Kuuluuko tytön vanhempien maksaa häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän vanhemmat maksoi häämme puoliksi kymmenen vuotta sitten, nykyään on käytössä kaiketi kaikkia käytäntöjä, vähiten kai sitä, että pelkästään tytön vanhemmat maksaa. Mä luulen tosin, että voisin itse maksaa ainokaiseni häät kokonaan, saisinpa olla huomioimatta muiden mielipiteitä :laugh:

Vanhan perinteen mukaan kai kuuluis. Mä en kehdannut omilta vanhemmiltani edes moista kysyä kun vuosia olin jo asunut omillani, miehen kanssa oli yhteinen lapsi ja itseänäisesti oltiin pärjätty työtuloillamme myös jo yhteenmuuttamisesta saakka. Häiden järjestäminen tuntui siis siltä, että me aikuiset ihmiset järjestämme juhlat joten vanhempani kutsuttiin sinne ns. vieraina ja juhlimaan eikä maksumiehiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kyllähän se olisi suotavaa antaa myös jotain myötäjäisiä sulhaselle kun ottaa elättääkseen tyttölikan. :saint:

Mä ainakin olen taatusti kuluttanut enemmän kuin tuottanut. :xmas:

Varteenotettava idea... Meillä sentään on kaksi poikaa... Toistaiseksi kai heteroitakin... :p

Olen taas kerran Umbrellan kanssa samoilla linjoilla. Mäkin asunut omillani jo vuosia ja lapsia on kaksi, jote tuntuisi todella typerältä edes odottaa että vanhempani maksaisi meidän tulevat häät :o

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Olen taas kerran Umbrellan kanssa samoilla linjoilla. Mäkin asunut omillani jo vuosia ja lapsia on kaksi, jote tuntuisi todella typerältä edes odottaa että vanhempani maksaisi meidän tulevat häät :o

Mä just ajattelin sua, siis mietin et missä mahdat olla :D

se oli sillon kun naisten arvo oli huonompi ja sai olla onnekas jos tytär pääsi naimisiin. siksihän myöntäjäisiäkin maksetaan tua muslimimaassa. en tiä onko se enää tapana..
mun mielestä ei enää kuulu,jos haluavat niin sitten mutta pakko se ei ole. mielestäni kummankin vanhempien pitäisi osallistua siihen,jos ei rahallisesti niin suunnittelemalla ja auttamalla. itse aion kyllä auttaa parhaani mukaan lapsiani sitten joskus 20 vuoden kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kyllähän se olisi suotavaa antaa myös jotain myötäjäisiä sulhaselle kun ottaa elättääkseen tyttölikan. :saint:

Mä ainakin olen taatusti kuluttanut enemmän kuin tuottanut. :xmas:

Varteenotettava idea... Meillä sentään on kaksi poikaa... Toistaiseksi kai heteroitakin... :p

mullekkin noita poikia siunaantunut usemapi :D

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
se oli sillon kun naisten arvo oli huonompi ja sai olla onnekas jos tytär pääsi naimisiin. siksihän myöntäjäisiäkin maksetaan tua muslimimaassa. en tiä onko se enää tapana..
mun mielestä ei enää kuulu,jos haluavat niin sitten mutta pakko se ei ole. mielestäni kummankin vanhempien pitäisi osallistua siihen,jos ei rahallisesti niin suunnittelemalla ja auttamalla. itse aion kyllä auttaa parhaani mukaan lapsiani sitten joskus 20 vuoden kuluttua.

Eiköhän nuoret (tai morsian) yleensä halua itse suunnitella korkeintaan ystävien ja äitinsä avustuksella häät?

Maksamaan varmasti pääsee sulhasenkin vanhemmat halutessaan...

Yhteistyössä