Kuukuppi, ihan vitsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos kuusi vuotta harjoiteltuakin ei saa asettumaan hyvin, niin eikö se nyt ole jo käyttäjälleen hieman liian työläs kapine... mulle ainakin kuukautiset jo itsessään on niin viheliäinen asia että en enää sen lisäksi halua pelleillä kuukausikaupalla jonkun kupposen asettelun kanssa. jos ei ala toimia, valitsen jotain helpompaa suojaa.

No voi hitto, kun ei sulla pelaa! Se on ihan ykkösvehje, enkä ikinä vaihda pois!
Pelaa hienosti runsaidenkin kuukautisten kanssa.
Supertamponeita piti todella vaihtaa tunnin välein, kun vuosi mutta niissä onkin vissiin se, ettei ehdi imeä ja vuotaa ohi.
Kupin kanssa hyvin meni 4 tuntiakin ja sitten tyhjennys.
Yleisissä tiloissa sen saa ihan nätisti tyhjennettyä, ei likaa edes käsiä.
Synnytysten jälkeen on vuoto niukentunut. Hyvin pystyy tyhjennysvälinä pitämään 12 tuntia :)

Yleisissä tiloissa tyhjentäminen onnistuu vaikkei olisikaan pesu mahdollisuutta. Voi kaataa suurimmat pyttyyn ja sitten paperilla reunat puhtaaksi. Vaikeuttaa hieman uudelleen asettamista, mutta onnistuu näinkin.

Runsaissa menkoissa tyhjennysväli tulee lyhemmäksi, mutta itsellä on ainakin 3-4 tuntia riittänyt alkupäivinä, vaikka vuodankin kuin seula. Loppupäivinä ei sitten tarvitsekaan olla koko aikaa tyhjentämässä.

Niin ja sen kupin ei ole käsittääkseni edes tarkoitus olla kohdun suulla. Se kuppi oikein käytettynä sulkee tiiviisti koko emättimen halkaisijan kohdalla, johon se on asetettu, joten ohi ei pääse mitään vaan kaikki valuu kuppiin.

Käytän. Ja toimii erinomaisesti. Mullaki joskus on ollut hankalaa saada aukenemaan, sillon pitää vaan kunnolla rentouttaa lihakset ja kärsivällisesti pyöritellä kuppia, liikutella tai sit ottaa pois ja kokeilla uudelleen.

Eihän se ehkä kaikille silti passaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Niin ja sen kupin ei ole käsittääkseni edes tarkoitus olla kohdun suulla. Se kuppi oikein käytettynä sulkee tiiviisti koko emättimen halkaisijan kohdalla, johon se on asetettu, joten ohi ei pääse mitään vaan kaikki valuu kuppiin.

Mulla menee syvälle se kuppi, ei se pysy alhaalla, mut toimii näinkin. Tai sit mä kuvittelen että se on ylempänä kuin oikeesti on.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:

Mulla menee syvälle se kuppi, ei se pysy alhaalla, mut toimii näinkin. Tai sit mä kuvittelen että se on ylempänä kuin oikeesti on.

Joo, siis kyllä itselläkin tuntuu, että menee ylemmäs kuin tuossa kuvassa. ideana oli se, että jotkut luulevat sen kuuluvan kohdunsuulle asti.

Joo, siis kyllä itselläkin tuntuu, että menee ylemmäs kuin tuossa kuvassa. ideana oli se, että jotkut luulevat sen kuuluvan kohdunsuulle asti.

Asentaessa kyllä mulla ainaki menee yläreuna siihe ympärille. Tunnen kun se reuna ylittää sen napukan. Siitä tiedän että varmasti pitää. Ihan aina ei mene noin mutta usein. En tiedä onko sit seisoessa napukka enää kupissa, mut siinä asentamisasennossa se on hieman. Jos alemmas yrittäisin, se olis jo melkein ulkona. :D

Asentaessa kyllä mulla ainaki menee yläreuna siihe ympärille. Tunnen kun se reuna ylittää sen napukan. Siitä tiedän että varmasti pitää. Ihan aina ei mene noin mutta usein. En tiedä onko sit seisoessa napukka enää kupissa, mut siinä asentamisasennossa se on hieman. Jos alemmas yrittäisin, se olis jo melkein ulkona. :D

Näin mullakin. En ikinä pystyis jättää sitä niin alas kun kaikissa ohjeissa käsketään.

Ne emätinlihakset on väljät niin tuo vuoto onmahdollista.
Suosittelen geishapallojen hankkimista treenauksen avuksi. Niitä käytän melko säännöllisesti itsekin kupittelun välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
ite en voi käyttää ollenkaan,tulee paikat niin kipeiksi :( oikein se siellä sisällä on eikä falskaa. Mulla on tosi ahtaat paikat, ja kipu on tosi kova- jälkeenpäin siis!

Mulla taas tuli kupin kanssa kovia kramppeja alavatsaan. Sellaseen sitte loppukin pinna viimesen kerran. Kun ei toimi niin ei. Kyl se pitäs yli vuodessa näkyä jos sopii tai ei sovi. Jos mikään ei auta ja kaikki koitettu niin täytyy todeta että ei oo mun juttu.

Itse lopetin käytön,kun rupesi seksikin sattumaan :( =onnellisempi ilman :D

Se kupin sopimattomuus voi kyllä johtua myös itse tuosta kuukupista, eri merkkien kupit ovat hieman erilaisia malliltaan. Itselleni ei esimerkiksi sopinut ollenkaan Diva Cup, kun sitten taas Lunette-niminen kuukuppi toimii mulla kuin unelma.

Kuppeja on eri mallisia ja eri kokoisia, löytyisikö apu kuppia vaihtamalla? JOs kuppisi onkin vääränmalllinen tai liian iso?
Mulla esim. kahden lapsenkin jälkeen synnyttäneille tarkoitettu dia on liian kookas.
Kannattanee kokeilla vaihtamista! JOs ei sittenkään vörki, niin sitten ei :)

Olen käyttänyt monta vuotta ja oikea tapa löytyi vasta useiden kuukautisten jälkeen ja kupin pehmettyä käytössä. Minä työnnän sen niin syvälle kuin saan ja ei mitään vuotoja ole ollut alkuhankaluuksien jälkeen.

Kuppi on "ihan vitsi", koska sina et saa sita toimimaan? Minapa saan, ja hti ekalla kerralla, 7 vuotta sitten. Mutta niin, taalla tullut paljon hyvia neuvoja, kylla ma kokeilisin niita. Kuppi on iha loistokapine!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullekin on aivan liian iso vaikka on tullut alakautta synnytettyä. Sen lisäksi että kuukuppi tuntuu liian isolta ja pahalta, mulla on kohdunkaula sellaisessa paikkaa ( ei keskellä kuten kuuluisi) että se jää kupin ulkopuolelle. Taas kupin asettaminen kohdunsuun eteen eli täysin vasemmalle on mahdotonta, painaa silloin vielä enemmän.

Onnistuu tuokin, mulla on kanssa kohdunsuu tuolla vasemmalla ja joudun tosi tarkkaan varmistamaan ettei jää napukka kupin ulkopuolelle. Asennan kupin varmaan ylemmäs kuin neuvotaan, mutta näin se toimii.