kuvat ex:stä, loukkaantuisitko sinä?

  • Viestiketjun aloittaja jeppana
  • Ensimmäinen viesti
++ edelliselle
samaa mieltä 100%:sesti.
Miksi vanha eletty elämä pitäisi riisua ja piilottaa pois kaikkialta.
Jos miehesi tekee niin sinun edessäsi, tehköön, mutta ei sinun käskyvaltasi ylety sentään koko maailmaan.

Jos anoppi on tykännyt tuosta miniästään, tykkää pojastaan ja lapsenlapsistaan, siinä kuvassa on yhdellä kertaa ne hänelle mukavat ihmiset, ehkä jonkun mukavan muiston kera myös.

Kyllä anoppi yleensä entisen minänsä kanssa joutuu tekemisiin eron jälkeenkin. Miksi anoppisi pitäisi laittaa ex-miniä laatikkoon tai vaihtaa pois sellainen kuva joka siinä piirongilla on ollut vuosikaudet. Onhan hän miehesi lasten äiti, anoppisi lastenlasten äiti.
Se asia ei muutu mihinkään vaikka kuva poistettaisiin näkyvistä.

Minusta sinä ap olet erittäin mustasukkainen, helposti ärsyyntyvä, herkkähipiäinen, nolla-itsetunnon omaava, riidanhaluinen ihminen.

Jos saan näin vanhempana keski-ikäisenä naisena neuvoa
1. unohda koko kuvajuttu

2. käy kylässä, ole iloinen ja sosiaalinen, ei tuollainen ärsyyntynyt peffaan ammuttu karhu.

3. kun vauvanne syntyy, otatte yhteisiä kuvia ja annatte niitä anopillesi. Kyllä ne teidänkin kuvat sinne piirongin päälle aikanaan päätyy.

4. käyttäydy asiallisesti ja ystävällisesti miehesi eksää, anoppia, sukulaisia kohtaan. Sillä sinä lunastat oman paikkasi heidän elämässään. Et kiukkumalla, jalkaa polkemalla ja huutamalla kuin uhmaikäinen lapsi.

5. sama pätee miehesi lapsiin. Nämä lapset ovat tulevan vauvasi puolisisaruksia. Oman lapsesi kannalta on hyvä rakentaa lämpimät ja rakkaat suhteet hänen lähipiirin ihmisiin.
Miehesi eksä kuuluu heihin, halusitpa tai et. Tämä sinun olisi pitänyt ymmärtää jo silloin kun menit miehesi kanssa yhteen.

Ja vielä viimeinen neuvo
jos jatkat kärttyämistä ja tuota exän poistamista kaikkien miehesi lähteisten piiristä, niin siitä ei seuraa mitään muuta kuin riitaa toraa ja tappelua.
Ei kukaan ihminen jaksa loputtomiin tuollaista mustasukkaista kärttykasaa kestää.
Ei miehesikään. Sitten voit täällä katkerana eksänä kirjoitella mitenkä paskoja jotkut anopit ovat, rikkovat ihmisten välit. Elämässä kun on aina niin helkkarin helppo muita syytellä.

Ota lusikka kauniiseen käteen ja muuta omaa käyttäytymistäsi. That's it!
 
++ edelliselle
Sorry, vähän epäselvä aloitus .
Siis ++ ssat oli edelliselle kirjoittajalle.
Entistä elämää ja ihmisiä ei todellakaan tarvitse lakaista maton alle vaikka erotaankin.

Muu teksti on kokonaisuudessaan ap:lle.
 
naama pois kuvasta
Jos olisin sinä ,niin anoppilassa ottaisin kuvan esiin ja leikkaisin sen kamalan entisen miniän ja miehesi lasten äidin naaman pois kuvasta. Sus siunakkoon, että tuollaisia rivoja kuvia anopit pitää näkyvillä. Minä ainakin olen mieheni valokuvalbumista leikannut tai kynällä mustannut kaikista kuvista sen entisen akan naaman. Niin, ja niiden kakaroiden naaamat kanssa. Ei ole minun lapsia, ei niillä ole enää meidän perheen kanssa mitään tekemistä.Ja anoppi pitää kuskata heti hoitoon, ei vetele, että tuollainen hullu dementikkoämmä vielä on omassa kodissaan.
 
Pyysin itse
Minä pyysin aikoinaan itse äitiäni poistamaan kirjahyllystä minun ja eksäni hääkuvan, siis äitini kirjahyllystä. Olin ollut uudessa suhteessa jo kuukausia. Äitini kysyi ymmällään, eikö se saa enää olla siinä? Minä vastasin että ei, koska minulla ei ole mitään tekemistä tuon miehen kanssa enää. Lapsia ei kylläkään ollut, mutta vaikka olisi ollutkin, kuva olisi joutanut pois.
 
ap
Kiitos asiallisista ja vähemmän asiallisista kommenteista. Ei minun kantani asiassa mihinkään muutu, minusta on hienotunteista ja fiksua ottaa silloin tuollaiset kuvat pois näkyviltä paikoilta, kun on uudet kumppanit astuneet kuvioihin ja siirtää sinne minne ne kuuluvatkin; muistojen arkistoon. Muutoin voi ihmisistä ja entisistä miniöistä olla kuvia sitten vaikka yksistään esillä, eikä siitä nyt tässä jutussa ollutkaan kysymys. Entisten puolisoiden kanssa ei tarvitse samoissa kuvissa kaulakkain kuvissa kirjahyllyillä olla. Se on hienoa, että on noin suvaitsevaisia ja avarakatseisia sekä niin hyvän itsetunnon omaavia ihmisiä, että he olisivat valmiita moisia kuvia omasta kumppanistaan sietämään. Kaikki eivät kuitenkaan koe asioita samalla tavalla ja sehän ei tee toisesta sen huonompaa ihmistä tai tarkoita sitä, että hänen kokemuksensa olisi asiasta jotenkin väärä tai huonompi kuin toisen. Me ihmiset vain olemme erilaisia ja ajattelemme asioista eri tavalla..
 
kuten sanottu
tuolla jo aiemmin.
Ap olet mustasukkainen miehellesi hänen vanhoista asioistaan.

Voi luoja, ei se tosiasia poistu siitä mihinkään, että miehesi on ollut kyseisen naisen kanssa kaulakkain kuvan ottohetkellä, eikä sekään, että hän on harrastanut seksiä kymmeniä/satoja jopa tuhansia kertoja tuon kyseisen ihmisen kanssa.

Eikä se nainen poistu miehesi elämästä ja muistoista koskaan. Heillä on yhteiset lapset.
Eikä se nainen poistu anoppisi elämästä eikä muistoista koskaan. Heillä on yhteinen historia.
Tai ehkä poistuu, jos he dementoituvat.

Et voi muuttaa miehesi entistä elämää.

Minusta sinulla on todella epävarman, lapsellisen, keskenkasvuisen ihmisen ajattelutapa.

Mitä väliä sillä on, jos miehesi on kaulakkain entisen vaimonsa kanssa ollut vuonna yksi ja kaksi jossain vanhassa valokuvassa? Ja vaikka anoppisi pitää sitä kuvaa näkyvillä.
Eikös sillä ole väliä mitä teillä on nyt tällä hetkellä ja mitä jatkossa tulee olemaan?

Aikuisten oikeasti, ihan tulevan lapsesi takia kasva nyt aikuiseksi ja ala käyttäytymään aikuisen tavoin. Et millään pääse eroon miehesi menneisyydestä.
 
*Siri*
Kiitos asiallisista ja vähemmän asiallisista kommenteista. Ei minun kantani asiassa mihinkään muutu, minusta on hienotunteista ja fiksua ottaa silloin tuollaiset kuvat pois näkyviltä paikoilta, kun on uudet kumppanit astuneet kuvioihin ja siirtää sinne minne ne kuuluvatkin; muistojen arkistoon. Muutoin voi ihmisistä ja entisistä miniöistä olla kuvia sitten vaikka yksistään esillä, eikä siitä nyt tässä jutussa ollutkaan kysymys. Entisten puolisoiden kanssa ei tarvitse samoissa kuvissa kaulakkain kuvissa kirjahyllyillä olla. Se on hienoa, että on noin suvaitsevaisia ja avarakatseisia sekä niin hyvän itsetunnon omaavia ihmisiä, että he olisivat valmiita moisia kuvia omasta kumppanistaan sietämään. Kaikki eivät kuitenkaan koe asioita samalla tavalla ja sehän ei tee toisesta sen huonompaa ihmistä tai tarkoita sitä, että hänen kokemuksensa olisi asiasta jotenkin väärä tai huonompi kuin toisen. Me ihmiset vain olemme erilaisia ja ajattelemme asioista eri tavalla..
Minun anopillani ei ole kuvia entisestä miniästä esillä. Eikä myöskään muiden lastensa entisiä tai nykyisiäkään perhekuvia, vain lastenlasten kuvat.
Mutta hän kaveeraan mieheni exän kanssa tosi paljon. Kaikissa anopin kahvikutsuilla ja juhlilla on myös ex kutsuttuna ja istuu tyyriinä ja maireana ja itseoikeutettuna perheenjäsenenä.

Vaikka anoppi tietää exän läsnäolon satuttavan kaikkein eniten miestäni. Mies on äidilleen siitä joskus sanonutkin, ilman tulosta. Ex petti ja jätti mieheni. Toki hän on päässyt siitä muuten yli ja jatkaa elämäänsä, mutta ei halua olla ystävä exänsä kanssa ja mieluiten ei missään tekemisissä.

Olen tullut siihen tulokseen, että anoppi on pohjimmiltaan pirullinen ihminen ja osoittaa ilkeytensä tällaisella kierolla tavalla meille. Alkuun harmitti, mutta nyt en enää suuremmin välitä, pidän kohteliasta etäisyyttä kumpaankin.
 
Viimeksi muokattu:
ap
tuolla jo aiemmin.
Ap olet mustasukkainen miehellesi hänen vanhoista asioistaan.

Voi luoja, ei se tosiasia poistu siitä mihinkään, että miehesi on ollut kyseisen naisen kanssa kaulakkain kuvan ottohetkellä, eikä sekään, että hän on harrastanut seksiä kymmeniä/satoja jopa tuhansia kertoja tuon kyseisen ihmisen kanssa.

Eikä se nainen poistu miehesi elämästä ja muistoista koskaan. Heillä on yhteiset lapset.
Eikä se nainen poistu anoppisi elämästä eikä muistoista koskaan. Heillä on yhteinen historia.
Tai ehkä poistuu, jos he dementoituvat.

Et voi muuttaa miehesi entistä elämää.

Minusta sinulla on todella epävarman, lapsellisen, keskenkasvuisen ihmisen ajattelutapa.

Mitä väliä sillä on, jos miehesi on kaulakkain entisen vaimonsa kanssa ollut vuonna yksi ja kaksi jossain vanhassa valokuvassa? Ja vaikka anoppisi pitää sitä kuvaa näkyvillä.
Eikös sillä ole väliä mitä teillä on nyt tällä hetkellä ja mitä jatkossa tulee olemaan?

Aikuisten oikeasti, ihan tulevan lapsesi takia kasva nyt aikuiseksi ja ala käyttäytymään aikuisen tavoin. Et millään pääse eroon miehesi menneisyydestä.

Anteeksi, mutta mikä ihmisestä tekee lapsellisen ja epävarman jos ei ymmärrä miksi sellaista kuvaa pidetään oman miehen vanhempien luona esillä, joka tekee epämukavan olon itselle sekä tälle omalle miehelle? kyse ei siis pelkästään ole minusta vain mieheni on pyytänyt äitiään poistamaan tämän kuvan ihan itse ilman että minä olin vielä maininnut asiasta mitään! ei hänkään halua sitä esillä pidettävän! mikä siinä on niin väärää? ja ei sinun tarvitse selittää ettei menneisyyttä voi muuttaa, luuletko ettei sitä jokainen tiedä? mutta miksi sitä täytyy edelleen pitää esillä, on aivan toinen juttu. Onko se tarpeellista? ja jos se joidenkin tunteita loukkaa, mielestäni se on riittävän hyvä peruste laittaa se kuva pois esiltä. Näin minä toimisin ja itsesiassa sitä ei tarvitsisi edes pyytää. Hienotunteisuutta joko ihmisessä on tai sitten ei.. Mutta jokainen meistä menee eteenpäin niillä eväillä mitkä on reppuun annettu ja enempäähän ei voi vaatia. Näin se vain menee.
 
Viimeksi muokattu:
hohhoijaa
... Hienotunteisuutta joko ihmisessä on tai sitten ei.. Mutta jokainen meistä menee eteenpäin niillä eväillä mitkä on reppuun annettu ja enempäähän ei voi vaatia. Näin se vain menee.

Sinussa hienotunteisuutta ei juurikaan ole. Ehkäpä miehesi vanhemmat pitävät kuitenkin miehen exää miniänään? Ainakin fiksumpana / mukavampana kuin sinua. Näin vaan joskus käy. Aina ei voi voittaa - ei edes joka kerta...
 
Viimeksi muokattu:
justjoo
ihan eri planeetoilta tuntuu porukka täälläkin hyörivän.
En minä ymmärrä miksi sellaista vierasta porukkaa pidetään tällä omalla planeetalla, jotka tekee epämukavan olon itselle sekä muillekin, eikä me haluta pitää täällä yhdenkään toisen planeetan porukkaa? Onko se tarpeellista? Ja jos se joidenkin tunteita loukkaa, mielestäni se on riittävän hyvä peruste lopettaa koko turha porukka pois. Näin se vain menee. Hienotunteisuutta joko ihmisessä on tai sitten ei.. ja enempäähän ei voi vaatia, eikä tarvitsisi edes pyytää, jos minulta kysyttäis.
 
Viimeksi muokattu:
no
En minä ymmärrä miksi sellaista vierasta porukkaa pidetään tällä omalla planeetalla, jotka tekee epämukavan olon itselle sekä muillekin, eikä me haluta pitää täällä yhdenkään toisen planeetan porukkaa? Onko se tarpeellista? Ja jos se joidenkin tunteita loukkaa, mielestäni se on riittävän hyvä peruste lopettaa koko turha porukka pois. Näin se vain menee. Hienotunteisuutta joko ihmisessä on tai sitten ei.. ja enempäähän ei voi vaatia, eikä tarvitsisi edes pyytää, jos minulta kysyttäis.
Kenen hienotunteisuus on kysymyksessä? Anopin vai ap:n? Kerätkää vain anopit hyllyihinne kuvat lapsistanne kaikkien ex:n kanssa. Toiset reagoi voimakkaammin ja toisia naurattaa. Uusi miniä, joka on raskaana, ei ehkä jaksa nauraa, mutta kyllä hänkin anoppia oppii ymmärtämään, jos oppii?
 
Viimeksi muokattu:
Anoppi
Minulla on ihana miniä. Olisi järkytyts jos poikani eroaisi. En usko että pitäisin hääkuvaa tai perhepotrettia enää esillä, en tekisi mitään muistojen alttaria edesmenneelle suhteelle. Poikani ja hänen lapsensa kuvat tietysti pitäisin esillä ja toivoisin että välit kaikesta huolimatta säilyisivät myös ex-miniään hyvänä. Eihän se hänen mukavuuttansa mihinkään veisi, vaikka suhde epäonnistuisikin.

Jos joku kettuilee valokuvin tai muin konstein, niin siinä on takana henkilökohtaisia skismoja. Ovatko välit olleet muutoinkin huonot eikä yhteistä säveltä löytynyt?

Nimimerkki pixy kirjoitti näin: "Ainut vastaveto, minkä voit tehdä, on se että et anna teistä minkäänlaista valokuvaa sinne anoppilaan. Älä anna edes siitä tulevasta lapsestanne milloinkaan, minkäänlaista. Älä anna, vaikka pyytäisivät. Ei tarvitse sanoa mitään syytä tähän, ja voit pyydettäessä vaikka luvatakin laittaa heille jonkun kuvan, mutta kas kummaa, unohdat sen aina. Ei sattunut taaskaan tulemaan mukaan. Voi voi."

Järkyttävää. Ilkeää. Lapsellista.
 
lenax
Minulla on vieläkin exän kuva lompakossa, ja molempien lasteni. Se on vain merkki eletystä elämästä. Mitä vikaa siinä on? Historiaa ei voi muuttaa, tulevaisuutta voi...

Kummallista todellakin! Lasten kuvat ovat oikeastaan itsestään selvyys, mutta jos exän kuvaa kantaa lompakossa niin herää kysymys, että "miksi"? Etkö ole päässyt hänestä henkisesti eroon?

Minusta ap on oikeassa. Anopille voisi laittaa kuvan jossa on mies ja lapset. Kun uusi perheenjäsen syntyy, niin kuva missä ovat kaikki lapset ja ehkä myös mies ja ap mukana.
 
Viimeksi muokattu:
lenax
Olen täysin varma, jos ap:n vanhemmilla olisi esillä kuva, missä ap ja ex kaulailisivat toisiaan, niin anoppi ei tykkäisi hyvää asiasta. Eikä ap:n mieskään. Miltä heistä mahtaisi tuntua, jos vauvan ristiäiset pidettäisiin ap:n vanhempien luona ja tuo kuva olisi esillä? Miettikää tätä puoltakin asiasta. Se on helppoa sanoa ap:n olevan pikkumainen ja kapeakatseinen, mutta tämä pieni puoli löytynee suurimmassa osasta ihmisistä.
 
niinhän se on
että joidenkin mielestä kaikkien ihmisten pitäisi tanssia aina hänen pillinsä soitannon tahtiin.
Tämän ap:n anopin jopa omassa kodissaan.

Jos miestäsi ihan oikeasti vaivaa omalla äidillään miehen omasta perheestä oleva vanha valokuva, niin miksi miehesi ei tuo äidilleen sellaista kuvaa jossa on vain hän ja lapset. Vaihtaa sen mutsinsa valokuvakehyksiin ja repii vanhan. Niin minä tekisin jos olisin miehesi.

Sinun tehtäväsi tuo kuvan repiminen ei kuitenkaan ole.
Minun mielestäni tuo asia ei koske sinua lainkaan. Se on miehesi ja hänen äitinsä välinen asia.

Isompi ongelma sinulla on siinä, miten tulet toimeen miehesi eksän kanssa ja miehesi lasten kanssa. Miten osaat ottaa miehesi lapset tasavertaisiksi sisaruksiksi omalle lapsellesi, kun oma käytöksesi on jo tässä vaihessa tuollaista. Ei hyvältä näytä.
Jos et kestä edes yhtä valokuvaa miehestäsi ja eksästä, miten kykenet loppuelämäsi kestäviin ihmissuhteisiin näiden ihmisten kanssa?
Sitä minä sinuna miettisin enkä yhtä pahaista valokuvaa.

Itse en ole kenenkään eksä enkä nyksä. Aviossa kylläkin.
Ja kyllä anopilla oli mieheni edellisen pitkäaikaisen avovaimon kuvia albumissaan. Ei minua lainkaan haitannut vaikka ne tulivat eteen vuosikaudet liki joka viikko kun valokuvia dementoituneen anopin kanssa hoitokodissa kävimme yhdessä läpi. Se oli hänen "hobbynsa".
Anopin muisti pysyi paremmin hyvänä kun vanhoja asioita muisteltiin kuvien avulla joka käyntikerralla. Selvitettiin ulkomaan matkat, Lapin ruskaretket joilla he olivat olleet kolmistaan uudelleen ja uudelleen.
Tämä nainen kuului mieheni elämään liki 10 vuotta, joten olisi ihme, jos niitä kuvia ei lainkaan olisi ollut tai jos ne kaikki olisi laitettu roskikseen eron jälkeen. Olisin todella ihmetellyt mieheni käytöstä, jos entisen avovaimon kuvat olisi kaikki revitty tai heitetty roskiin. Tai jos niitä ei olisi minulle näytetty siinä kuin muitakin sukujuhlissa sun muualla otettuja kuvia.
Eikä haittaa vaikka tuo tyttöystävä näkyy mieheni sylissä tai vieressä kymmeniä kertoja. Se on sitä elettyä elämää, mieheni muistoja, mieheni menneisyyttä.

Minusta ei tuntunut koskaan siltä, että anoppini olisi väheksynyt minua. Vaikka hän ei edes muistanut loppuvaiheessa minun nimeäni, mutta muisti tuon aiemman tyttöystävän nimen.
Se nyt vaan kuului dementoitumiseen, että uusia asioita muistaa huonommin kuin vanhoja.

Kertaakaan en ole tuntenut kateutta tai mustasukkaisuutta mieheni aiemmasta elämästä.

Minä elän tätä päivää hänen kanssa. Me rakennamme yhteisiä muistoja, yhteisiä valokuvia, yhteistä vanhuutta.

Ei mieheni tarvitse puolustella eikä unohtaa omaa menneisyyttään. Se on ollut sellainen kuin on ollut. Ei hän enkä minä voi sitä enää muuttaa mitenkään.
Eihän minunkaan tarvitse unohtaa omaa elämääni ja muistojani ennen häntä.

Imeisesti sinulla ap ei ole ollut omaa elämää ennen miestäsi ja se tekee sinut epävarmaksi ja mustasukkaiseksi menneestä.

Sisarusparvessani ja tuttavapiirissäni on paljon eronneita. Uudet ja vanhat tulevat toimeen eksien kanssa hyvin, ovat samoissa juhlissa kutsuttuina vieraina, käyvät sovussa yhteisten ja miehen/vaimon lasten koulujen vanhempien illoissa, istuvat jääkiekkokaukalon tai futiskentän reunalla rinnakkain jne..
On paljon helpompi elää sovussa kuin ainaisissa riidoissa milloin kenenkin kanssa.

Kuka haluaa elää varpaillaan tai riidellen pikkujutuista.
Näköjään ainakin ap, joka ottaa pultteja yhdestä pahaisesta vanhasta valokuvasta.
Relaa jo hyvä ihminen, ole onnellinen ja nauti nykyisyydestä.
 
edelliselle
Eihän ap ole repimässä kuvia tai poistattamassa albumista kuvia. Ainoastaa esillä olevan kuvan haluaisi pois hyllystä, tai missä lie onkaan tuo kuva. Ja näin haluaisi myös hänen miehensä.
 
edelliselle myös
niin ap haluaa anopin ottavan kuvan pois. Ja apn mukaan kuva vaivaa myös hänen miestään.
Jos miestä se kuva vaivaisi, miksi hän ei tuo uutta kuvaa vain itsestään ja lapsistaan ja ota sitä vanhaa kuvaa pois äidiltään. No, siinäpä kysymys.

Minä olen sitä mieltä, että tuo kuva ei ole vaivannut miestä tipan vertaa. Hän ei ole edes huomannut kuvan olemassaoloa.
Mutta kun ap siitä mussuttaa joka kylässä käyntikerralla, niin siitä tulee miehenkin ongelma.
Mies alkaa varoa puheitaan entisestä vaimostaan ja on varpaillaan aina kun joku sukulaisista tai lapsista eksään sattuu spontaanisti puheessa viittaamaan.

Ja taas ap urputtaa, mies kun välttelee puhumasta eksästä, ei sano jos eksä on soittanut lasten asioissa jne.. selvää salailuahan tuo on.
Näinhän tämä kuvio aina menee.

Nämä mustasukkaiset nyksät ei opi koskaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja edelliselle myös;10687568:
niin ap haluaa anopin ottavan kuvan pois. Ja apn mukaan kuva vaivaa myös hänen miestään.
Jos miestä se kuva vaivaisi, miksi hän ei tuo uutta kuvaa vain itsestään ja lapsistaan ja ota sitä vanhaa kuvaa pois äidiltään. No, siinäpä kysymys.

Minä olen sitä mieltä, että tuo kuva ei ole vaivannut miestä tipan vertaa. Hän ei ole edes huomannut kuvan olemassaoloa.
Mutta kun ap siitä mussuttaa joka kylässä käyntikerralla, niin siitä tulee miehenkin ongelma.
Mies alkaa varoa puheitaan entisestä vaimostaan ja on varpaillaan aina kun joku sukulaisista tai lapsista eksään sattuu spontaanisti puheessa viittaamaan.

Ja taas ap urputtaa, mies kun välttelee puhumasta eksästä, ei sano jos eksä on soittanut lasten asioissa jne.. selvää salailuahan tuo on.
Näinhän tämä kuvio aina menee.

Nämä mustasukkaiset nyksät ei opi koskaan.
Ei kerro jos on exä soitellut, kun ei nim. mitään kertomista ole, kaikki asiat kun hoituvat lastenvalvojan kautta, niin tulehtuneet välit ovat. Ei sen puoleen, että se sinulle tai kenellekään muulle kuuluisi, mutta pienenä selvennyksenä ;) Se mikä siihen tilanteeseen on johtanut ei myöskään kuulu tälle palstalle eikä sitä kannata edes alkaa spekuloimaan. Kurjaa se on lasten kannalta, jos asiat menevät siihen pisteeseen, mutta niihin asioihin taas eivät voi vaikuttaa muut kuin ne vanhemmat itse ja silloin on oltava halua mo-lem-mil-la käyttäytyä niin kuin aikuiset ihmiset ja osata laittaa ne omat tunteet ja vanhat kaunat syrjään. Minulle lapset ovat tulevan lapsemme sisaruksia, äidin puolella heitä on ohjeistettu, että ovat "puolikkaita" ja joo, tottahan sekin on, mutta käytännössä tuskin silti vauvasta asti alamme pienelle hokemaan että veli-PUOLI. Kuvasta en ole mussuttanut enkä lässyttänyt joka, nyt otin sen puheeksi pitkän ajan jälkeen. Joillakin miehillä on silmät päässä ja enemmän tunneälyä kuin toisilla, siksipä mieheni on ottanut asian esille jo ajat sitten äitinsä kanssa. Jos ihminen ei siitä tajua kuvaa ottaa pois kun sen sanotaan häiritsevän, eihän sille mitään sitten mahda. Torimuijan käytöstä.
 
aplle
no eipä tuo oma kielenkäyttösi anopistasi ole sen kummoisempaa kuin anoppisikaan käytös. Torimuijan käytöstä sinulla ja anopillasi, kummallakin.

Kommenttisi anopistasi kertovat näet erittäin paljon sinusta ja sinun ajatusmaailmastasi.

Mitä miehesi ja hänen ex-vaimonsa väleihin tulee, ne ovat heidän ongelmansa, kuten sanoit. Älä puutu niihin vastakaan.
Jos olet ollut heidän väliensä rikkojana sinä kuuluisana toisena naisena.... niin ...
mitäpä siihen voi sanoa. Paskajuttu ainakin eksälle.

Itse huutaisin kuin rantapiru jos mun mies panisi paksuksi toisen muijan parisuhteessa mun kanssa ollessani. Luultavasti viskelisin muutaman lautasenkin siinä ohessa ja lapsellisuuksissani rikkoisin jopa miehen kalleimman aarteen, prätkän tuhannen p****n päreiksi. Sen jälkeen käskisin miehen ovesta ulos enkä perään vilkaisisi toista kertaa. Tosin itkisin varmasti kuukausia mutta yksikseni. Ja varmasti suutuspäissäni polttaisin jokaikisen valokuvan joissa hän esiintyy. Olen näet sen verran lapsellinen kuitenkin.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen mennäkseni,
voihan anopilla olla paha mieli ex-miniän puolesta, häpeää poikansa käytöstä ja osoittaa mieltään pojalleen ja sinulle tuolla valokuvajutulla. Mitä ikinä hänen poikansa ja ex-miniän välillä sitten onkin tapahtunut.
Mistä sitä näin ulkopuolisena voi tietää mitä kenenkin käytöksen taustalla piilee.
 
ap
no eipä tuo oma kielenkäyttösi anopistasi ole sen kummoisempaa kuin anoppisikaan käytös. Torimuijan käytöstä sinulla ja anopillasi, kummallakin.

Kommenttisi anopistasi kertovat näet erittäin paljon sinusta ja sinun ajatusmaailmastasi.

Mitä miehesi ja hänen ex-vaimonsa väleihin tulee, ne ovat heidän ongelmansa, kuten sanoit. Älä puutu niihin vastakaan.
Jos olet ollut heidän väliensä rikkojana sinä kuuluisana toisena naisena.... niin ...
mitäpä siihen voi sanoa. Paskajuttu ainakin eksälle.

Itse huutaisin kuin rantapiru jos mun mies panisi paksuksi toisen muijan parisuhteessa mun kanssa ollessani. Luultavasti viskelisin muutaman lautasenkin siinä ohessa ja lapsellisuuksissani rikkoisin jopa miehen kalleimman aarteen, prätkän tuhannen p****n päreiksi. Sen jälkeen käskisin miehen ovesta ulos enkä perään vilkaisisi toista kertaa. Tosin itkisin varmasti kuukausia mutta yksikseni. Ja varmasti suutuspäissäni polttaisin jokaikisen valokuvan joissa hän esiintyy. Olen näet sen verran lapsellinen kuitenkin.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen mennäkseni,
voihan anopilla olla paha mieli ex-miniän puolesta, häpeää poikansa käytöstä ja osoittaa mieltään pojalleen ja sinulle tuolla valokuvajutulla. Mitä ikinä hänen poikansa ja ex-miniän välillä sitten onkin tapahtunut.
Mistä sitä näin ulkopuolisena voi tietää mitä kenenkin käytöksen taustalla piilee.
En ollut kolmas osapuoli eikä siihen eroon sellaisia ole liittynytkään. Ihan tavattiin vuosia heidän eronsa jälkeen, eikä ole ukko pannut ketään paksuksi heidän suhteensa aikana eikä tässä välissäkään ennenkuin tavattiin. Se, että sanon tuon käytöksen olevan moukkamaista ja torimuijan käytöstä, ei vielä tarkoita, että olisin itse samalainen. Sinun kommenttisi jätän siltä osin omaan arvoonsa, niinkuin nuo ala-arvoiset muutamat muutkin kohdat. Torimuija olisi mennyt huutamaan anopille päin näköä ja heittänyt kuvan seinään. Minä en tästä mitään esitystä nosta, voin vain jättää sinne sitten menemättä :) ps. fiksu ihminen ei minusta osoittaisi omalle lapselleen tai kenellekään muulle millään valokuvilla mieltään vain nousee sellaisten temppujen yläpuolelle, ehkäpä nuo spekulaatiot tulevat niiden mieleen jotka itse toimivat tai toimisivat niin..?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä