Kuuluko teidän mielestänne liikunnanopettajan uida, kun lapsetkin uivat?

• Viestiketjun aloittaja "Pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja äitin poika;25159934:
Törkeetä!
Kyllä sen pitäs mennä sillee että opettaja ui ja sun poikas päättää altaan reunalta mitä tehdään.
Eihän matematiikan tunnillakaan lapset laske opettajan valvoessa, vaan opettaja laskee ja lapset päättää mitä tehdään.
Just näinhän sen pitäisi mennä! Äitin pojan pitäisi päättää mitä kaikki tekevät ja opettaja tekee kuin äitin poika käskee!

"äiti"
viekää lapsenne ihan oikeaan uimakouluun niin sujuu nämä koulunkin uimassa käynnit paremmin.
Täälläkin tuppukylässä järjestetään monet uimakoulut eri ikäisille. Ja silloin halli on suljettu muulta väeltä.Aukeaa iltapäivällä.

"noh"
Mun mielestä koulujen pitäisi olla maksullisia, niin tuollaiset mätämunat kuten sinä arvostaisivat ehkä ilkeän kakaransa saamaa opetusta. Olet tyhmä, röyhkeä ja huonokäytökseinen, niin ovat kakarasikin.

"noh"
Jos oma lapseni olisi noin helvetin tyhmä ja röyhkeä että tulisi kotiin selittämään tuollaisia, niin luulot pois vain! mutta olen kyllä opettanut heidät kunnioittamaan toisia ihmisiä.

"vieras"
Kilpauimariryhmä oli samaan aikaan treenaamassa yksi päivä kun oltiin lasten kanssa uimassa. Siis lapsia nuo uimarit, iältään 6-9 v.

Ja valmentaja ei ollut vedessä - hän oli altaan reunalla antamassa ohjeita. Ja hyvin meni...
Niinpä, kun se nimen omaan on niin, että ei sitä liikettä näe siinä vedessä, paremmin sen näkee kun se tehdään siellä altaan reunalla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25158997]Ei altaan reunalta voi näyttää seuraavaa liikettä. Tässäpä taitaakin olla syy, miksei lapset opi liikkeitä ;) vink vink[/QUOTE]

Hei, minä satun olemaan opettaja ja kyllä altaan reunalta ne liikkeet (myös uintityylien liikkeet) kuuluu näyttää. Eli et kyllä tiedä mistä puhut, vink vink.

Ei sitä kukaan näe (varsinkaan lapsi), jos opettaja vedessä yrittää näyttää jotain. Parhaiten näyttäminen sujuu siis niin, että opettaja näyttää esim. käsien ja jalkojen liikkeet erikseen.

Altaaseen voi mennä peuhaamaan tai alkeisuimareita tukemaan, mutta silloin pitää jonkun muun ohjata koko ryhmää ja valvoa turvallisuutta. Eli useinkaan ei ole tällaista määrää henkilökuntaa paikalla. Tosi hyvä tietenkin olisi, jos koulut saisivat ostaa palvelun uimaopettajilta ja näin monessa paikassa onkin.

Samuel6
Meillä oli liikunnanopettajana puna-armeijan uintivalmentaja, muutamakertainen olympiavoittaja, ja kyllä tuo ui. Tosin, olin sillon lukion tokalla, eli ei oikein kuulu tänne, mutta voi noinkin olla. Lasten kanssa todennäköisesti toinen juttu... :D

hohhohooijaa
opettaja ei saa tulla altaaseen koska hän on valvoja ja vastuussa lapsista. Miettikääpä hetken mistä näkee parhaiten.
Jos on avustaja mukana niin hän voi tulla uimaan ja saa tulla.

plm
No ei todellakaan kuulu.
Ja ihan normaaleilla vesijumppatunneillakin ohjaaja näyttää ne liikkeet altaan reunalta. Miten muuten kaikki parikymmentä ihmistä ne näkisi jos opettaja tai ohjaaja olisi vedessä?

eieiei
Mun lasten kanssa opettajat ei ole saaneet uida, ei myöskään ystäväni joka on ope. He ovat laidalla ja vahtivat. Erikseen voi olla uimaope joka polskii lasten kanssa mutta valvova ope pysyy reunalla.

l.ope
[QUOTE="vieras";25158765]Mistä ihmeestä lapsiin iskostuu sellainen ajatus, että ope olisi millään lailla kiinnostunut siitä, mitä uikkareiden alta löytyy?!? Alastomuus uimahalleissa yms. on ihan normaalia, oli siellä ope tai ei![/QUOTE]

Miksim uuten se olisi liikunnanope? Tyhymä.

vierailija
Oletko tosissasi? Itselläni oli uintia esikoulusta lukion loppuun eikä kukaan uimavalvojista, jotka meitä opettivat, itse uineet. Lukiossa meitä tosin opetti oma liikunnanopettajamme.

Yhteistyössä