Kuulostaako tämä teistä (avo)vaimoaan rakastavan miehen käytökseltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Loukkaa minua usein olemalla ihan yllättäen todella tyly, töykeä tai epäoikeudenmukainen. Sitten kun loukkaannun, alkaa syytellä ja sättiä minua, ja puolustella itseään, olen kuulemma ihan hermoheikko ja loukkaannun turhista. Sitten hän usein kertoo, miten minun olisi pitänyt tuossa tilanteessa reagoida.

Miten toinen voi määritellä mistä minä saan loukkaantua ja mistä en? Olen ikäni inhonnut töykeyttä ja tylyyttä, enkä varsinkaan rakastamaltani ihmiseltä sitä haluaisi vastaanottaa. Enkä edes ymmärrä että läheistään kohtaan haluaa käyttäytyä niin. Mielestäni minulla on siis täysi oikeus loukkaantua. Eikä toista voi ohjelmoida haluamakseen, minä kaipaan suhteelta harmoniaa, ja saan myös niin tehdä.

Mies on joskus ihan ilman mitään näkyvää syytä minulle inhottava, koskaan en voi sitä ennustaa etukäteen. Joskus hän ei ole sellainen viikkoihin, joskus monta kertaa viikossa. Syytä en ole tuohon saanut, muuta kuin että hän on sellainen.

Olen herkkä, ja itken helposti, tänään olen itkenyt kaksi kertaa hänen takiaan, ja olen eroakin miettinyt. Minusta ei ole muuta selitystä kuin että mies ei rakasta ja arvosta minua.

Meillä kaikilla on oikeus tunteisiimme, eikä kenelläkään ole oikeutta määrätä mitä toinen saa tuntea. Valitettavasti täytyy todeta, että miehesi on kusipäinen eikä rakasta sinua.

[QUOTE="vieras";25428376]Meillä kaikilla on oikeus tunteisiimme, eikä kenelläkään ole oikeutta määrätä mitä toinen saa tuntea. Valitettavasti täytyy todeta, että miehesi on kusipäinen eikä rakasta sinua.[/QUOTE]

Aika hankala tulla tähän päätökseen noiden tietojen perusteella mitä meillä on. Ehkä olet oikeassa. Tai ehkä ap:n mielestä on tylyä ja epäoikeudenmukaista ja hän loukkaantuu, jos mies sanoo, että ei jaksa viedä roskia juuri nyt ja ap:n mies on vain kyllästynyt siihen, että loukkaanutaan oikeasti mitättömistä asioista.

[QUOTE="a p";25428394]On aiheettomasti töykeä ja tiuskii, joskus tuntuu ettei mikään kelpaa mitä teen, vaan kaikesta pitää valittaa, usein se liittyy kotitöihin vaikka on itse laiska. Tuntuu usein että hän vaan haluaa saada minut hermostumaan, että pääsee valittamaan miten kauhea olen.[/QUOTE]

No ei tuo kyllä kivalta käytökseltä kuulosta, mutta edelleen olen sitä mieltä, että kovin hankala näiden tietojen perusteella sanoa yhtään mitään asiaan. Onko hänen sanomisensa enemmänkin tasoa "olet laiska ämmä" vai "voisit tehdä enemmän kotitöitä"?

Aika hankala tulla tähän päätökseen noiden tietojen perusteella mitä meillä on. Ehkä olet oikeassa. Tai ehkä ap:n mielestä on tylyä ja epäoikeudenmukaista ja hän loukkaantuu, jos mies sanoo, että ei jaksa viedä roskia juuri nyt ja ap:n mies on vain kyllästynyt siihen, että loukkaanutaan oikeasti mitättömistä asioista.

No ei ole noin mitättömiä asioita.

Esim. eilen loukkaannuin kun hän sanoi etten osaa pestä pyykkiä kunnolla, kun puhtaat vaatteet tuoksuivat hänestä pahalta. (Olin vaihtanut huuhteluaineen tuoksuttomaan, kun sain migreenikohtauksen entisestä, hajustetusta aineesta) Saattaa huomautella etten ole siivonnut kunnolla, tai pyyhkinyt pöytiä, vaikkei tosiaan itse tee juuri mitään kotona. Ja nuo kaikki töykeällä, valittavalla äänensävyllä, ei rakentavasti. Minusta tuo on epäoikeudenmukaista, koska hän itse on laiska, minusta voisimme puhaltaa yhteen hiileen enemmän. Minusta ratkaisu ei ole se että minä koitan tehdä kaiken entistä paremmin ettei hänen tarvitsisi valittaa, vaan minusta ongelma on hänen asenteensa, eikä minun loukkaantumiseni.

[QUOTE="a p";25428416]No ei ole noin mitättömiä asioita.

Esim. eilen loukkaannuin kun hän sanoi etten osaa pestä pyykkiä kunnolla, kun puhtaat vaatteet tuoksuivat hänestä pahalta. (Olin vaihtanut huuhteluaineen tuoksuttomaan, kun sain migreenikohtauksen entisestä, hajustetusta aineesta) Saattaa huomautella etten ole siivonnut kunnolla, tai pyyhkinyt pöytiä, vaikkei tosiaan itse tee juuri mitään kotona. Ja nuo kaikki töykeällä, valittavalla äänensävyllä, ei rakentavasti. Minusta tuo on epäoikeudenmukaista, koska hän itse on laiska, minusta voisimme puhaltaa yhteen hiileen enemmän. Minusta ratkaisu ei ole se että minä koitan tehdä kaiken entistä paremmin ettei hänen tarvitsisi valittaa, vaan minusta ongelma on hänen asenteensa, eikä minun loukkaantumiseni.[/QUOTE]

Sitten jos hermostun ja sanon napakalla äänensävyllä että hän voisi itse tehdä enemmän eikä vain valittaa, niin minä olen hermoheikko ämmä joka ei kestä minkäänlaista palautetta.

Mutta välillä mies on tosiaan ihan erilainen, ja arki sujuu hyvin. Hänen mielialojaan on vaikea ennustaa.

Mies on myös sanonut minua liian lihavaksi, vaikka olen hoikka, 173/60. Itse hän on lievästi ylipainoinen. Ja huomauttelee milloin mistäkin, jos on sillä päällä. Mutta ei tosiaankaan joka päivä eikä aina edes joka viikko.

[QUOTE="a p";25428416]No ei ole noin mitättömiä asioita.

Esim. eilen loukkaannuin kun hän sanoi etten osaa pestä pyykkiä kunnolla, kun puhtaat vaatteet tuoksuivat hänestä pahalta. (Olin vaihtanut huuhteluaineen tuoksuttomaan, kun sain migreenikohtauksen entisestä, hajustetusta aineesta) Saattaa huomautella etten ole siivonnut kunnolla, tai pyyhkinyt pöytiä, vaikkei tosiaan itse tee juuri mitään kotona. Ja nuo kaikki töykeällä, valittavalla äänensävyllä, ei rakentavasti. Minusta tuo on epäoikeudenmukaista, koska hän itse on laiska, minusta voisimme puhaltaa yhteen hiileen enemmän. Minusta ratkaisu ei ole se että minä koitan tehdä kaiken entistä paremmin ettei hänen tarvitsisi valittaa, vaan minusta ongelma on hänen asenteensa, eikä minun loukkaantumiseni.[/QUOTE]

Ei tuo kyllä kuulosta yhtään kivalta, itsekin varmaan loukkaantuisin. Mutta en tiedä voiko tämän perusteella vielä sanoa rakastaako miehesi sinua vai ei. Ehkä hän ei vain ymmärrä, että oikeasti satuttaa sinua sanoillaan. Tietysti jos hän vain suuttuu kun asiasta mainitsee niin ei se kovin rakastavalta käytökseltä kuulosta.

[QUOTE="a p";25428432]Mies on myös sanonut minua liian lihavaksi, vaikka olen hoikka, 173/60. Itse hän on lievästi ylipainoinen. Ja huomauttelee milloin mistäkin, jos on sillä päällä. Mutta ei tosiaankaan joka päivä eikä aina edes joka viikko.[/QUOTE]

Onko hänellä todettu koskaan mitään mielenterveyshäiriöitä, jos kerran mielialat heittelee niin pahasti? Itse en kyllä kuuntelisi tuollaista puhetta. Ei kuulosta siltä, että miehesi sinua kunnioittaa.

Ei tuo kyllä kuulosta yhtään kivalta, itsekin varmaan loukkaantuisin. Mutta en tiedä voiko tämän perusteella vielä sanoa rakastaako miehesi sinua vai ei. Ehkä hän ei vain ymmärrä, että oikeasti satuttaa sinua sanoillaan. Tietysti jos hän vain suuttuu kun asiasta mainitsee niin ei se kovin rakastavalta käytökseltä kuulosta.

Suuttuu tosiaan, vaikka yrittäisi kuinka sopuisasti keskustella. Ei myönnä itsessään virheitä, ainoastaan minussa on niitä.

Onko hänellä todettu koskaan mitään mielenterveyshäiriöitä, jos kerran mielialat heittelee niin pahasti? Itse en kyllä kuuntelisi tuollaista puhetta. Ei kuulosta siltä, että miehesi sinua kunnioittaa.

Ei ole todettu tai tutkittu.

Lisäksi tulee joskus eripuraa siitä kun mies saattaa huutaa ja kiroilla lapsille jos nämä vaikka möykkäävät. Itse en hyväksy sellaista ollenkaan. Ja vika on taas minussa, jos asiasta sanon.

[QUOTE="a p";25428447]Suuttuu tosiaan, vaikka yrittäisi kuinka sopuisasti keskustella. Ei myönnä itsessään virheitä, ainoastaan minussa on niitä.[/QUOTE]

Mitä enemmän kerrot niin sitä vähemmän rakastavalta hän kuulostaa.

[QUOTE="a p";25428454]Ei ole todettu tai tutkittu.

Lisäksi tulee joskus eripuraa siitä kun mies saattaa huutaa ja kiroilla lapsille jos nämä vaikka möykkäävät. Itse en hyväksy sellaista ollenkaan. Ja vika on taas minussa, jos asiasta sanon.[/QUOTE]

Olemme olleet yhdessä 6 v., lapset 3 v. ja 1 v. Tuntuu että lasten jälkeen tuo käytös lisääntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohdin syitä;25428468:
Onko alkoholisti?

Millaiset su appivanhemmat on?

Juo harvoin, ja silloinkin vain 1-2 olutta, ehkä 4-5 krt vuodessa.

Appivanhemmista vain miehen äiti elossa, ihana ihminen jonka kanssa tulen loistavasti toimeen.

[QUOTE="a p";25428464]Niinpä. Silti sanoo harva se päivä rakastavansa, ja meillä on todella ihanaakin välillä yhdessä, hyvinä päivinä. Siksi ajatukseni ovatkin hyvin ristiriitaisia. Olisi helppo erota, jos hän olisi pelkästään inhottava.[/QUOTE]

Helppoahan se eroaminen ei varmastikaan ole, mutta kyllä minä ainakin eroaisin jos mies minua haukkuisi, suuttuisi jos yritän puhua tunteistani, eikä tekisi edes kotitöitä, eikä olisi valmis muuttamaan kyseisiä asioita. Minusta tuo kuulostaa jo vähän siltä mitä monet kertovat sen olleen ennen fyysisen väkivallan alkua.

[QUOTE="a p";25428486]Juo harvoin, ja silloinkin vain 1-2 olutta, ehkä 4-5 krt vuodessa.

Appivanhemmista vain miehen äiti elossa, ihana ihminen jonka kanssa tulen loistavasti toimeen.[/QUOTE]

Eroa tai tyydy osaasi.

Yhteistyössä