Kuuluuko lepakon suusta sellaista ihmiskorvin kuuluvaa ääntä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mä kuuntelin yks ilta ja jotain viuhui parvekkeen ohi nopeasti, ettei se mikään lintu ollut, tai oli niitä varmaan parikin.. hyi puistatus, en tykkää lepakoista, koska kerran yksi hyökkäsi mun kimppuun!

Ne 2 lepakkoa jotka aikoinaan asuivat talon vintillä, eivät mun mielestä pitäneet mitään ääntä. Täydessä hiljaisuudessa lensivät läheisen tievalon ympäillä saalistaen yökköjä. Komeaa katseltavaa kyllä.

Lepakon suunnistamiseen käyttämä ääni on hyvin korkea. Sitä ei kuule ihmiskorvalla.
Toki lepakot ääntelevät myös muillakin tavoilla. Nämä äänet ovat myös ihmisen kuultavissa.Näiden äänten
tarkoitus on kanssakäyminen toisten lepakoiden kanssa.

Eli periaatteessa voisi olla lepakoiden kommunikointi ääntä, tuo ääni ei ole mikään lintumainen vaan jotenkin vähän kuin tyhjiöpakkaimen vapauttaisi ja sinne sisään pääsisi ilmaa. Meillä ennen ullakolla asui lepakoita, en tiedä onko niitä enää. Kerran yksi lensi mun valkoiseen paitaan kiinni :$ Ihmettelin vain että miksi paita tuntuu niin raskaalta niin eikös siitä roikkunut lepakko |O

Samaiset naapurin pojat harrastivat ikävämpää tapaa pyydystää niitä, eli heittivät kiven napakasti pystysuoraan lepakon lentorataa kohti, ja lepakko jotenkin kuvitteli sen olevan isompiki herkku ja hyökkäsi kimppuun sillä seurauksella että kivi napsahti otsaan ja lepakolta lähti taju..
Jos tuota kokeilisi, tosin tiputtaisi alas parvekkeelta sen kiven.. Jos siis lepakon haluaa pyydystää... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Samaiset naapurin pojat harrastivat ikävämpää tapaa pyydystää niitä, eli heittivät kiven napakasti pystysuoraan lepakon lentorataa kohti, ja lepakko jotenkin kuvitteli sen olevan isompiki herkku ja hyökkäsi kimppuun sillä seurauksella että kivi napsahti otsaan ja lepakolta lähti taju..
Jos tuota kokeilisi, tosin tiputtaisi alas parvekkeelta sen kiven.. Jos siis lepakon haluaa pyydystää... :D

Hui. Eipä tulis grillipirskeisiin enää kutsua ton jälkeen.:( *miettii lepakon lentorataa*

Yhteistyössä