kuume ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja torvinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

torvinen

Vieras
Oletteko olleet kuumeessa raskaana ollessanne? Mä oon nyt ihan alkuraskaudessa vko 9+ ja alkaa kuumetta pukkaamaan. Panadol varmaan ainoo lääke sit ku tarpeeks tulee kuumetta, 38? Mikä on sikiölle vaarallinen?

Mulla oli raskausaikana kuumetta ja sanoivat terveyskeskuksesta, että ei aiheuta mitään erikoista. Nestettä pitää juoda paljon ja levätä, mut eikös se oo sama juttu "normaalitilassakin". Sanoivat kyllä, et vointia pitää seurata tarkemmin ja käydä lääkärissä jos vointi menee kovin huonoks. Panadolia voi ottaa.

Influenssan koin raskauden ekalla kolmanneksella. 1,5viikkoo sain saikkua ja Panadolia neuvottiin ottamaan. Ja nopsaan yhteyttä lekuriin, jos vointi ois huonontunu.

minulla nyt rv 32 ja olen toista päivää 38 kuumeessa. vielä en ole ottanut panadolia kun olen ilmankin pärjännyt. googlettelin eilen ja löysin sellaisen tiedon, että 39 on sellainen kuume raskaana ollessa, että pitää lääkkeellä alentaa.

tokalla kolmanneksella olin 5 päivää 38,5-39,5 asteen kuumeessa ja sain vielä korva- ja poskiontelotulehduksen kaupan päälle. Ei pystynyt muuta tekemään kuin nukkumaan kun silmät ei pysynyt auki, en ole varmaan ikinä noin kipeä ollut. Ekalla ja kolmannella kolmanneksella ei saa ottaa kun panadolia, itsellä kävi niin "hyvä" tuuri että sairastuin toisella ja silloin saa ottaa myös buranaa.

Yhteistyössä