Kuumeinen vauva/lapsi ilman vaatteita pihalle??

  • Viestiketjun aloittaja ööö?
  • Ensimmäinen viesti
ööö?
Meidän lapsi sairasti kovaa kuumetta jonkin aikaa sitten. Kuume oli tosi kova eikä meinannut lähteä laskemaan, oltiin sairaalassakin jonkin aikaa silloin. Noh, kotiin päästiin sitten hoitamaan lasta (2v) ja kuume sen kun jatkui siinä 39 mailla.. Anoppi sitten kehotti että viedä kuumeinen lapsi ulos pakkaseen vähäksi aikaa ilman vaatteita, niin laskee varmasti???!! No, en todellakaan vienyt.. Kuulostaa liian hurjalta keinolta saada kuume alas, mitä mieltä te muut olette??
 
MaalaisJuntti
NO huh huijaa...Ei se palelluttamalla laske.
Mut kyllä siinä perää on et viileässä sisäilmassa kuume laskee paremmin ku lämpimässä.
Pikaista paranemista pikkuiselle.
 
vieras
sairaalaoloissa käytetään jääpala kylpyjäkin tarpeen vaatiessa. Mutta toi on totta, että sisäilmaa viilentämällä ja vaatteita vähentämällä kuumetta saadaan alennettua.
 
vieras
Varma keino. Siellä kun jonkin aikaa on niin hypotermia iskee ja lämpö putoo. Tarpeeksi kauan kun on , niin ei tarvitse kuumetta enää mitata. Ehkä lääkäri ei kotiuttaessaan olisi antanut tuota ohjetta. Onko anoppi muuten terve vai olisiko sekin vain kuumehoureissaan ? Totta on, että lämpötilaa voi alentaa viilentämällä, mutta kohtuus kaikessa.
 
varmaan
ne jääkylvyt sun muut on tarkotus tehdä ainoastaan lääkärin valvonnassa ja saa olla aika helevetisti kuumetta että sellasen tarvii. Jos kroppa meinaa paistua niin kuume pitää saada laskemaan keinolla millä hyvänsä. Mutta jo ennen sellasta kuumetta lapsi on toivottavasti tajuttu viedä sinne sairaalaan...
 
hep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sairaalaoloissa käytetään jääpala kylpyjäkin tarpeen vaatiessa. Mutta toi on totta, että sisäilmaa viilentämällä ja vaatteita vähentämällä kuumetta saadaan alennettua.
Niin siis SAIRAALAOLOISSA....
 
lauranäiti
no meillä naapuri joka on sairaanhoitaja, vei 2,5v poikansa yöllä pelkät pikkarit jalassa parvekkeelle (poika istui äitinsä sylissä), kun kuume ei laskenut millään lääkkeillä. olivat siellä 2 kertaa 15min ja kuume alkoi laskemaan. ja tämä siis joulukuussa,tosin +1 lämmössä. Olen minäkin lasten kanssa ulkona lämpöä laskenut aikanaan ja sain ohjeen pulssin lastenlääkäriltä. Siis pakkasella ei!
 
lauranäiti
Alkuperäinen kirjoittaja lauranäiti:
no meillä naapuri joka on sairaanhoitaja, vei 2,5v poikansa yöllä pelkät pikkarit jalassa parvekkeelle (poika istui äitinsä sylissä), kun kuume ei laskenut millään lääkkeillä. olivat siellä 2 kertaa 15min ja kuume alkoi laskemaan. ja tämä siis joulukuussa,tosin +1 lämmössä. Olen minäkin lasten kanssa ulkona lämpöä laskenut aikanaan ja sain ohjeen pulssin lastenlääkäriltä. Siis pakkasella ei!
mistä tuo silmänisku tuohon tuli??
 
ap
Anopilla reilu 10 lasta, ja TOTTAKAI TIETÄÄ KAIKEN LASTEN HOIDOSTA eikä voi siis olla väärässä, kun ne yli 10 lasta hoitanut... :S Muutkin sisarukset tottelevat anopin ohjeita.. Mutta itselläni ainakin järki on se joka sanoo mitä tehdään..
 
Niiskunen
Meillä ainakin kun poika sai kuumekouristuksen niin hätäkeskuksesta sanottiin et menkää lapsen kanssa oven rakoon, niin lähtee kuume laskemaan. Kuumetta oli silloin 39,8.
Et ei se sun anoppi kuitenkaan ihan pimee ole. :)
 
mamma
En ole noin rankasta "kylmähoidosta" kuullut muuten kuin kuumekouristusten laukaisemisessa. Silloinhan pitää saada kuume nopeasti laskemaan ja olen oman esikoiseni vienyt joskus pihalle pakkaseen.. Tosin lapsella oli päällä kevyt sisävaatetus ja ulkona oltiin se hetki että kouristus laukesi.
 
Entinen pomo oli vienyt lapsen lumihankeen, mutta siinä oli ollut kyse jo kuumekouristuksista. Tän asian oon ex-appiukon kanssa kans taistellut, ite vähensin tytöltä vaatteita kovassa kuumeessa ja appi puki villavaatteita päälle, hikoilemalla se kuulemma lähtee ja mä oon lapsenrääkkääjä kun vähennän kuumeiselta vaatetta :headwall:
 
lissu
Mun sisko oli vauvana sairastunut johonkin infektioon ja kuume oli noussut ihan pilviin eikä laskenut lääkkeillä, niin siellä se oli maannut TYKSissä ilman vaatteita ristivedossa että saatiin lämpö laskemaan.
 

Yhteistyössä