Kuulutko niihin äiteihin, jotka työntävät aina vaunut ensin tien yli?

  • Viestiketjun aloittaja turva
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmasti kaunis näky, kun ap pyörähtelee vaunujen kanssa keskellä tietä. Sieluni silmin näen upean nykytaide-performanssi-tanssiesityksen piristämässä ruuhkassa taivaltavien massojen päivää. Piruetit keskellä suojatietä, henkeäsalpaavan uniikkia.Oletko hakenut taiteilija-apurahaa jotta voit jatkaa performanssejasi myös tulevaisuudessa?
:xmas: :LOL: :LOL:
 
esoues
jos keskellä tietä on koroke tms on aika huono mennä peruuttamalla tien yli. Ja menen jokatapauksessa vaunut edell, enhän kuitenkaan ylitä tietä ennen kun reitti on selvä eli näen ettei autoja tule.
Kun taas jos vaunut tulee takanani perässä vetäen niin tnhän voi olla varmaa kaahaako joku juuri täysiä vaunuja kohti koska katseeni täytyy luonnollisesti olla eteenpäin.
Tai mitä jos ylittäisin kadun vetäen vaunuja perässäni ja katsoisin samalla taakseni niitä vaunuja...?
siiten ehkä törmäsin mihin sattuu ja jäisimme jokatapuksessa autona alle, molemmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja epäperskärpänen:
Ööh... Pitäiskö sitte peruuttamalla ylittää tie?
peruutan puoleen väliin suojatietä ja sitten teen vaunujen kanssa käännöksen

jotta menen lopun osaa suojatietä vaunuja työntämällä. Eli olen aina itse "vaaravyöhykkeellä
Mulla on tapana katsoa tuleeko niitä autoja, mutta käyhän se noinkin. Saapahan ainakin jännitystä elämäänsä.

:D :LOL: :LOL:

 
Sariel
eikun puhallan pilliin ja väläyttelen ympäriinsä töistä saatua yövalostopparia (eli siinä led-valot pysäytysmerkissä). sen lisäksi vielä itse kokeilen juosta suoja tien päästä päähän ja kun olen katsonut reitin turvalliseksi niin otan vauhtia ja tönäisen rattaat eteen päin. lopuksi vielä itse kävelen rauhallisesti perässä sillä eihän liikenteessä saa hoppuilla. ja autoilijoiden tööttäykset hivelevät itsetuntoani, koska olivat huomanneet ylivoimaisen kauneuteni.
 
En. Mä kuulun niihin, jotka pakkaa mukelot autoon silloin, kun on tarkoitus liikkua jossain niin ihmisten ilmoilla, että siellä on suojateitäkin.

Sitten jään kiltisti päästämään vaunulijoita teiden yli, kunnes kohdalleni osuu ap:n kaltainen järjenvalo, joka pyörii suojatiellä kuin puolukka mielipuolen ahterissa niin tuhottoman kauan, että vanhusten lintubongarikerho rollaattoreineen pyyhkii ohi.
Tämän johdosta kiskon taas palkokasvin happirööriin ja mietin kaksi kertaa, ennen kuin pysäytän päästämään ketään tien yli.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Katson ensin oikeaan, sitten vasempaan ja vielä kerran oikeaan. Jos autoja ei näy tai ne ovat kaukana niin työnnän lastenvaunut ensin suojatien yli ja menen itse perässä. :D
Käytän samaa taktiikka myös liikkuessani ilman lastenvaunuja. Ala-asteella (ja kotona) opetettiin tämä erittäin hyväksi havaittu kikka. Kannatta kokeilla!! Toimii aina!!! :saint:
Meille opetettiin ensin vasempaan, sitten oikeaan ja vielä kerran vasempaan. Ja on mun mielestä fiksumpikin kuin toi sun tapa, kun ne autot tulee sieltä vasemmalta. Tai siis sieltä tuleva auto on ensin törmäämässä suhun, kun ylität tien.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Ap:ta ei näköjään yhtään kiinnosta lastensa turvallisuus! |O Ei ole mitään väliä vetääkö vai työntääkö vaunuja kun tosiasia on että suurin osa auton ja jalankulkijan välisistä onnettomuuksista tapahtuu nimenomaan suojateillä!

Kannattaa siis ylittää tie muualta kuin suojatien kohdalta. Esim. neljän tien risteyksessä joutuu usein ylittämään kaksi erillistä suojatietä vastakkaiselle puolelle päästäkseen eli se on tuplariski verrattuna koko risteyksen poikki oikaisemiseen. Järjenkäyttö on sallittu, mammat! :wave:
Johtuisko tää siitä, että suurin osa tienylityksistä tehdään juuri suojatien kohdalla??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja epäperskärpänen:
Ööh... Pitäiskö sitte peruuttamalla ylittää tie?
peruutan puoleen väliin suojatietä ja sitten teen vaunujen kanssa käännöksen

jotta menen lopun osaa suojatietä vaunuja työntämällä. Eli olen aina itse "vaaravyöhykkeellä
suojatie ylitetään reippaasti, näin olen oppinut. eli se vaunujen kanssa pyöriskely keskellä tiedä hidastaa kyllä (ja ehkäpä näytää myös hiukkasen huvittavalta, uskallan sanoa) eli onko sittenkään niin kamalan turvallista.
 
ail
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Häh. Laitan ensin tiesulun ja varoitusvalot. Ja toki heijastavat liivit kaikilla.
Näin meilläkin.Aina kannan mukana varoitustolppia ja kylttejä.Olen harkinnut myös polisiinauhan hankkimista millä saisin leikkipuistossa olla rauhassa kun vain meidän perhe saapi olla nauhan sisäpuolella
 
äiti
Työnnän vaunuja menosuuntaan koko ajan. Tapanani on katsoa ettei autoja tule,tai että autot ovat pysähtyneet. En ala nekslaamaan vaunuja ees taas. Sitä paitsi tuntuu että enempi ne on turvassa siinä edessä kuin takanani,jolloin en näkis ajaako joku kahjo niiden päälle vai ei.
 
b
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Katson ensin oikeaan, sitten vasempaan ja vielä kerran oikeaan. Jos autoja ei näy tai ne ovat kaukana niin työnnän lastenvaunut ensin suojatien yli ja menen itse perässä. :D
Käytän samaa taktiikka myös liikkuessani ilman lastenvaunuja. Ala-asteella (ja kotona) opetettiin tämä erittäin hyväksi havaittu kikka. Kannatta kokeilla!! Toimii aina!!! :saint:
Meille opetettiin ensin vasempaan, sitten oikeaan ja vielä kerran vasempaan. Ja on mun mielestä fiksumpikin kuin toi sun tapa, kun ne autot tulee sieltä vasemmalta. Tai siis sieltä tuleva auto on ensin törmäämässä suhun, kun ylität tien.

Eskariajoilta jäänyt mieleen rimpsu "aina ensin oikeaan,sitten vasta vasempaan ja kerran vielä oikealle"
 
:LOL:

Kuulun näihin "vastuuntunnottomiin" äiteihin :whistle:

Mutta ihan tosissaan, olisi melko hankalaa rytkiä niitä vaunuja perässään ja pitää vahtia kahdelle muulle lapselle, että kyllä mä edelleenkin meinaan syöstä vaunut ensin sinne "vaaravyöhykkeelle".
 
eieieieiei
Olishan se kaupungissa liikkuminen aikas tuskasta, jos joka suojatien kohdalla pitäisi moinen ruljanssi tehdä! Eihän tuossa mitään järkeä ole. Et sinä sitä lasta sen paremmin suojaa, jos niiden vaunujen kanssa säädät edestakaisin... Sanaton.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Tästä tuli mieleen semmonen, ku menin kirjaston vessaan ja sielä oli seinässä piirroksia ja ties mitä. Sitten hokasin, että seinässä oli iso rasti ja siinä luki: Olet tässä. Rastista lähti tussijälki, joka kiersi ympäri vessan seiniä, kunnes viimein loppui. Lopussa luki: Paskanna, äläkä pyöri. Silloin tunsin oloni tosi älykkääksi. :whistle:
*reps kops*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sariel:
eikun puhallan pilliin ja väläyttelen ympäriinsä töistä saatua yövalostopparia (eli siinä led-valot pysäytysmerkissä). sen lisäksi vielä itse kokeilen juosta suoja tien päästä päähän ja kun olen katsonut reitin turvalliseksi niin otan vauhtia ja tönäisen rattaat eteen päin. lopuksi vielä itse kävelen rauhallisesti perässä sillä eihän liikenteessä saa hoppuilla. ja autoilijoiden tööttäykset hivelevät itsetuntoani, koska olivat huomanneet ylivoimaisen kauneuteni.
:LOL: :LOL: just yks päivä muistelinkin tätä ketjua.... :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä