kuulinpas taas tänään oudon lapsen nimen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinä tiedät mikä nimi on vääntämällä väännetty..minusta ne nimet vain on yksinkertaisesti aivan kamalia. Kaikenmaailman Kiiat, Lumiinat, Niiat ja Naat aivan hirveitä.
No, moni on sanonut esim. Jessicasta ja Jeminasta että "kamalia väkisin väännettyjä nimiä, erikoisuudentavoittelua!" vaikka molemmat nimet on wanhoja ja perinteisiä.
Lila, Nelia, Nanna ja Suzan ovat esimerkkejä lähipiiristä löytyvistä nimistä, joita on haukuttu kammottaviksi ja väkisin väännetyiksi. Kolme ekaa tulee isoäideiltä tai isoisoäideiltä, ja viimeeksi mainittu taas tulee lapsen isän kotimaasta, missä se on tavallinen nimi.
Eli usein haukutaan väkisin väännetyksi, vaikkei tiedetä nimestä tai sen historiasta mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ei voi vain tyytyä siihen että tämä minun lapsi ei ole sen erikoisempi kuin muidenkaan lapset joten niminkin voisi olla ihan normaali josta ei joudu koulussa kiusatuksi esim.... lasten kanssa työskentelevänä saa usein ihmetellä vanhempien aivoituksia. Asenne muutenkin nykyvanhemmilla sellainen että meidän lapsi saa ja meidän lapsi haluaa kun se on niin ihmeellinen ja erityinen... huoh
Katos kun jokainen lapsi on yksilö. Jokainen lapsi on ainutlaatuinen. Joten miksi se ei saisi näkyä nimessä?
Vai pitääkö lapselle opettaa pienestä pitäen että hän on ihan samanlainen kun naapurin mukula. Ja hänessä ei ole mitään erityistä? Silleen sitä itsetuntoa kasvatetaan :snotty:
 
Muistelen taannoista lomalentoa Haniasta Hesaan, takana istui lapsiperhe jonka nuorimmainen n. 1,5v itki ja kitisi koko lennon, eivätkä vanhemmat juuri vaivautuneet häntä lohduttamaan, vaan komensivat tätä olemaan hiljaa mm. poskesta nipistämällä.. Lapsen nimi oli muuten Kiti.
 
Turbulenssi
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttarella???:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan outo:
MInusta tosi outo nimi jota aina vain kummastelen on se TINTTARELLA!!
Ei kai semmosta nimeä olekkaan :D
Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelun mukaan niitä on tasan yksi Suomessa, tänä vuonna nimen saanut. Käy itse vilkaisemassa: www.vaestorekisterikeskus.fi
 
ihan outo
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttarella???:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan outo:
MInusta tosi outo nimi jota aina vain kummastelen on se TINTTARELLA!!
Ei kai semmosta nimeä olekkaan :D
itseasiassa on.
https://192.49.222.187/nimipalvelu/defaul.asp
tänä vuonna nimi annettu
Juu niin on asuu täällä samaisella paikkakunnalla kuin itsekkin ja luki vasta tässä meidän paikallislehdessä tämä kastettu TINTTARELLA :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja cerel:
nyt se tuli viimein todistettua että täällä todella heti hyökätään joka sanaan niin pilkun tarkasti ja väännetään asiasta jotain mitä se ei ole....
miten minä olen mikään kiusaaja jos asiallisesti ilmaisen että vanhempien pitäisi miettiä nimeä antaessa että lasta voidaan kiusata sen nimen perusteella... vanhemmat sen vahingon lapselleen tekevät en suinkaan minä
"Asiallisesti ilmaisen" = nauraa räkätät kun luet lasten nimiä kastetuista? No, tapansa kullakin.
Lasta voidaan kiusata ihan mistä syystä tahansa. Mutta useimmiten toiset lapset hyväksyvät mukisematta leikkikavereiden erikoisemmatkin nimet. Lasten vanhemmat taas jaksavat leikkipuistossa ja kotona ruokapöydässä ihmetellä, että olipas kummallinen nimi sillä Tähtikukalla, siis eihän se mikään nimi edes oo, lapsi parka...ja lapset kuuntelee vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cerel:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja cerel:
en edes ymmärrä miksi lapselle pitää antaa nykyään niin toivottoman kauhean kuuloisia erikoisia nimiä oikein vääntämällä vääntää ,että saadaan vähän muista poikkeava. Makeat naurut saa kun lukee kastettujen palstaa lapsia käy ihan sääliksi.
Usein vain nämä "vääntämällä väännetyt" nimet ovat joko ikivanhoja suomalaisia nimiä, suvussa olleita nimiä, tai erittäin yleisiä nimiä jossain päin maailmaa.
Enemmän mä säälisin aikuista, joka nauraa ja pilkkaa lasten nimiä :| . Antaa varmaan lapsilleenkin oikein hyvät eväät elämään: kaikkea massasta poikkeavaa saa ja pitääkin nauraa :headwall:
nyt se tuli viimein todistettua että täällä todella heti hyökätään joka sanaan niin pilkun tarkasti ja väännetään asiasta jotain mitä se ei ole....
miten minä olen mikään kiusaaja jos asiallisesti ilmaisen että vanhempien pitäisi miettiä nimeä antaessa että lasta voidaan kiusata sen nimen perusteella... vanhemmat sen vahingon lapselleen tekevät en suinkaan minä
Asiallista ei mielestäni ole sääliä lapsia joilla ei ole tusinanimet. Säästäisit sen asiallisen säälin kaltoinkohdelluille lapsille.
Myöskin toisten nimille nauraminen on todella lapsellista ja kertoo aika paljon ihmisen älyllisestä sivistyksestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinä tiedät mikä nimi on vääntämällä väännetty..minusta ne nimet vain on yksinkertaisesti aivan kamalia. Kaikenmaailman Kiiat, Lumiinat, Niiat ja Naat aivan hirveitä.
No, moni on sanonut esim. Jessicasta ja Jeminasta että "kamalia väkisin väännettyjä nimiä, erikoisuudentavoittelua!" vaikka molemmat nimet on wanhoja ja perinteisiä.
Lila, Nelia, Nanna ja Suzan ovat esimerkkejä lähipiiristä löytyvistä nimistä, joita on haukuttu kammottaviksi ja väkisin väännetyiksi. Kolme ekaa tulee isoäideiltä tai isoisoäideiltä, ja viimeeksi mainittu taas tulee lapsen isän kotimaasta, missä se on tavallinen nimi.
Eli usein haukutaan väkisin väännetyksi, vaikkei tiedetä nimestä tai sen historiasta mitään.
Nelia!Aivan ihana!
:heart: *pistää korvan taakse*Meiltä löytyy Milja,eikö sopiskin hyvin yhteen.. =) Vaan mies voi olla toista mieltä,mut niimpä se oli Miljastakin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Nelia!Aivan ihana!
:heart: *pistää korvan taakse*Meiltä löytyy Milja,eikö sopiskin hyvin yhteen.. =) Vaan mies voi olla toista mieltä,mut niimpä se oli Miljastakin :whistle:
Nelia ja Milja sopii hyvin yhteen, ja mä tykkään kummastakin nimestä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Nelia!Aivan ihana!
:heart: *pistää korvan taakse*Meiltä löytyy Milja,eikö sopiskin hyvin yhteen.. =) Vaan mies voi olla toista mieltä,mut niimpä se oli Miljastakin :whistle:
Nelia on kyllä :heart:

mutta siis, meillä mies oli ensin sitä mieltä ettei harkitakaan toista lasta. sitten se oli sitä mieltä että pojalle EI varmastikaan tule toiseksi nimeksi Sinuhe. kolmanneksi se vänkäsi että ei mennä naimisiin. mikäs on lopputulos? häät elokuussa, sängyssä tuhisee isosisko sekä 3kk ikäinen Miska Sinuhe :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Nelia!Aivan ihana!
:heart: *pistää korvan taakse*Meiltä löytyy Milja,eikö sopiskin hyvin yhteen.. =) Vaan mies voi olla toista mieltä,mut niimpä se oli Miljastakin :whistle:
Nelia on kyllä :heart:

mutta siis, meillä mies oli ensin sitä mieltä ettei harkitakaan toista lasta. sitten se oli sitä mieltä että pojalle EI varmastikaan tule toiseksi nimeksi Sinuhe. kolmanneksi se vänkäsi että ei mennä naimisiin. mikäs on lopputulos? häät elokuussa, sängyssä tuhisee isosisko sekä 3kk ikäinen Miska Sinuhe :whistle:
Meilläkin mies oli sitä mieltä että yksi lapsi riittää. Ja pojan nimeksi ei ainakaan tule Nikolas.
No, lapsia on kaksi ja kuopus on mitäs muutakaan kuin Nikolas =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Nelia!Aivan ihana!
:heart: *pistää korvan taakse*Meiltä löytyy Milja,eikö sopiskin hyvin yhteen.. =) Vaan mies voi olla toista mieltä,mut niimpä se oli Miljastakin :whistle:
Nelia on kyllä :heart:

mutta siis, meillä mies oli ensin sitä mieltä ettei harkitakaan toista lasta. sitten se oli sitä mieltä että pojalle EI varmastikaan tule toiseksi nimeksi Sinuhe. kolmanneksi se vänkäsi että ei mennä naimisiin. mikäs on lopputulos? häät elokuussa, sängyssä tuhisee isosisko sekä 3kk ikäinen Miska Sinuhe :whistle:
Meilläkin mies oli sitä mieltä että yksi lapsi riittää. Ja pojan nimeksi ei ainakaan tule Nikolas.
No, lapsia on kaksi ja kuopus on mitäs muutakaan kuin Nikolas =)
miehet on kyllä ihan höpsöjä kun kuvittelevat etteivät naiset saa tahtoaan läpi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Nelia!Aivan ihana!
:heart: *pistää korvan taakse*Meiltä löytyy Milja,eikö sopiskin hyvin yhteen.. =) Vaan mies voi olla toista mieltä,mut niimpä se oli Miljastakin :whistle:
Nelia on kyllä :heart:

mutta siis, meillä mies oli ensin sitä mieltä ettei harkitakaan toista lasta. sitten se oli sitä mieltä että pojalle EI varmastikaan tule toiseksi nimeksi Sinuhe. kolmanneksi se vänkäsi että ei mennä naimisiin. mikäs on lopputulos? häät elokuussa, sängyssä tuhisee isosisko sekä 3kk ikäinen Miska Sinuhe :whistle:
Meilläkin mies oli sitä mieltä että yksi lapsi riittää. Ja pojan nimeksi ei ainakaan tule Nikolas.
No, lapsia on kaksi ja kuopus on mitäs muutakaan kuin Nikolas =)
miehet on kyllä ihan höpsöjä kun kuvittelevat etteivät naiset saa tahtoaan läpi :whistle:
Mun mies on niin höpsö, että se jopa kuvittelee valinneensa itse molempien lasten nimet, vaikka mulla oli ne valmiina jo kuukausia ennen kun mies niihin suostui, tai siis mielestään ne päätti :D
 
vieras
Ymmärrän kyllä cerelin pointtia. Nykyisin näkee niin uskomattoman tökeröitä ja jollakin omituisella tavugeneraattorilla luotuja "nimiä", että kyllä niissä väkisinkin ajattelee vanhempien haluavan pikemminkin korostaa omaa "luovuuttaan" ja itseään kuin antaa lapselle hyvän nimen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän kyllä cerelin pointtia. Nykyisin näkee niin uskomattoman tökeröitä ja jollakin omituisella tavugeneraattorilla luotuja "nimiä", että kyllä niissä väkisinkin ajattelee vanhempien haluavan pikemminkin korostaa omaa "luovuuttaan" ja itseään kuin antaa lapselle hyvän nimen...
Mikä on HYVÄ nimi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän kyllä cerelin pointtia. Nykyisin näkee niin uskomattoman tökeröitä ja jollakin omituisella tavugeneraattorilla luotuja "nimiä", että kyllä niissä väkisinkin ajattelee vanhempien haluavan pikemminkin korostaa omaa "luovuuttaan" ja itseään kuin antaa lapselle hyvän nimen...
Mikä on HYVÄ nimi?
Top 10- nimi tottakai. Sellainen, jolla on mahdollisimman monta kaimaa omassa ikäluokassaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän kyllä cerelin pointtia. Nykyisin näkee niin uskomattoman tökeröitä ja jollakin omituisella tavugeneraattorilla luotuja "nimiä", että kyllä niissä väkisinkin ajattelee vanhempien haluavan pikemminkin korostaa omaa "luovuuttaan" ja itseään kuin antaa lapselle hyvän nimen...
Mikä on HYVÄ nimi?
Top 10- nimi tottakai. Sellainen, jolla on mahdollisimman monta kaimaa omassa ikäluokassaan.
Kävisköhän Hyvä Virtanen? :snotty:
Mun miehellä on HYVÄ nimi. Sen naapuritalossa penskana asui poika jolla oli sama HYVÄ nimi aina toista nimeä ja sukunimeä myöten. Ja heidän molempien isillä oli HYVÄT nimet, eli olivat kaimoja hekin keskenään. Se vasta oli HYVÄÄ elämää.
 
Tähän aiheeseen palaten.. Ärsyttää ihan suunnattomasti, kun erikoisten nimien ketjuihin tulee aina joku avautumaan, kuinka kaikki lapset ovat loppupeleissä ihan tavallisia ja tavallinen nimi se pitää olla.

Kyllä jokaisen omat lapset on erityislaatuisia ja aivan erityisen ihania. Minulla on lapsenmielisyyttä vielä sen verran, että jaksan usko siihen, että sekä minä että muut läheiseni ovat aivan erityisiä.. Ja siksi kannatankin vähän erikoisempia nimiä. :) Tosin ihan väkisin väännettyistä Alexksandreista en innostu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Entäs Malakiel? Pojalla
Aika hieno pojalla! Vrk:sta huomasin, ettei yhtään vielä kastettu tällä nimellä, mutta mikäs siinä! Malakias minulle myös uusi tuttavuus, vaikka nimiä "harrastankin".

Benjamiina kuulostaa ihan kivalta.
kuulostaa siltä, että vanhemmat toivoivat saavansa pojan, jonka nimeksi tulisi Benjamin. Mutta tulikin tyttö niin pitähän siitä Benjaminista jokin tytöltä kuulostava nimi vääntää..Joten tulos on "ihana" Benjamiina
 

Yhteistyössä