Ehkä hieman hölmö kysymys (raskaus ja kuume)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
Olen siis 8 :lla viikolla raskaana ja nyt on kuume nousussa. Mieheni on tässä koko viikon sairastanut ja hällä ollu kuume lähes koko ajan 40:ssä. Mietin jos itselleni nousee samoihin lukemiin kuume niin voiko vaikuttaa jollain tapaa masuasukkiin ja missä vaiheessa olisi viisainta mennä lääkäriin??
Tämä on siis kolmas lapsi, mutta ei mulla aikaisemmin ole raskaus aikana kovaa kuumetta nostanut. Siksi siis olen vähän huolissani.

Olen siinä luulossa ettei kuume vaikuta vauvaan. Itse sairastin edellisessä raskaudessa kunnon tappo flunssan eikä lapselle tullut mitään, viikkoja oli kyllä jo enemmän, en muista kuinka paljon.

Nyt vähän jännitän miten umpparinpoisto rv 8+6 vaikuttaa vauvaan... Su leikattiin.

Minullakin oli raskauteni loppuvaiheessa järkyttävä ripuli ja oksennustauti sekä suhteellisen kova kuume. Soitin neuvolaan ja siellä sanoivat että ei mitään hätää, vauva kyllä pysyy kunnossa, mutta jos suppareita tulee, niin sitten sairaalaan :)

En tiedä, että onko vaarallista noin aikaisessa vaiheessa mutta mulla oli kolmatta odottaessa n. rv 27-28 39 asteen kuume joka kesti 4 päivää. Valehtelematta nukuin tuon 4 päivää lähes kokonaan, ehkä 2 tuntia olin hereillä päivässä. Korvatulehdus ja poskiontelotulehdus vielä mukavana lisänä oli. Vauvalle ei tullut mitään haittaa tuosta ja lääkärikään ei mitenkään huolissaan ollut.

Yhteistyössä