Kuvia poikavauvojen kastepöydistä+kukka-asetelmista.

  • Viestiketjun aloittaja poikavauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en ole koskaan ymmärtänytkään, että pojalle ja tytölle pitäisi olla erilainen kastepöytä. Ihan vaan on tilattu kaunis kimppu ja käytetty suvun kastemaljaa plus laitettu hopeinen kynttilänjalka.
Aina oppii näköjään uutta...
Oletko saanut vaaleanpunaista kimppua pojan ristiäisiin?
No en ole ylipäänsä saanut minkäänväristä kimppua ristiäisiin. Yleensä ne varmaan ostetaan ihan itse eikä esimerkiksi floristi anna niitä ilmaiseksi. Eikö?

Siis ihan neutraalin värinen kimppu on ollut pöydässä, ei mitään tyttö- tai poikavärejä.
Mutta tottahan sä kai oot saanu vauvatuliaisena kimppuja? Minä ainakin olen saanut ja kyllä niissä on ne poika/tyttö värit. Mutta oppi ja ikäkaikki sinulle ellet sitä vielä tiennyt. :)
Olen toki saanut vauvakimppuja, mutta ne tulivat sairaalaan, eivät ristiäisiin. Ihan eri asia.
Sama muksu se on ristiäisissä kuin sairaalassakin eli poika tai tyttö ja hänen väreihin sopivat kimput :)
Sorry nyt, mutta oli kuitenkin kyse ihan eri asioista. Ja nuo toiset ovat muiden tuomia ja toiset itse ostamiani. Minä en pidä värejä tyttö- tai poikaväreinä enkä ymmärrä miksi pojalle ylipäänsä pitäisi olla sininen kimppu...Mutta toisille se vaan on tosi tärkeää pukeakin poika pelkkään siniseen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en ole koskaan ymmärtänytkään, että pojalle ja tytölle pitäisi olla erilainen kastepöytä. Ihan vaan on tilattu kaunis kimppu ja käytetty suvun kastemaljaa plus laitettu hopeinen kynttilänjalka.
Aina oppii näköjään uutta...
Oletko saanut vaaleanpunaista kimppua pojan ristiäisiin?
No en ole ylipäänsä saanut minkäänväristä kimppua ristiäisiin. Yleensä ne varmaan ostetaan ihan itse eikä esimerkiksi floristi anna niitä ilmaiseksi. Eikö?

Siis ihan neutraalin värinen kimppu on ollut pöydässä, ei mitään tyttö- tai poikavärejä.
Mutta tottahan sä kai oot saanu vauvatuliaisena kimppuja? Minä ainakin olen saanut ja kyllä niissä on ne poika/tyttö värit. Mutta oppi ja ikäkaikki sinulle ellet sitä vielä tiennyt. :)
Olen toki saanut vauvakimppuja, mutta ne tulivat sairaalaan, eivät ristiäisiin. Ihan eri asia.
Sama muksu se on ristiäisissä kuin sairaalassakin eli poika tai tyttö ja hänen väreihin sopivat kimput :)
Sorry nyt, mutta oli kuitenkin kyse ihan eri asioista. Ja nuo toiset ovat muiden tuomia ja toiset itse ostamiani. Minä en pidä värejä tyttö- tai poikaväreinä enkä ymmärrä miksi pojalle ylipäänsä pitäisi olla sininen kimppu...Mutta toisille se vaan on tosi tärkeää pukeakin poika pelkkään siniseen.
Minä olen kyllä aatellut sitä vihreää pojalle.. Mutta ehkä toiset haluaa sinistä.
Toisekseen, olit kuin et olisi tiennyt että pojalla ja tytöllä on ns omat värit, mutta silti myönnät että olet ihmisiltä sellaisia saanut, eli tiesit sen ihan hyvin mutta haluat provosoida ja tuoda oman kantasi esille tässä asiassa. Anna silti meidän muiden olla omalla kannalla. Näin ei tarvitse tapella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kaikilla sama mummun tekemä kastemekko eikä kamalia nauhoja lainkaan vaan shamppanjan värinen silkkiruusu ;) ja kyllä mä ainakin tarjosin kakun ihan tupperin muovialustalta. Niissä ne oli helppo kiikuttaa kirkkoon. Meillä olikin vaan isovanhemmat ja vanhempien sisarukset + kummit kutsuttu.
Kirkkoon? Oliko teillä kahvitus kirkossa?
juu, se on pieni kirkko ja juhlatila alhaalla. Esikoisella kaikki tapahtui kotona, kahdella nuoremmalla kirkossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en ole koskaan ymmärtänytkään, että pojalle ja tytölle pitäisi olla erilainen kastepöytä. Ihan vaan on tilattu kaunis kimppu ja käytetty suvun kastemaljaa plus laitettu hopeinen kynttilänjalka.
Aina oppii näköjään uutta...
Oletko saanut vaaleanpunaista kimppua pojan ristiäisiin?
No en ole ylipäänsä saanut minkäänväristä kimppua ristiäisiin. Yleensä ne varmaan ostetaan ihan itse eikä esimerkiksi floristi anna niitä ilmaiseksi. Eikö?

Siis ihan neutraalin värinen kimppu on ollut pöydässä, ei mitään tyttö- tai poikavärejä.
Mutta tottahan sä kai oot saanu vauvatuliaisena kimppuja? Minä ainakin olen saanut ja kyllä niissä on ne poika/tyttö värit. Mutta oppi ja ikäkaikki sinulle ellet sitä vielä tiennyt. :)
Olen toki saanut vauvakimppuja, mutta ne tulivat sairaalaan, eivät ristiäisiin. Ihan eri asia.
Sama muksu se on ristiäisissä kuin sairaalassakin eli poika tai tyttö ja hänen väreihin sopivat kimput :)
Sorry nyt, mutta oli kuitenkin kyse ihan eri asioista. Ja nuo toiset ovat muiden tuomia ja toiset itse ostamiani. Minä en pidä värejä tyttö- tai poikaväreinä enkä ymmärrä miksi pojalle ylipäänsä pitäisi olla sininen kimppu...Mutta toisille se vaan on tosi tärkeää pukeakin poika pelkkään siniseen.
Minä olen kyllä aatellut sitä vihreää pojalle.. Mutta ehkä toiset haluaa sinistä.
Toisekseen, olit kuin et olisi tiennyt että pojalla ja tytöllä on ns omat värit, mutta silti myönnät että olet ihmisiltä sellaisia saanut, eli tiesit sen ihan hyvin mutta haluat provosoida ja tuoda oman kantasi esille tässä asiassa. Anna silti meidän muiden olla omalla kannalla. Näin ei tarvitse tapella.
Aika sumussa saa elää jossei tiedä että keskimäärin tytöillä on eriväristä koristetta ja kukkaa kuin pojalla. Ja jos taas siitä ei pidä, asian voi esittää toisellakin tavalla. Mutta näin tämä palasta opettaa sellaistakin, joka ei ole ikinä törmännyt sinisiin kukkiin pojan ristiäisissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Meillä oli nimiäiset, tässä tarjoilupöytä. Nimiäiset oli joulukuussa, siksi kynttelikkö pöydässä. Kukkakimppu oli tosi nätti, ei pääse kuvassa kunnolla esille.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4608618.jpg
Ihanko tosi että coctail-tikuissa on vain juusto ja lihapulla? :eek:
Kyllä, koska suvun nuoriso haluaa ne sellaisena :D
Oliko teillä muuta suolaista?
Joo, pöydän takaosassa on pasteijoita. Lisäks olohuoneen pöydällä oli erilaisia suolaisia ja makeita naposteltavia.

 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:


lapset keräsivät kukat :D
Ehdottomasti ketjun kaunein pöytä. Ihana! Myös syksyinen pihlajanmarjakoristelu kuulostaa kauniilta. Perinteinen vaaleansininen tai -punainen koristelu on tylsä ja kulunut idea, mutta nää muistaa vielä seuraavanakin päivänä.
 
Boogy
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
lapset keräsivät kukat :D
Ehdottomasti ketjun kaunein pöytä. Ihana! Myös syksyinen pihlajanmarjakoristelu kuulostaa kauniilta. Perinteinen vaaleansininen tai -punainen koristelu on tylsä ja kulunut idea, mutta nää muistaa vielä seuraavanakin päivänä.
nuo kukat kerättiin pellonlaidalta. Tämä on lasten näkemys pöydästä.
 
Meillä oli vuosi sitten kuopuksen kastejuhla. Tässä kuva kahvipöydän kukka-asetelmasta. (kuvattu ristiäisten jälkeen):


Ja tässä kuvattu kastepäivän kukkia, tuo oik. alalaidassa oleva matala asetelma oli kastepöydässä:
 
poikien äiti
meillä oli ruokapöydässä 2 kynttilän jalkaa, toinen matalampi ja toinen hiukan korkeampi ja niissä pienet kranssit, molemmissa 1 valkoinen ruusu ja valkoista harsokukkaa ja murattia
ja sitten oli myös korkea jalallinen maljakko jossa kaunis roikkuva kimppu jossa samoja kukkia kuin kransseissakin.
kastepöydässä myös kimppu, mutta pienempi kuin ruokapöydässä ja myös samoja kukkia kuin muissakin asetelmissa
 
hei
ja osaan sitoakin erilaisia kimmpuja ja teen asetelmia kotiin usein. Poikien ristiäisissä olen käyttänyt ruusua nimeltä blue bird, se on haalean lila, sen kaverina neilikkaa (limen vihreää) ja morsiushuntua. Myös joku syvän lila käy hyvin ensimmäiseen sakramenttiin noin kirkollisten värien puolesta.
 
kk
kauniita asetelmia kyllä...
me halusimme ainoastaan yhden pitkän sinisen ruusun lappeelleen kastepöydälle. Ruusu oli samansävyinen kuin kastemaljakin...tarjoilupöydässä oli sitten näyttävämpi kimppu kyllä...valitettavasti kuveja ei ole laittaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuon kun saisi sinisenä, lilana tai vihreänä.. Nam :)
http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/15346/1236240046_20090226_125.JPG
Prismassa myydään tota sydämen muotoista kakkuvuokaa ja varmasti myös sinistä piparien koristeluun tarkoitettua sokerimassaa. Ja jotain sinisiä kukkahärveleitäkin.

*muoks* meil oli ristiäisissä tehty kuivakakku just tohon vuokaan.
 
Fleur de la Cour
Minulla ei ole ollut koskaan poikavauvaa (jos olis ollut niin vaaleansinistä olis ollut kaikki, tyttövauvallani oli tietenkin vaalenapunaista) Mut siis miksi vastasin johtuu siitä, että kun katselin kuvia niin huomasin ettei kellään ollut käytössä sitä, että kastemaljan ympärille tehdään seppele joka on siis kastepöydän kukka-asetelma. Meillä oli sellainen. Valitettavasti kuvia ei ole kun kuvamme on ajalta ennen digikameraa eikä mulla ole vieläkään sitä scanneria. Ja kahvipöydässä mulla oli teetettynä viisihaaraisen kynttelikön keskelle kimppu kukista, niissä neljässä jäljellä olevassa kolossa oli tietenkin kynttilät palamassa. Se oli näyttävä asetelma. Ruokapöydässä oli sitten vaan kukat maljakossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minulla ei ole ollut koskaan poikavauvaa (jos olis ollut niin vaaleansinistä olis ollut kaikki, tyttövauvallani oli tietenkin vaalenapunaista) Mut siis miksi vastasin johtuu siitä, että kun katselin kuvia niin huomasin ettei kellään ollut käytössä sitä, että kastemaljan ympärille tehdään seppele joka on siis kastepöydän kukka-asetelma. Meillä oli sellainen. Valitettavasti kuvia ei ole kun kuvamme on ajalta ennen digikameraa eikä mulla ole vieläkään sitä scanneria. Ja kahvipöydässä mulla oli teetettynä viisihaaraisen kynttelikön keskelle kimppu kukista, niissä neljässä jäljellä olevassa kolossa oli tietenkin kynttilät palamassa. Se oli näyttävä asetelma. Ruokapöydässä oli sitten vaan kukat maljakossa.
Meillä oli seppele sen kastemaljan ympärillä. Siinä oli attasiaa ja valkoista villiruusua. Nyt se on kuivattu tauluksi, sydämen muotoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kommentoin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4608985.gif

Saa kommentoida meidän kahvipöytää.
Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa?
Hieman tökerösti oli tarjottavat laitettu esille, kun nyt kysyit.
Millä tavalla tökerösti?
Minuakin kiinnostaa.
 

Yhteistyössä