[QUOTE="hmmm";23163627]minkälaisia ne avauraportit sitten on? itse olen lukenut pappani avausraportin?tai kuolinsyyjutun? mikälie oli ja siinä oli eritelty keohsta mustelmat, sydämen kunto ja veriarvoja, lääkepitoisuuksia yms. ja tuo paperi tuli automaattisesti mummolleni, pappa sai sydänkohtauksen ja kuoli matkalla sairaalaan.[/QUOTE]
Olen lukenut yhden oikeuslääketieteellisen raportin. Siinä oli ensin ihan yleistiedot vainajasta, pituus, ikä, nimi, paino jne.
Sen jälkeen oli ruumiin ulkoinen tarkastelu. Oli mainittu kaikki arvet ja muut jäljet tällä tyylillä "vasemmassa olkapäässä 1cm x 1cm kokoinen arpi" jne. Lopulta oli se sisäinen tutkimus. Siinä oli paljon ns. lääketieteellistä kieltä, mutta perusasiat maallikkokin ymmärsi. Oli mitattu kaikki aivojen ja munuaisten painot ja sitten niistä oli jotain tarkempaa, suunnilleen tähän tyyliin, "munuaisissa valkuaista 2 ml". Tuo nyt on ihan keksitty esimerkki, mutta siis tuontyylistä tekstiä oli. Tälle vainajalle oli tehty myös se raiskaustutkimus ja siitä oli maininta "emättimessä ei siittiöitä". Karua luettavaa kieltämättä, mutta itse haluan aina lukea kaiken. Enemmän jäisi harmittamaan jos ei lukisi.
Pitää nyt tämän nykyisenkin vainajan kohdalla pyytää kaikki raportit, vaikka sitten kirjallisesti pyytää jos ei muuten saa.