Kuukuppi vai kestositeet?

kippis kupille
Kuppi, koska sen kanssa ei tarvitse tuntea sitä inhottavaa lorahduksen tunnetta.

Kestositeitäkin olen käyttänyt ja mieluummin toki ne kuin kertakäyttöiset, mutta kuppia voittanutta ei ole eikä tule kuin korkeintaan kohdunpoisto tai vaihdevuodet.

Alkuperäinen kirjoittaja shiver:
eiks se oo sit ällö tyhjentää se kuukuppi? mä olen sitä miettiny,mut jotenkin.... outoa :x
Minä vasta opettelen, vähän on ollut semmoista epävarmuutta, että miten toimia, mutta ei varsinaista ällötyksen tunteita, ainakaan enempää kuin tavallisen siteen tai tamponin kanssa.

Ei kuppikokemusta
Itellä kestositeet, koska ne käy jälkivuotoonkin. Ostin kun esikoiselle kestovaippojakin yli 4 v sitten. Nyt, kun kolmosen myötä lapsiluku on täynnä, tekisi mieli kuukuppia, mutta taidan nyt käytellä näitä siteitä vielä kun on tullut hommattua.

Ihmemaan Liisa
eiks se oo sit ällö tyhjentää se kuukuppi? mä olen sitä miettiny,mut jotenkin.... outoa :x
Ei se mitään ällöttävä ole, kun kippaa sisällön pönttöön. Kohtuullisen tyhjän kupin voi sit huuhdella hanan alla. Enemmän mua inhottaa ajatus kestositeistä.

Kuppi rulez :D

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Hmm, eli äänet taitaa mennä aika pitkälti kuukupin hyväksi... Mitenhän sen käyttö onnistuis, kun mä en oo ikinä tykännyt/osannut käyttää tamponeita?! :/
no mul on sama,en oo koskaan käyttäny muuta kun sidettä,kun oon jotenkin epävarma niiden asentamisest ja sopivuudesta

Alkuperäinen kirjoittaja Peppiina78:
Käy tutustumassa www.kuukuppikunta.net! Harjoittelu tekee mestarin.
Kivaa nähdä, että tänään on paljon kupittelijoita liikkeellä! :wave:
Täältä palstalta minäkin sain kimmokkeen kuukupin hankkia, harmittaa etten tehnyt sitä aiemmin. Olen myös saanut neuvoja täällä miten pärjätä kuukupin kanssa retkiolosuhteissa ja olen tuuminut, että jos on hankalaa, käytän silloin tamponeja. Olen ollut tosi tyytyväinen kuppiin, senkin takia, että mielelläni säästän luontoa ja rahaa =)

u
Ehdin käyttää kyllä vain muutaman kk ennen kun tulin uudestaan raskaaksi, mutta suosittelen! Se mikä nyt vähän mietityttää että aion laittaa kierukan, ja jossakin yhteydessä sanotaan ettei kierukka ja kuppi ole hyvä yhdistelmä? Kenelläkään kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja u:
Ehdin käyttää kyllä vain muutaman kk ennen kun tulin uudestaan raskaaksi, mutta suosittelen! Se mikä nyt vähän mietityttää että aion laittaa kierukan, ja jossakin yhteydessä sanotaan ettei kierukka ja kuppi ole hyvä yhdistelmä? Kenelläkään kokemusta?
Kuparikierukanko? Monilla ei hormonikierukan kanssa ole lainkaan kuukautisvuotoa eikä niin ollen kuukautissuojatarvetta

Ai niin joo... hyvä kun sanoit, mulla nimittän on myös kierukka... Sanokaas kokeneemmat, miten tuo asia on? Voiko käyttää molempia yhdessä?

v
Hmm, eli äänet taitaa mennä aika pitkälti kuukupin hyväksi... Mitenhän sen käyttö onnistuis, kun mä en oo ikinä tykännyt/osannut käyttää tamponeita?! :/
no mul on sama,en oo koskaan käyttäny muuta kun sidettä,kun oon jotenkin epävarma niiden asentamisest ja sopivuudesta
Mä käytin ennen aina sidettä, en koskaan tamppoonia. Pari vuotta sitten hankin kuukupin, kun luin siitä niin paljon positiivistä ja en ole katunut. Ekat kerrat oli pientä hapuilua , mutta kyllä sen oppii. Siis siteeseen verrattuna aivan mahtava, ei tartte miettii ohivuotoja tai olla siinä "märässä"olotilassa.

Ihmemaan Liisa
Ai niin joo... hyvä kun sanoit, mulla nimittän on myös kierukka... Sanokaas kokeneemmat, miten tuo asia on? Voiko käyttää molempia yhdessä?
Voi käyttää. Kuppi asetetaan niin alas, että ei vaikuta mitenkään kierukkaan tai osu niihin lankohin. Kuppi on hyvä etenkin silloin, jos vuoto niukentuu tuhruksi/tosi niukaksi niin kuppia voi huoletta käyttää ja ei tarvitse huuhdella kuin 1 - 2krt/vuorokausi. Mulle kun ei pikkuhousunsuojatkaan sovi.

IhanaValo
Jostain luin että kannattaa kysyä vaikka lääkäriltä, et miten ne langat tulee alas, tai leikkuuttaa niitä tai jotain..
Itelläni ei kokemusta.

juups
Mä hommasin pari kuukuppia, kun iho ei enää kertakaikkiaan kestänyt kertissiteitä. Enkä ole katunut minäkään. Kivempi ja puhtaampi olo tuon kupin kanssa on kuin minkään siteitten, etenkin jos vuotaa normaalisti/runsaasti.

Tamppooni ei ole koskaan sopinut mulle; se kuivattaa mun paikat Saharan autiomaan veroiseksi.

Yhteistyössä