Kuuluuko kaikilla olla toiveammatti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
Oletteko toiveammatissanne ja onko kaikilla ylipäänsä ollut joku toiveammatti?

Mulla ei ole vielä ammattia, tarkotus olisi lähteä kakkosen jälkeen ehkä oppisopimuksella johonkin. Mulla vaan ei ole koskaan ollut mitään toiveammattia. Siis ei ikinä. Ainoa toive, mikä mulla on mun tulevan ammatin suhteen ois, että saisin tehdä töitä paikassa, jossa viihdyn porukassa, jossa viihdyn. Siis tietysti noin pääsääntöisesti, eihän aina voi olla hyvä päivä. Olenko ainoa, jolle itse ala ei ole niin tärkeä.

Tietenkin on muutamia töitä, joihin en halua. Toimistotyö tai mikään kaupanala ei oo mua varten. Mulle on tarjottu oppisopimuspaikkaa firmasta, jossa mieheni on töissä (niin että työ alkaisi sitten joskus kun toinen lapsi on tarpeeksi vanha) aika miesvaltaiselta alalta. Olen harkinnut lähteväni sinne ennenkaikkea siksi, että tykkään siitä työporukasta. Onko tällainen ihan epämormaalia? :D

Kouluaikaan kaikki aina sanoi, että kyllä se valkenee sitten, että mitä haluat tehdä, mutta ei mulle kyllä ole valjennut...

Ei mullakaan ole. Ja vielä lisäksi se ettei mikään ala oikein kiinnosta. Nyt lähden opiskelemaan puutarhuriksi koska se tuntuu edes vähän sellaiselta mikä voisi kiinnostaa. Ja tuon koulun käyn loppuun, kiinnosti tai ei, haluan nyt edes yhden ammatin ennen eläkeikää :xmas:

Ei mullakaan ole ikinä ollut mitään varsinaista toiveammattia. Työ on vain työtä. Kunhan saa riittävän korvauksen siihen uhratusta vapaa-ajasta ja että on vapautta, mahdollisuuksia ajatella eikä ole pinna kireellä koko ajan. Ja kunhan porukka on ok, ettei jää henkisiä traumoja ;) (no, tulipa niitä "vaatimuksia" aika paljon mut kuitenkin, ei varsinaisesti toimiala tms ole tärkeä eikä oikeaa haaveammattia ole ikinä ollut..)

Okei, kiva etten ole ihan ainoa :) Ei mullakaan ole mitään alaa, mitää haluaisin opiskella. Siksi aattelinkin sitä oppisopimusta, koska tykkään käydä töissä (olipa se ala melkein mikä vaan), mutta ei riitä motivaatio istua koulun penkillä.

mä päätin aikoinaan 4.luokalla että minusta tulee ompeljia,ja tulikin.niitä hommia teinkin sitten 10v,kahdessa eri firmassa.sieltä jäin sitt äitiyslomalle jolla tavallaan oon vieläkin.. tän alan hommia vaan ei löydy enää ja piti alkaa miettiä mitä alkais tekeen-ja aloitan pph:n hommat elokuussa.kun muuta mikä kiinnostaisi,ei ollut :/

ei ole mullekaan vielä valjennut mitä haluaisin tehdä. Yläasteella sanottiin että kannattaa mennä lukioon jos ei vielä tiedä mitä haluaa tehdä, sinä aikana se kuulema selviää. No eipä selvinnyt mulle ainakaan..lukion jälkeen opiskelin kyllä itselleni ammatin joka on ihan mieleinenkin mutta sillä alalla ei yksinkertaisesti ole töitä. Ja nyt ollaan taas samassa tilanteessa että pitäis yrittää keksiä mitä lähtee opiskelemaan...

Yhteistyössä