kuvia kotoa- ketju taas pystyyn!

babushka
Meillä ei onnistus tommonen pelkistetty linja- siis ettei mitään ylimäärästä missään. Lastenhuone pursuaa leluja joka puolelta ja julisteita seinät täys :D
mut kaunis huone, tuon ekan kuvan perusteella :)
Kyllä meilläkin on vaikka mitä ylimääräistä vähän joka puolella. En kuitenkaan halua kuvata niitä ;)

Lastenhuoneen julisteseinä jäi jujst ja just kuvattavan alueen ulkopuolelle. Ootas niin voin klikata yhdestä kohdasta vielä kuvan... :)
 
Kyllä meilläkin on vaikka mitä ylimääräistä vähän joka puolella. En kuitenkaan halua kuvata niitä ;)

Lastenhuoneen julisteseinä jäi jujst ja just kuvattavan alueen ulkopuolelle. Ootas niin voin klikata yhdestä kohdasta vielä kuvan... :)
Mie vaikka siivosin lastenhuoneen ennenku kuvasin niin silti se rojuefekti syöksyy päälle, kuvat jossain muutama sivu takaperin laitettu.. Ja tosiaan lapset survoneet cars julisteita joka saamarin seinälle, suurin osa vinossa ;)
 
viresis
Babushka, tosi ihana toi eteinen! Minkälainen talo teillä on, joku vanha puutalo vai uusi? Missä päin? Itse talon "muodot" näyttää sisältä aivan upealta, tuollaista olisi ihana päästä sisustamaan! Mä laittaisin ehkä tuonne eteisen ovelle vielä jonkun pienen pinkin väripilkun, oven päälle vaikka pinkkireunaisen kellon tmv. Se sitoisi kivasti tuon kokonaisuuden...
 
babushka
Babushka, tosi ihana toi eteinen! Minkälainen talo teillä on, joku vanha puutalo vai uusi? Missä päin? Itse talon "muodot" näyttää sisältä aivan upealta, tuollaista olisi ihana päästä sisustamaan! Mä laittaisin ehkä tuonne eteisen ovelle vielä jonkun pienen pinkin väripilkun, oven päälle vaikka pinkkireunaisen kellon tmv. Se sitoisi kivasti tuon kokonaisuuden...
Kiitos ja kumarrus!

Tämän on uusi hirsitalo, joka on rakenettu perinteiseen tyyliin. Kiitti vinkistä! Olenkin ajatellut hankkia eteiseen kellon, mutta en ole keksinyt mihin sen voisi sijoittaa. Tuo ovenpäällinen olisikin tosi hyväpaikka sille! Ja pinkkinä tietty... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
lkj
Zoanne, mielestäni tuon huoneen voisi "jakaa kahteen osaan" näin: Heti ovelta katsottuna pirttipöytä olisi vasemmalla puolella ja sen päällä seinällä olisi joku taulu, pieni väripilkku. Tarpeeksi suuri, mutta ei liian suuri kuitenkaan. Ovelta katsottuna oikealla olisi kirjahyllyt. Tv-taso voisi olla siinä, missä pirttipöytä on nyt ja sohva samassa kohdassa kuin nyt, mulla ikkunalle päin käännettynä. Kirjahyllyn paikalle hankkisin jonkun isomman lipasto, korvaamaan sitä pikkulipastoa. Lipaston edessä voisi olla joku nojatuoli tai kaksikin jos vaan mahtuu, tai sitten vaihtoehtoisesti sohva siinä ja nojatuolit sohvan nykyisellä paikalla (ikkunaan päin käännettynä). Saakohan tästä nyt mitään selvää? Mutta joo, näin heti olohuoneen alussa olisi ruokailutila+kirjahyllyt, ja perällä olisi sohvat+tv. Isommat matot hankkisin ehdottomasti, tuo tila tarvisi kaksi kunnon kokoista mattoa. Mutta tosiaan tuon mallisen olohuoneen jakaisin selkeämmin kahteen osaan...
 
viresis
Babushka, olen itse ostanut ikeasta tällaisen kellon http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90098974/ ja maalannut sen kehykset. Nuo kehykset on siis jotain metallia, ne voi helposti maalata spriiohenteisella huonekalumaalilla. Muutenkin tuo on noin halvaksi kelloksi mielestäni aika kiva, tuollainen simppeli mutta vähän vanhahtava kuitenkin.
 
Turkilmas
Zoanne: mä kirjoitin sulle jo pitkän pätkän, mutta sittenhän se teksti katosi jonnekin bittimaailmaan. Mutta siis pointtina että se ruskea hyllykkö (joka vois kenties olla maalattuna valkoiseksi) olisi 90 asteen kulmassa seinästä (eli yksi sivu seinää vasten, keskellä lattiaa) tuolla seinällä missä on pirttikalusto.

Jälkeenpäin tuli vielä mieleen että voisko koko huoneen myllätä (sori innostukseni :D)? Siis että telkkaripöytä olis tuossa missä nyt on se ruskea hyllykkö. Sohva vastapäisellä seinällä ja välissä sohvapöytä. Valkoinen rahi olis joko sohvassa kiinni tai sitten erillisenä tuolina olohuoneen pöydän vieressä. Valkoinen lipasto vois olla ikkunan alla.

Sitten olis keskellä se ruskea hyllykkö tilanjakajana ja sen jälkeen pirttikalusto ikkunan suuntaisesti, mutta tosiaan heti olohuoneen alussa.

Ja värejä ikkunapokasta joko yksi tai useampia, ihan siten miten tykkää väreistä :)
 
babushka
Babushka, olen itse ostanut ikeasta tällaisen kellon DEKAD Seinäkello - IKEA ja maalannut sen kehykset. Nuo kehykset on siis jotain metallia, ne voi helposti maalata spriiohenteisella huonekalumaalilla. Muutenkin tuo on noin halvaksi kelloksi mielestäni aika kiva, tuollainen simppeli mutta vähän vanhahtava kuitenkin.
Kiitti ideasta!!! Oon menossa reilun viikon päästä ikealle. Mulla on tuota pöytien pinkkiä maalia jäljellä ja maaliruiskukin löytyy... Onkohan pöhkö jos on samaa maalia kuin nuo pöydät?
 
viresis
Kiitti ideasta!!! Oon menossa reilun viikon päästä ikealle. Mulla on tuota pöytien pinkkiä maalia jäljellä ja maaliruiskukin löytyy... Onkohan pöhkö jos on samaa maalia kuin nuo pöydät?
No ei suinkaan parempi vaan! Toi on kuitenkin niin pieni yksityiskohta, että ei se näytä siltä että "ja samaa pinkkiä vedettiin sit kaikkialle" vaan juuri sellainen pieni, huoneet toisiinsa sitova juttu, samanlainen kuin se hattulaatikko sen kaapin päällä :)
 
babushka
No ei suinkaan parempi vaan! Toi on kuitenkin niin pieni yksityiskohta, että ei se näytä siltä että "ja samaa pinkkiä vedettiin sit kaikkialle" vaan juuri sellainen pieni, huoneet toisiinsa sitova juttu, samanlainen kuin se hattulaatikko sen kaapin päällä :)
Tuota "ja samaa pinkkiä vedettiin sit kaikkialle" -efektiä vähän pelkäänkin... Meillä on tämä koti ollu aika valkoinen, värejä olen alkanut lisäilemään vasta äskettäin. Tuo valkoinen kausi jo kyllästyttää, mutta oon vielä vähän arka lisäilemään värejä... :)
 
[QUOTE="vieras";24905018]On ja tykkään Riepun värien käytöstä. Raikasta ja nuorekasta. Ja on niin siistiä ja viherkasvit ovat kauniita (kade, kun tapan itse aina kaikki).[/QUOTE]

Ohhoh, kiitos :)!

Ai niin, viherkasvit. Niitä ei saa kastella liikaa. Kerta viikkoon - puoleentoista talviaikana, kesällä kahdesti. Välillä suihkuun. Niillä konsteilla mä olen saanut pidettyä vanhimmat viherkasvini elossa kohta 20 vuotta.
 
Ohhoh, kiitos :)!

Ai niin, viherkasvit. Niitä ei saa kastella liikaa. Kerta viikkoon - puoleentoista talviaikana, kesällä kahdesti. Välillä suihkuun. Niillä konsteilla mä olen saanut pidettyä vanhimmat viherkasvini elossa kohta 20 vuotta.
Mä en kans onnistu ikinä pitämään mitään kukkia hengissä, ja jos onnistuis muuten niin viimeistään kissa syö ne :D
Onkin suoranainen ihme että mun kesällä Lidlistä (6,99e) ostama jukkapalmu porskuttaa vielä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
babushka
Ohhoh, kiitos :)!

Ai niin, viherkasvit. Niitä ei saa kastella liikaa. Kerta viikkoon - puoleentoista talviaikana, kesällä kahdesti. Välillä suihkuun. Niillä konsteilla mä olen saanut pidettyä vanhimmat viherkasvini elossa kohta 20 vuotta.
Aivan mahtavat viherkasvit sulla onkin, kateeksi käy. Itse onnistuin kasvattamaan tuuhean ja hyvännäköisen traakkipuun, niin eiköhän kissa käynyt lirauttamassa sen multiin...


Toinen (tällä hetkellä vielä hengissä oleva) kasvi meillä on joulukaktus, johon oli ensimäistä kertaa tulossa kukkia. Sit kätevästi kissa kävi leikkiin sillä ja sinne hävis ne kukat.
 
Zoanne, mäkin ehdottaisin olohuoneeseen jotakin yhtä voimakkaampaa väriä - vaikka se ruskea, jota on verhoissa ja sohvatyynyssä. Osta sen värinen, isompi matto sohvaryhmää kokoamaan, ja vaikka toinen sinne huoneen toiseen osaan. Pirttikaluston kääntäisin minäkin toisin päin, jos sen on välttämättä huoneessa oltava. Päälle liina ja jotakin kynttiläjuttuja - jos mahdollista, eläimet jonnekin muualle. Tai jos sitä pöytää ei käytetä muuhun kuin eläintensäilytykseen, niin ostaisin häkeille jonkun matalamman tason, tyyliin Ikean Stuva-sarjan penkkejä. Sitten sinne nurkkaan voisi hankkia jonkun nojatuolin säkkituolin sijaan, lisäksi vaikka rahi laskutasoksi ja jalkalamppu. Näin siihen muodstuisi luku- tai vaikka musiikinkuuntelunurkkaus.

Myös minä kokoaisin taulut tiiviimpään ryhmään. Esimerkiksi se Home-kyltti ihan sen ikkunapokan alle, ei erilleen. Samoin se eri seinällä oleva vaatetaulu voisi tulla tätä asetelmaa lähemmäksi. En itse pidä tuollaisesta kulmittain-ripustamisesta, missä valokuvat on, mutta tää on tietysti makuasia... itse kokoaisin ne sen valkean lipaston yläpuolelle yhtenäisemmäksi asetelmaksi.
 

Yhteistyössä