kuumelääke 2,5 vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mikä olis paras kuumelääke reilut 2,5 vuotiaalle?viimeyönä kuume nousi,ollut nuhanen ja yskänen jo jonku aikaa,sellasta "haukkuvaa/kuivaa" yskää?
ei mene tabletit alas vaikka kuinka pieneksi pilkkos ja mehun,limpparin avulla yrittäs net alas saada :(.löyty sit suppoja ja ne anto sit suht hyvin laittamaan.
mutta onko vinkkejä/keinoja mitä vois kokeilla?

Jos suppo menee helposti, käyttäisin niitä. Minä olen joskus antanut lääkkeet vastahankaiselle lapselle niin, että käyn itse istumaan lattialle hajareisin, otan lapsen syliini makaamaan selällee, ja sitten väkisin laittanut lääkkeen lusikalla (murentanut lääkkeen siis pieneen nestetilkkaan, jos voinut murentaa) suuhun. Selälään ollessa lapsen on nieltävä lääke. Sitten mehua ja haleja päälle.

Nykyinen kaksivuotias ottaa taas mitä vaan, kun uhkaan supolla ;)

Mites se suussa sulava Pamol? Niissä on joku makukin, meidän 2 vuotias ottaa sen ihan mielellään.. Sen voi "sulattaa" joko tilkkaan vettä lusikassa, tai antaa suoraan suuhun johon se hajoaa, sitten vähän juomista perään..

Käytä vaan suppoja jos ne kerran toimii. Suun kautta annettavista nestemäiset helpompia annettavia, seuraavalla lääkärireissulla kannattaa tosiaan pyytää pronaxen resepti. Ja meillä esikoinen kovassa kuumeessa oksentaa pamol f heti pois jos sitä yrittää antaa.

Yhteistyössä