Kuvia poikavauvojen kastepöydistä+kukka-asetelmista.

  • Viestiketjun aloittaja poikavauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti
semmosta
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TS81:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4611116.jpg

osa pöydästä, tuossa vain sattui näkymään tuo kukka-asetelma parhaiten.. en sitten sitä ollut erikseen kuvannutkaan.
Ihan kiva kimppu mutta tarjottavat naurattaa :LOL: Kattauskurssi ois aika hyödyllinen monelle :whistle:
Millainen kattauskurssi? Eiköhän suurin osa tee sellaiset tarjottavat mihin on tottunut ja sillä tavalla mihin on tyytyväinen. Onhan täällä sanottu ihan runsaitakin pöytiä tökeröiksi tai huonoiksi ja varmaan juhlanjärjestäjä on ihan tyytyväinen.
Joo,tekee tietenkin mutta onhan tuo aika tökerön näköistä kun suolakeksit muovipakkauksessa,sipsit ( ei kovin juhlavaa... ) kaikki erilaisissa kulhoissa,teepussit pahvipaketissa.....
 
toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja semmosta:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TS81:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4611116.jpg

osa pöydästä, tuossa vain sattui näkymään tuo kukka-asetelma parhaiten.. en sitten sitä ollut erikseen kuvannutkaan.
Ihan kiva kimppu mutta tarjottavat naurattaa :LOL: Kattauskurssi ois aika hyödyllinen monelle :whistle:
Millainen kattauskurssi? Eiköhän suurin osa tee sellaiset tarjottavat mihin on tottunut ja sillä tavalla mihin on tyytyväinen. Onhan täällä sanottu ihan runsaitakin pöytiä tökeröiksi tai huonoiksi ja varmaan juhlanjärjestäjä on ihan tyytyväinen.
Joo,tekee tietenkin mutta onhan tuo aika tökerön näköistä kun suolakeksit muovipakkauksessa,sipsit ( ei kovin juhlavaa... ) kaikki erilaisissa kulhoissa,teepussit pahvipaketissa.....
Kaikilla ei välttämättä ole samanlaisia kulhoja montaa. Ja onhan täällä ennenkin snaottu että juhlissa voi olla iloisesti monenlaisia astioita, ainakin kertakäyttöiset voittaa.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4608985.gif

Saa kommentoida meidän kahvipöytää.
Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa?
Kun kerran kysyt, niin vastaan ettei mikään houkuttelevan näköinen, ainakaan minun mielestä.
peesi! Missä suolaiset tarjottavat on?
Suolaiset tarjottavat olivat edellisessa kattauksessa, oli lämmin ruoka. Etkö oikeasti olisi löytänyt mitään mukavaa syötävää tuosta pöydästä?
sanoinko mä jossain etten löydä mitään mukavaa syötävää. Peesasin, että ei ole mikään hirmu houkuttelevan näköinen pöytä eikä kattaus. Ja sit kysyin, että missä suolaiset on. Juustokakku on varmaan hyvää, en epäile yhtään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanoinko mä jossain etten löydä mitään mukavaa syötävää. Peesasin, että ei ole mikään hirmu houkuttelevan näköinen pöytä eikä kattaus. Ja sit kysyin, että missä suolaiset on. Juustokakku on varmaan hyvää, en epäile yhtään.
Niin sitä on ihmiset tottuneet erilaisiin kattauksiin ja juhliin. Minusta tuo näyttää oikein hienolta kattaukselta kotijuhliin. Olisi kiva tietää millainen pöytä ja kattaus sinusta on hieno.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisi kiva kuulla ap:ltä löytyikö ideoita tästä ketjusta ja saada kuva sitten juhlan jälkeen.
Ideoita kyllä olen saanut :) Kiitos teille, ja lisää otetaan vielä vastaan. Niin kuin aiemmin mainitsin niin olen kukka-alaa opiskellut mutta vasta vähän aikaa, ja siksi pohdin jo ajoissa millainen kastepöytä yms voisi olla. Vauvan la on parin viikon päästä eli ristiäisiin ei vielä kamala hätä ole :)
Edelleen ajattelin tuota limenvihreää ja lisäksi jotain syksyistä, oranssia tms. Riippuen vähän siitä missä vaiheessa ristiäiset nyt ovat, syksyllä vai lähempänä joulua (meillä vauvat ovat tähän asti olleet ensin teholla hoidossa..:( ).

Ketjun ruokakeskusteluun sanoisin, että itse asiassa en hakenut niistä juurikaan keskusteluja. Lähinnä ideoita, erilaisiin/erikoisiin tarjottaviin.
Ja pakko sanoa että meillä on vain molempien puolelta ukit ja mummit ja kummit. Ei muita ja siksi sanoisin että useinkaan ristiäiset eivät ole mitkään hienosto juhlat, vaan esim suvun perinteiseen tyyliin jauhelihajuustotikut, tai sipsit jos ne on tapana. Ristiäiset ovat mielestäni sellainen juhla johon ei oikein voi puuttua tarjottaviin, onko ne etiketin mukaiset vai ei :) Ja siksi sanoisin että jokainen pöytä on onnistunut omalla tyylillään.
 
cvb
Tavallisen hienoja kattauksia kaikilla. :) Kattaus ei todellakaan ole se juhlien pääasia, joten siitä on turha stressata, jos kattaaminen ei mikään lempiharrastus ole. Tärkeämpää on, että kaikki on puhdasta ja että kaikille vieraille on jotain syötävää.

Minusta on vähän jännä, että ristiäisten kattaus on noin tarkkaan seurakunnan puolesta ohjeistettu. Mitä väliä, onko pöydässä kynttilää vai ei ja minkä värinen on pöytäliina? Jos kuitenkin mennään hyvän maun rajoissa.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en ole koskaan ymmärtänytkään, että pojalle ja tytölle pitäisi olla erilainen kastepöytä. Ihan vaan on tilattu kaunis kimppu ja käytetty suvun kastemaljaa plus laitettu hopeinen kynttilänjalka.
Aina oppii näköjään uutta...
Oletko saanut vaaleanpunaista kimppua pojan ristiäisiin?
No en ole ylipäänsä saanut minkäänväristä kimppua ristiäisiin. Yleensä ne varmaan ostetaan ihan itse eikä esimerkiksi floristi anna niitä ilmaiseksi. Eikö?

Siis ihan neutraalin värinen kimppu on ollut pöydässä, ei mitään tyttö- tai poikavärejä.
Mutta tottahan sä kai oot saanu vauvatuliaisena kimppuja? Minä ainakin olen saanut ja kyllä niissä on ne poika/tyttö värit. Mutta oppi ja ikäkaikki sinulle ellet sitä vielä tiennyt. :)
Olen toki saanut vauvakimppuja, mutta ne tulivat sairaalaan, eivät ristiäisiin. Ihan eri asia.
Sama muksu se on ristiäisissä kuin sairaalassakin eli poika tai tyttö ja hänen väreihin sopivat kimput :)
Sorry nyt, mutta oli kuitenkin kyse ihan eri asioista. Ja nuo toiset ovat muiden tuomia ja toiset itse ostamiani. Minä en pidä värejä tyttö- tai poikaväreinä enkä ymmärrä miksi pojalle ylipäänsä pitäisi olla sininen kimppu...Mutta toisille se vaan on tosi tärkeää pukeakin poika pelkkään siniseen.
Minä olen kyllä aatellut sitä vihreää pojalle.. Mutta ehkä toiset haluaa sinistä.
Toisekseen, olit kuin et olisi tiennyt että pojalla ja tytöllä on ns omat värit, mutta silti myönnät että olet ihmisiltä sellaisia saanut, eli tiesit sen ihan hyvin mutta haluat provosoida ja tuoda oman kantasi esille tässä asiassa. Anna silti meidän muiden olla omalla kannalla. Näin ei tarvitse tapella.
Tuota...jatkan nyt, kun aiemmin en ole ehtinyt.
Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että tytöillä ja pojilla ei ole eri värejä. Mitä kohtaa et tästä ymmärrä...?

Ja tottakai haluan tuoda esille oman kantani tässä asiassa, eikö se juuri ole keskustelun idea?
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TS81:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4611116.jpg

osa pöydästä, tuossa vain sattui näkymään tuo kukka-asetelma parhaiten.. en sitten sitä ollut erikseen kuvannutkaan.
Ihan kiva kimppu mutta tarjottavat naurattaa :LOL: Kattauskurssi ois aika hyödyllinen monelle :whistle:
Millainen kattauskurssi? Eiköhän suurin osa tee sellaiset tarjottavat mihin on tottunut ja sillä tavalla mihin on tyytyväinen. Onhan täällä sanottu ihan runsaitakin pöytiä tökeröiksi tai huonoiksi ja varmaan juhlanjärjestäjä on ihan tyytyväinen.

Halojaa.
Kattaminen on eri asia kuin se, kuinka paljon ja millaista tarjottavaa on. Ei se tee esillepanosta tökeröä, että tarjottavaa ei ole paljon, vaan se, että se laitetaan esille miten sattuu. Jokin logiikka eri kakkujen, piparien ja muiden kattauksessa on hyvä olla. Erityisesti niin, että ne on mahdollisimman helppo ottaa. Matalat eteen ja korkeat taakse. Kokonaisuuden ulkonäkö on myös tärkeä pointti.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
Alkuperäinen kirjoittaja cvb:
Olen ihan pihalla näistä asioista, niin mikä tämä kukkajuttu on? On siis tapana teettää nimettävälle lapselle kukkakimppu ja kuivata se? Ja onko sitä kimppua tarkoitus säilyttää, kunnes lapsi on aikuinen vai mikä idea siinä on?
en tiedä....Kuivatut puskat on kaameita.
Samaa mieltä. Äkkiseltään on vaikea keksiä montaakaan kamalampaa sisustuselementtiä kuin kuivattu haalistunut pölyinen hääkimppu kirjahyllyssä tai kukkakranssi seinällä...
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en ole koskaan ymmärtänytkään, että pojalle ja tytölle pitäisi olla erilainen kastepöytä. Ihan vaan on tilattu kaunis kimppu ja käytetty suvun kastemaljaa plus laitettu hopeinen kynttilänjalka.
Aina oppii näköjään uutta...
Oletko saanut vaaleanpunaista kimppua pojan ristiäisiin?
No en ole ylipäänsä saanut minkäänväristä kimppua ristiäisiin. Yleensä ne varmaan ostetaan ihan itse eikä esimerkiksi floristi anna niitä ilmaiseksi. Eikö?

Siis ihan neutraalin värinen kimppu on ollut pöydässä, ei mitään tyttö- tai poikavärejä.
Mutta tottahan sä kai oot saanu vauvatuliaisena kimppuja? Minä ainakin olen saanut ja kyllä niissä on ne poika/tyttö värit. Mutta oppi ja ikäkaikki sinulle ellet sitä vielä tiennyt. :)
Olen toki saanut vauvakimppuja, mutta ne tulivat sairaalaan, eivät ristiäisiin. Ihan eri asia.
Sama muksu se on ristiäisissä kuin sairaalassakin eli poika tai tyttö ja hänen väreihin sopivat kimput :)
Sorry nyt, mutta oli kuitenkin kyse ihan eri asioista. Ja nuo toiset ovat muiden tuomia ja toiset itse ostamiani. Minä en pidä värejä tyttö- tai poikaväreinä enkä ymmärrä miksi pojalle ylipäänsä pitäisi olla sininen kimppu...Mutta toisille se vaan on tosi tärkeää pukeakin poika pelkkään siniseen.
Minä olen kyllä aatellut sitä vihreää pojalle.. Mutta ehkä toiset haluaa sinistä.
Toisekseen, olit kuin et olisi tiennyt että pojalla ja tytöllä on ns omat värit, mutta silti myönnät että olet ihmisiltä sellaisia saanut, eli tiesit sen ihan hyvin mutta haluat provosoida ja tuoda oman kantasi esille tässä asiassa. Anna silti meidän muiden olla omalla kannalla. Näin ei tarvitse tapella.
Tuota...jatkan nyt, kun aiemmin en ole ehtinyt.
Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että tytöillä ja pojilla ei ole eri värejä. Mitä kohtaa et tästä ymmärrä...?

Ja tottakai haluan tuoda esille oman kantani tässä asiassa, eikö se juuri ole keskustelun idea?
Missä kohtaa tässä jutussa kysyttiin SUN mielipide pojan ristiäisiin? Kysyttiin ideoita, ei valitusta että se ei ole sun makuun.

Ja ole vain hyvä ihminen sitä mieltä mutta suurin osa meistä muista on sitä mieltä ja ap myös, että pojille on omat värinsä, miksi muuten juuri pojan kastepöytää tässä olisi kysytty. Sun kanta on nyt kuultu joten voitko jo olla jankuttamatta tästä.

Keskustelun idea ei ole haastaa riitaa muiden kanssa. (ja pianhan sä väität ettet ole sitä missään kohti tehnytkään :) )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
Alkuperäinen kirjoittaja cvb:
Olen ihan pihalla näistä asioista, niin mikä tämä kukkajuttu on? On siis tapana teettää nimettävälle lapselle kukkakimppu ja kuivata se? Ja onko sitä kimppua tarkoitus säilyttää, kunnes lapsi on aikuinen vai mikä idea siinä on?
en tiedä....Kuivatut puskat on kaameita.
Samaa mieltä. Äkkiseltään on vaikea keksiä montaakaan kamalampaa sisustuselementtiä kuin kuivattu haalistunut pölyinen hääkimppu kirjahyllyssä tai kukkakranssi seinällä...
Mä kuivatin hääkimpun (joka oli mielestäni kuivattuna tosi ruma :) ) ja pidin sitä kirjahyllyssä. Aioin laittaa sen itselle jemmaan varaston "muistoesinehyllylle" muuton jälkeen mutta sitä minun ei tarvinnut tehdä.. Mieheni pakkasi muutossa kirjahyllyn sisällön ja mistäs nyt HÄN olisi tiennyt että kevyimmät laitetaan pinnalle ja kirjat alimmaks :D Näin pääsimme siitä pölynkerääjästä :)
 
nap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
Alkuperäinen kirjoittaja cvb:
Olen ihan pihalla näistä asioista, niin mikä tämä kukkajuttu on? On siis tapana teettää nimettävälle lapselle kukkakimppu ja kuivata se? Ja onko sitä kimppua tarkoitus säilyttää, kunnes lapsi on aikuinen vai mikä idea siinä on?
en tiedä....Kuivatut puskat on kaameita.
Samaa mieltä. Äkkiseltään on vaikea keksiä montaakaan kamalampaa sisustuselementtiä kuin kuivattu haalistunut pölyinen hääkimppu kirjahyllyssä tai kukkakranssi seinällä...
Mä kuivatin hääkimpun (joka oli mielestäni kuivattuna tosi ruma :) ) ja pidin sitä kirjahyllyssä. Aioin laittaa sen itselle jemmaan varaston "muistoesinehyllylle" muuton jälkeen mutta sitä minun ei tarvinnut tehdä.. Mieheni pakkasi muutossa kirjahyllyn sisällön ja mistäs nyt HÄN olisi tiennyt että kevyimmät laitetaan pinnalle ja kirjat alimmaks :D Näin pääsimme siitä pölynkerääjästä :)
Mies siis luki ajatuksesi vahingossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TS81:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4611116.jpg

osa pöydästä, tuossa vain sattui näkymään tuo kukka-asetelma parhaiten.. en sitten sitä ollut erikseen kuvannutkaan.
Ihan kiva kimppu mutta tarjottavat naurattaa :LOL: Kattauskurssi ois aika hyödyllinen monelle :whistle:
Joo.o ensinnäkin tuossa oli vain osa pöydästä, ehkä noin 1/3 näkyvissä ja toisekseen nuo pidettiin seurakuntakeskuksessa jossa ensimmäisen kerran kävin aamulla kun tavaroita sinne vietiin.. kaikki tavarat on sieltä! :D :whistle:



 
iiris77
Pitääkö kastepöytäliinan olla kokonaan täysin valkoinen? Tai pappi sanoi kyllä että kelpaa semmoinen missä on helmassa kuvioita mutta kun kaivoin kauniin espanjasta ostetun pöytäliinan, huomasin että siinä tulisi kuvioita myös siihen itse pöydälle eikä pelkästään helmoihin...

huomasin jossain kuvassa että oli kaitaliinaakin käytetty joten tuli vaan mieleen, mitenkähän on?
 

Yhteistyössä