kuukuppeilijat

Piipi Pöppiäinen

Aktiivinen jäsen
18.05.2006
3 921
0
36
kertokaas ny hyvät ja huonot puolet siitä kuukupista?
mua niin kyrsii noi siteet ja tampponia en tykkää käyttää,nyt ois hyvä harjotella sitä kuppia ku on menkat mutta jotenki vaa vähän arveluttaa että osaanko mä käyttää sitä jne...

+ei haise
+ei tuu ohivuotoja
+ei tunnu missään
+limakalvot ei kuivu
+unohtaa et ois kuukautisia ollenkaan
+ei tarvi tyhjentää kuppia ku kerta aamuun ja iltaan
- joskus kun useamman pvän laittanut niin alkaa paikat tuleen helläksi ni sisäänlaitto sattuu mut sit taas ei tunnu mitenkään

Eli kerrassaan mahtava laite:)

Hyviä puolia:
Ei hiosta ahteria eikä rapise liikkuessa. :D
On huomaamaton
Varma oikein "asennettuna"
Tulee halvaksi pitemmän päälle
Ei tartte olla vaihtamassa/tyhjentämässä joka tunti
Saa kulkee ilkosen alasti miettimättä, että paikat sotkeutuis
Ja paljon muuta, mutta en nyt tähän hätään keksi.

Huonoja puolia (ainakin itelläni):
Vuodon alkupäivinä voi pientä tuhruvuotoa tulla (hoituu pikkuhousunsuojalla)
Sitten se tyhjentäminen on oma operaatio, mutta ei sekään maata kaatava
Ja itelläni on, että pitää aina vessa-asioilla ottaa pois.

Mut suosittelen lämpimästi! :)

Hyvää on se, että se on täysin huomaamaton kun menee oikealle paikalleen, täytyy tyhjätä pari kertaa vuorokaudessa jos menkat sallii noin pitkän tyhjennysvälin, pitkällä tähtäimellä halpa ja ympäristöystävällinen.
Huonoa on se, että jos lantionpohjalihakset ei oo kunossa ei kuppia voi käytää ja joutuu reenaamaan ( :snotty: ) ja joillekin naisille kuppi ei yksinkertasesti käy.

Mut siis noin pääpiirteittäin on hyvä kapistus ja harjotella voi vaikei menkkoja oliskaan, kostuttaa vedellä vaan kupin niin luistaa paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mä ostin lunetten pienemmän koon ja hyvin tyytyväine oon ollu ku sitä antennia eka vähä lyhensin :wave: ja synnyttämätön siis olen miekii :p

tyhmä kysymys,mistä sä tiiät pitääkö sitä antennia lyhentää vai ei? :ashamed:

Antennia ei tartte välttämättä lyhentää, mut sekin ihan oman tuntemusten mukaan. :) Jos hankaa niin kannattaa lyhentää.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mä ostin lunetten pienemmän koon ja hyvin tyytyväine oon ollu ku sitä antennia eka vähä lyhensin :wave: ja synnyttämätön siis olen miekii :p

tyhmä kysymys,mistä sä tiiät pitääkö sitä antennia lyhentää vai ei? :ashamed:

jostain syystä se vain oli liian pitkä ja siten se kuppikin tuntu aina eli se antenni kai sit otti seinämiin koko ajan.. mut sen verra vaa lyhensin et sain kummiski antennista aina kiinni ku otin sitä pois :) ja se on tosi hankala ottaa pois kyllä jos ei osaa rentouttaa lihaksiaan

+ Ihanaa nukkua yöllä ilman vaatteita
+ Automatkoilla ei hiosta
+ Ei liiku pois paikoiltaan
+ Itse ainakin tunnen, kun se tulee niin täyteen että pitää tyhjentää
+ Pitempi vaihtoväli kuin siteillä
+ Voi käyttää myös varalta, jos menkkojen pitäisi juuri alkaa (ei kuivata paikkoja)
+ Säästää luontoa ja rahaa
+ Kun menee reissuun, ei tarvitse varata pakkaa siteitä mukaan, se yksi kuppi riittää.
+ Ei rapinaa housuista eikä vessasta
+ Ei haise

- Voi olla vaikea oppia käyttämään
- alussa voi tulla ohivuotoja, kun ei ole saanut oikein paikalleen
- Alussa laittamisessa kestää kauemmin
- Ei voi käyttää oksennustaudin aikana... :$

Minusta kuppia voi verrata piilolinsseihin. Vähän vaikeampi asettaa paikoilleen, mutta käytön aikana täysin huomaamaton. :D

Muoks: Itse leikkasin koko antennin pois, mulla pienikin pätkä tuntui ikävästi. Hyvin kupin silti saa pois, kun työntää lihaksilla sitä ulos, ja puristaa pohjasta niin että saa alipaineen pois.

ollos hyvä! :) mut suosittelen kyl lämpimästi. Kaikille toki se ei käy, mut harmittelen heitä jotka eivät edes koita millainen kuppi olisi kun se voi parhaimmillaan olla täysin menkka-aikojen pelastus. Onnea kokeiluun :wave:

Yhteistyössä