kuulinpas taas tänään oudon lapsen nimen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä haluaisin lapsen nimeksi Hymy, harmi vain että on olemassa Hymy-lehti :snotty:
Joka on saanut nimen lehden perustajan vaimon mukaan ;)
Niin kyllä mä sen tiedän, valitettavasti se LEHTI pilaa nimen.. ainakin minusta :|
Aasin siltaa pitkin menneeseen. Joskus aikanaan eräs pankki mainosti itseään "meiltä saat palvelun lisäksi aina hymyn" (tai jotain sinne päin). No eräs mummo sitten asioi pankissa ja virkailija tietenkin hymyili poskilihakset krampissa. Mummo sitten lopuksi kysyi missäs se hymy viipyy. No virkailija vaan jatkaa hymyilemistä. Kunnes mummo alkaa tentata mistä hän voi sen lehden noutaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä haluaisin lapsen nimeksi Hymy, harmi vain että on olemassa Hymy-lehti :snotty:
Joka on saanut nimen lehden perustajan vaimon mukaan ;)
Niin kyllä mä sen tiedän, valitettavasti se LEHTI pilaa nimen.. ainakin minusta :|
Aasin siltaa pitkin menneeseen. Joskus aikanaan eräs pankki mainosti itseään "meiltä saat palvelun lisäksi aina hymyn" (tai jotain sinne päin). No eräs mummo sitten asioi pankissa ja virkailija tietenkin hymyili poskilihakset krampissa. Mummo sitten lopuksi kysyi missäs se hymy viipyy. No virkailija vaan jatkaa hymyilemistä. Kunnes mummo alkaa tentata mistä hän voi sen lehden noutaa :LOL:
:D

 
Vasta luin muutoman hieman erikoisemman nimen omaavan AIKUISEn ihmisen mielipiteen omasta nimestään, joka meni jotakuin näin "jokainen lapsi on erityinen, miksi ei siis antaisi lapselleen myös erityistä nimeä". Enkä ymmärrä että jokainen pitäisi olla jotain uutta ja ihmeellistä, vaan Miksi vanhemmat ei muka saisi antaa lapselleen heidänmielestään erityistä nimeä, oli se nimi sitten Maija tai Tinttarella?

Mikä oikeus kenelläkään on mennä sanomaan mikä ON hyvä nimi ja mikä ei?
 
Palataan jossitteluun.... Jos minulla olisi kaksi tyttölasta, nimet olisivat Amelia ja Malania.

Outoa tytön nimeä en ole kyllä kuullut, mutta eräällä hyvin kauniilla tyttölapsella oli nimi Claris.
Hän olikin osin ulkomaalainen, mutta Clarisiin pit hetken tottua, vaikka nimi onkin kaunis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippanippanen:
BENJAMIINA tai miten nyt sitten kirjoitetaankaan, kaupassa äiti lapselleen jankutti että ostetaan lahja benjamiinalle.... pari kertaa korviani höräytin ja kyllä oikein kuulin. outo nimi ei ole mun korviin vielä koskaan tullut! :eek: benjamin on pojan nimi mutta tämä ilmeisesti tytön kun nukkeja katselivat.. vähän kun maiskuttelee niin ei nyt ihan pahakaan,on niitä kauheempiakin. outo vain!
Väestörekisterin nimipalvelusta löytyi vain 1 kpl tuon nimen saaneita, Akuliina oli huomattavasti suositumpi =)

https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
 
Meidän tytön toiseksi nimeksi piti tulla Benjamiina. Siihen oli hyvät syyt. Nimirekisterin mukaan niitä oli yksi ollut Suomessa. Vaan menipä sitten niin, ettei sitä hyväksytty ja olisi pitänyt nimilautakunnalta saada selvitys asiasta eikä keretty sitä odottamaan. Lopulta laitoimme etunimeksi eri nimen ja toka nimi on sitten kutsumanimenä, joka nyt jälkeenpäin harmittaa vieläkin :| Olisin ehdottamasti halunnut benjamiinan toiseksi nimeksi, mutta ku brykokratia on taas tällasta. Ja sitten ihmiset saa laittaa mitä ihmeellisimpiä nimiä lapsilleen, ärsyttävää.
Pojan tokanimi on sitten Benjamin.
 

Yhteistyössä