis tilanteesta jossa et vielä juurikaan pärjää yksin.. pesuissa yms normaalitilanteissa tarvii apua..

no siinä tilanteessa ei olis kiva, jos mies menis, jos olet kotiokin päässyt vain koska sinulla on joku joka voi jeesiä.

Juu, ne vois sairaalassakin olla kiinnostuneita tietään, ettei sulla olekaan kotona apua..

Mulle on tehty kaksi leikkausta, toinen sektio ja toinen vatsantähystysleikkaus.

Sektion suuruisen leikkauksen jälkeen ei tietenkään lähtisi. Tuon tähystyksen jälkeen varmaan kysyisi, että voiko lähteä, jos hankkii jonkun meille minua "hoitamaan" ja tsekkaamaan, että kaikki ok. Esim oman äitinsä, minun äitini tai jonkun ystäväni. Jos ketään näistä ei saisi paikalle tai en haluaisi että lähtee, niin ei lähtisi.

Mulle tehtiin laporaskopia kohdun ulkopuolisen raskauden takia ja siinä tilanteessa ei tietenkään olisi lähtenyt, mutta jos tapaukseen ei olisi liittynyt mitään draamaa niin sitten soveltaisin tuota aiempaa kaavaa.

Minä yleensä koetan pärjätä yksin enkä kovin herkästi pyydä apua. Luultavasti sanoisin miehelle että hän voi ( hänen pitää! :D Jos siis tahtoo mennä ) lähteä.
Mutta ei mieheni lähtisi vaan jäisi hoitamaan minua :heart:

Ehkä se lähtis, ehkä ei. En voi tietää.
Jos lähtis, niin varmaan pitäis huolen siitä, että mun ei tarviisi yksin jäädä kotiin. Varmistais siis, että joku voi tarpeen vaatiessa tulla mulle avuks ja seuraks.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyse siis tilanteesta jossa et vielä juurikaan pärjää yksin.. pesuissa yms normaalitilanteissa tarvii apua..

Sellaisessa tilanteessa ei lähtis. Mutta jos pärjäisin yksin ni sit sais lähtäki (mut ei se siltikään varmaan lähtis..). Tietty riippuu siitäki että miten kauan viipyis reissullaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mä jouduin päivystyksenä leikkaukseen joitain vuosia sitten. Leikkauksen jälkeen sain sisäisen verenvuodon ja joudun uudestaan pöydälle. Vietin sairaalassa neljä päivää tehotarkkailussa ja kun kotiin pääsin täydellisen vuodelepo- määräyksen kanssa, mun lasteni isä lähti yksin samana päivänä 150km päähän viikonlopuksi. Lapset oli silloin 3, 4 ja 5v. Ei käynyt edes ruokakaupassa ennen lähtöä. Mies olisi lähtenyt joka tapauksessa, vaikka ei olisi lapsia ollutkaan.

Monien muidenkin kohdalla olen törmännyt samaan ilmiöön. Ja varsinkin jos ei lapsia ole niin ajatus on et kyl yksin voi jättää..

Tuollaisen tempun jälkeen mä olisin kyllä toivuttuani aloittanut pakkaamisen. Jos toisesta välittää ton verran niin ei taida paljoa rakkautta olla.

Mä jouduin päivystyksenä leikkaukseen joitain vuosia sitten. Leikkauksen jälkeen sain sisäisen verenvuodon ja joudun uudestaan pöydälle. Vietin sairaalassa neljä päivää tehotarkkailussa ja kun kotiin pääsin täydellisen vuodelepo- määräyksen kanssa, mun lasteni isä lähti yksin samana päivänä 150km päähän viikonlopuksi. Lapset oli silloin 3, 4 ja 5v. Ei käynyt edes ruokakaupassa ennen lähtöä. Mies olisi lähtenyt joka tapauksessa, vaikka ei olisi lapsia ollutkaan.

Monien muidenkin kohdalla olen törmännyt samaan ilmiöön. Ja varsinkin jos ei lapsia ole niin ajatus on et kyl yksin voi jättää..

Mä jättäisin tollasen samantien. Menikö sulla toipuminen ihan pieleen nyt sitten?

mua ottaa niin nuppiin kun en pärjää vielä ilman apua. mieheni kaveri kysy että tulisko mies viikonlopuksi sinne.. mies vastasi tuttuun tapaansa että ei ole ihan varma vielä (miehen tuntien tiedän että olisi kuitenkin lähdössä)..

hän ei edes kysy minulta pärjäisinkö yksin, mitä mieltä olisin jos hän menisi.. ja mua niin sieppaa!!! sit ku kysyn että pitääkö mun mennä mun vanhempien luokse, pitäisi kysyä kuitenkin suht ajoissa niin ei se voi sanoa meneekö! ja sit se suuttuu mulle ku jankutan..
sit se kuitenki on todennäköisesti menossa..

ja sit ku mies sanoi että jos ei mene niin se sanoo sitten vaikka että on muuta menoa, työkiireitä.. enkä mä hyväksy/ymmärrä miksi pitää asiasta valehdella? miksei se voi myöntää että jäis auttamaan leikattua vaimoa.. onko se noloa myöntää?

taitaa tuo mies tietyissä asioissa tosiaan olla täysi idiootti.. vaikka onneks on hyviäkin puolia.. kai...

What? Siis oletko yhä tuon miehen kanssa? Sairaqalasta ei olisi päästetty sinua, jos ne olis tiennyt, että jäät hoitamaan lapsia, etkä olekaan levossa. Mikä järki raahata nainen kotiin sairaana ja jättää yksin?

Ai niinpä tietysti: Jotta hoitaisit ne pennut ja mies pääsisi menemään. En tajua tuollaista, tosi vastuutonta. Miksi suostuit?

Sitäpaitsi onkos miehesi tulut ajatelleeksi, että jättämällä tieten tahtoen yksin ihmisen joka ei kykene huolehtimaan itsestään kunnolla, hän saattaa syyllistyä heitteillejättöön..?
(kyllä, heitteille voi jättää muitaki kuin lapsia ja se on rikollista sekin)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

What? Siis oletko yhä tuon miehen kanssa? Sairaqalasta ei olisi päästetty sinua, jos ne olis tiennyt, että jäät hoitamaan lapsia, etkä olekaan levossa. Mikä järki raahata nainen kotiin sairaana ja jättää yksin?

Ai niinpä tietysti: Jotta hoitaisit ne pennut ja mies pääsisi menemään. En tajua tuollaista, tosi vastuutonta. Miksi suostuit?

Noooh... Ei ne temput siihen loppuneet. Kun mies palasi kotiin, kertoi löytäneensä uuden naisen. Silloin läks mies kyllä samantien. Hän perusteli lähtönsä silloin aiemmin sillä, et kyllä mun pitää ne lapset hoitaa kun olen ne kerran tehnytkin.

Ja niin nykyään teen, ihan yksin hoidan lapset kun miestä viina vie mennessään. Ja olen ratkaisuun helvetin tyytyväinen :)

Yhteistyössä