Kuukautisten siirtäminen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öö

Vieras
Ollaan menossa reissuun syksyllä ja menkat sattuu juuri silloin. En ole koskaan siirtänyt menkkoja niiden siirtoon tarkoitetuilla pillereillä, mutta kertokaahan te, siirränkö ne jo edellisessä kierrossa vai vasta reissussa? Se pelottaa jos siirrän edelllisessä kierrossa ja silti menkat tulee "entisellä" paikalla jo heti uudelleen eli reissun aikana. Voiko näin käydä? Terveydenhoitajasta ei ollu apuja tässä asiassa.

Aikoinaan kun käytin e-pillereitä niin siirto oli helppoa, tai sit jätti yhdet menkat vallan väliin eli söi pillereitä ilman taukoa. Siirto ehkä kannattaa tehdä edellisessä kierrossa. Mut mitä ne pillerit sit menkkojen siirtoon on? Ihan tavallisia e-pillereitä, vai jotain muuta? Luulis että terveydenhoitaja tietäis.

Keltarauhashormoni aloitetaan viimeistään 3 päivää ennen oletettua vuodon alkamisaikaa, ja tabletteja jatketaan enintään 14 päivän ajan tai niin kauan kuin vuodon alkua halutaan siirtää. Vuoto alkaa yleensä 2-4 päivän kuluttua hoidon loppumisesta, ja seuraavan kuukautiskierron pituus on yleensä normaali.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00149

Minä olen siirtänyt joskus ennen pillereitä alle kakskymppisenä joitakin kertoja. Primolut Nor muistaakseni se valmiste, siinä otetaan vain yksi nappi päivässä. Siirsin aina ne menkat mitkä oli sillä vääräll kohdalla eli en ennalta. Ja aina sujui hyvin. Mulla on aina ollut tosi jämptit menkat. En koskaan siirtänyt kuin sen mitä tarvitsi eli en syöyt niitä nappeja pitkään.

Kiitos sulle kuka linkitit noita, oon lukenu niitä, mutta en oo mistään saanu selkeää vastausta voiko käydä niin että jos siirtää edellisessä kierrossa että niiden menkkojen ja seuraavien välissä ei olisikaan normaalia pituutta vaan seuraavat menkat tulisi entiseen aikaan eli juuri reissun aikaan. Täytyy varmaan pyytää vielä soittoaikaa lääkärille tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos sulle kuka linkitit noita, oon lukenu niitä, mutta en oo mistään saanu selkeää vastausta voiko käydä niin että jos siirtää edellisessä kierrossa että niiden menkkojen ja seuraavien välissä ei olisikaan normaalia pituutta vaan seuraavat menkat tulisi entiseen aikaan eli juuri reissun aikaan. Täytyy varmaan pyytää vielä soittoaikaa lääkärille tms.

Miksi siirtäisit jo edellisiä menkkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siksi ajattelin edellisiä ettei sitten reissun aikana olisi lääkkeistä johtuvia sivuoireita, eikä esim. tiputteluvuotoa, mutta taidan päätyä siihen että siirrä vasta reissun aikana.

Siksi ajattelin edellisiä ettei sitten reissun aikana olisi lääkkeistä johtuvia sivuoireita, eikä esim. tiputteluvuotoa, mutta taidan päätyä siihen että siirrä vasta reissun aikana.

Ei mulla ainakaan ollut tiputtelua, kun Primoluteilla siirsin.

Minä olen siirtänyt joskus ennen pillereitä alle kakskymppisenä joitakin kertoja. Primolut Nor muistaakseni se valmiste, siinä otetaan vain yksi nappi päivässä. Siirsin aina ne menkat mitkä oli sillä vääräll kohdalla eli en ennalta. Ja aina sujui hyvin. Mulla on aina ollut tosi jämptit menkat. En koskaan siirtänyt kuin sen mitä tarvitsi eli en syöyt niitä nappeja pitkään.

Niin ja mitään tiputteluvuotoja ei tullut ja reseptin sain ihan soittamalla lääkärille.

Yhteistyössä