kuvia kotoa- ketju taas pystyyn!

Vanhoja kuvia mitä koneelta löysin. Makkarissa nykyään sänky toiste päin, ja se on 20cm leveempi jenkkisänky.



Olohuone viime jouluna:





7v. tytön huonetta. Nykyään ikkunassa eri verhot ja nuo helyt pois, ja lattiassa valkoinen nukkamatto.





4v. tytön huone:

 
  • Tykkää
Reactions: moona81
Muistelen, että laitoin tänne kuvia silloin kun olin juuri lasten kanssa muuttanut tähän asumaan. Nyt alkaa koti pikkuhiljaa muotoutua sellaiseksi kun haluankin. Pari ongelmakohtaa vielä on, mm. keittiö jonne en ole raskinut ostaa edellenkään (!) kunnon ruokailuryhmää vaan siellä on säälittävä pien pirtinpöytä (mut verhot on musta ihanat)


Lastenhuone on musta kiva. Laitoin sängyt tuolleen kulmittain, tais olla vinkki meidän perhe lehdessä tms ja pehmolelut heiluu narussa pyykkipojilla kiinnitettynä katonrajassa. Ja mitenniin isot pojat on vähä Cars faneja ;) (ite ovat saaneet julisteet tms kiinnitellä miten tahtoovat ja sen varmaan huomaa..)





Olohuone on nykyisin tällainen. Pieni ongelma on tuo vitriinin kohta, jotenkin autio nurkka tuolla vitriinin luona missä sitteriä ja keinuheppaa, saa nähä mitä sinne joskus keksin. Ja huomatkaa toki silittämättömät pyykit, joo joo ihan kohta.. ;)




Makuuhuone nyt on mitä on, eipä tuolla tule aikaa tapettua. Nukun ja vauva nukkuu siellä myös ja ovi aina kiinni kun tulee vieraita. Entisen sohvakaluston nojatuoli on hätäaikamajoituksessa tuolla kun ei varastoon mahtunut, jotenkin kasarimeno tuolla makkarissa, hrr... :D



Seiniä jne haluaisin niin maalata, mutta ei kaupungin vuokra-asunnossa oikein saa.. Mutta noh, menettelee.
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
tykkään riepun viherkasveista, onks toi iso oikee vai tekosellainen :)?
tv-taso on kanssa tosi kiva, mut toi olkkarin hylly pisti silmään kun on väärän värinen muihin (lipasto, tv taso) verrattuna ja nuo kirjat jotka ei mahdu tuonne hyllyyn pystypäin..

Mikäs mie toki oon sanomaan kun oma koti on haalittu kasaan tyyliin "halvalla sain, joku lahjoitti"- tekniikalla :p
 
tykkään riepun viherkasveista, onks toi iso oikee vai tekosellainen :)?
tv-taso on kanssa tosi kiva, mut toi olkkarin hylly pisti silmään kun on väärän värinen muihin (lipasto, tv taso) verrattuna ja nuo kirjat jotka ei mahdu tuonne hyllyyn pystypäin..

Mikäs mie toki oon sanomaan kun oma koti on haalittu kasaan tyyliin "halvalla sain, joku lahjoitti"- tekniikalla :p
Viherkasvit on kaikki aitoja.

Ja voi kuule, mie inhoan tuota ylipientä kirjahyllyä ihan yhtä lailla. Uutta odotellessa.
 
palomestarin vaimo
Sen enempää muuten kuvia kommentoimatta, pakko sanoa Rieputarallaalle, että nuo kuvaputkitv:t on ihan OIKEASTI aivan järkyttävä paloturvallisuusriski. Nauratti kommenttisi, että "meillä osataan pyyhkiä pölyt". Tiedätkö, että pyyhkiminen ai auta mitään, koska tuollainen töllö kerää sen kaiken pölyn sisäänsä. Ylikuumentuessaan varmaan ymmärrät mitä käypi..? Esimerkiksi kaupungimme vanhainkoteihin ei omaiset saa tuoda mummoille/paapoilleen kuvaputkitelkkareita juurikin tuon paloturvallisuuden takia, vaan taulutelevision tai sitten ei tv:tä ollenkaan..
 
ahdistaisi
näppäsin äkkiä kuvat, tässä olkkari (joo pitäs ostaa pitempi antennijohto..)
Aijaa.com - 8602622.jpg

ja makuuhuoneesta, hoitopöytä tunkeutui kuvaan ja pinkki pinnasänky jäi kuvasta :D
Aijaa.com - 8602621.jpg


ariesilla kivan näköistä, pidin tosta keittiötilan ja olkkarin yhteisestä verhoratkaisusta.
makkarin verhot vaihtuu yksivärisiin kuhan raskin sijoittaa niihin ;)

Ahdistavan näköisiä nuo palstalaisten kodit, vaikka Kikatus sinusta pidänkin. Niin aneemista, ei mitään makua. Ehkä olette niin nuoria ja vähävaraisia, että kaikki toisilta saatua.
 
ahdistaisi
Huhhuh.. onpas palstamammoilla huono maku ja sen mukaan sisutetut kodit.. oikeita ysäriteinikoteja jos ihan rehellisiä ollaan. Ei ole tarkoitus pahoittaa mieltä mutta kieltämättä vois olla aiheellista raahautua kaupan sisustuslehti hyllylle päivittää tilanne. Mikä myötähäpeä

Peesi! Vähälläkin rahalla saa viihtyisää ja tyylikästä, kun ei osta summamutikassa.
 
ahdistaisi
http://saloset.kuvat.fi/kuvat/Asunto/
Lastenhuoneeseen teetätin Cars verhot. yh-opsikelija isänä ei ole varaa sisustaa paremmin. kaksi taulua ja yhden hyllyn olen ostanut noiden kuvien jälkeen olohuoneeseen. Ja tv-tason ostin uuden..
Omaa huonetta en kuvannut, mutta siellä on mustahopeinen 120cm runkopatja ja yöpöytä. Mustat satiinilakanat ja tummat verhot..
Ihan kiva.
Näyttää myös kovin tutulta...mutta peilikuvana. Taitaapi olla sama taloyhtiö jossa aikasemmin asuttiin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Suzyanne
Vähän jotakin uutta mein olkkarissa:







Kommentoin jo toisaalla näitä kuvia, mutta sanon täälläkin, että todella kodikkaan oloista, suurimmaksi osaksi siksi että meillä on paljon saman oloista, ja jotain yhdistäviä tekijöitäkin meidän kodeista löytyy, kuten sellainen hillitty retrohenkisyys, suht paljon tavaraa eli "asutun" näköistä, parketti, viherkasvit, kuvaputkitelkkari. Apteekkarin lipastoa meillä ei ole mutta hyvin paljon saman tyylinen ja saman värinen, iso lipasto. Valokuvakehyksiäkin on tulossa seinille.

Tykkäsin Riepun entisestäkin kodista, mutta tämä on valoisampi ja huoneet kivemman mallisia, meillä ihan sama juttu verrattuna entiseen kotiimme, muutimme hiljattain.

Oman kodin kuvia en tänne laita, kun en jaksa lukea sitä palautetta siitä kun ei kaikki kamat ole sitä uusinta designia... minun perheeni koti on minun perheeni koti, paikka jossa me asumme ja elämme, joka kertoo meistä ja on meidän näköisemme. Paikka, jossa olen onnellinen. =)
 
"vieras"
Sen enempää muuten kuvia kommentoimatta, pakko sanoa Rieputarallaalle, että nuo kuvaputkitv:t on ihan OIKEASTI aivan järkyttävä paloturvallisuusriski. Nauratti kommenttisi, että "meillä osataan pyyhkiä pölyt". Tiedätkö, että pyyhkiminen ai auta mitään, koska tuollainen töllö kerää sen kaiken pölyn sisäänsä. Ylikuumentuessaan varmaan ymmärrät mitä käypi..? Esimerkiksi kaupungimme vanhainkoteihin ei omaiset saa tuoda mummoille/paapoilleen kuvaputkitelkkareita juurikin tuon paloturvallisuuden takia, vaan taulutelevision tai sitten ei tv:tä ollenkaan..
Me ei kyllä heitetä hyvää ja toimivaa telkkaria pois, vain koska se saattaa olla paloturvallisuusriski.
 
Ahdistavan näköisiä nuo palstalaisten kodit, vaikka Kikatus sinusta pidänkin. Niin aneemista, ei mitään makua. Ehkä olette niin nuoria ja vähävaraisia, että kaikki toisilta saatua.
Tykkäsin tosta siloin ja tykkään edelleen, vaikka oonkin saanu olkkarin nyt enemmän mieluiseksi :)
Nuori kai olen, ja rahaakaan ei hirveästi ole, mutta ite oon hankintani tehnyt, mun mielestä aina koti on olul kiva. Tosin ihmisillä onkin eri makuja :)

edit.. olinkin tonne aiemmin kirjoittanut miten haaveilen isosta vaaleasta kulmasoffasta. Mikä fiilis kun se haave on kuitattu ja napotan ihanalla sohvallani ;:D
 
Viimeksi muokattu:
Olisi kyllä niin ahdistavaa kuivattaa pyykkelä eteisessä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. Eikö teille muualle sovi?. Kosteutta saa muutentinkin. Niin epäesteettistä.
ei kaikissa asunoissa oo kodinhoitohuonetta. Meillä ei mahtus kylppäriin teline, joten ois pakko esim olkkariin laittaa. Mut onneksi on alakerrassa kuivaushuone, jonna vien ihan kaiken, paitsi sukat, alusvaatteet kuivatan kotona pyyhetelineessa suihkuverhon takana :)
 
ahdistaisi
Tykkäsin tosta siloin ja tykkään edelleen, vaikka oonkin saanu olkkarin nyt enemmän mieluiseksi :)
Nuori kai olen, ja rahaakaan ei hirveästi ole, mutta ite oon hankintani tehnyt, mun mielestä aina koti on olul kiva. Tosin ihmisillä onkin eri makuja :)

edit.. olinkin tonne aiemmin kirjoittanut miten haaveilen isosta vaaleasta kulmasoffasta. Mikä fiilis kun se haave on kuitattu ja napotan ihanalla sohvallani ;:D

Vaalea sohva on kaunis ja pidän siitä muilla. Itse olen tummasävyinen.
Kylä nuorenakin, vähillä rahoilla voi kalustaa persoonallisesti, kun ei osta mitä vain, hetken mielijohteesta. Yhteensopivuus on avainsana.
Oikeasti pidän sinusta ja aamuäreestää oli teitä muitakin mutta nyt iski .
 

Yhteistyössä