"Kuukautiskipuja" ja vihlontaa, rv 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cath

Jäsen
13.11.2005
75
0
6
Ajattelinpa kysyä täälläkin tätä odotusaika-osion lisäksi, jos vaikka saisin nopeammin ja/tai enemmän vastauksia.

Minulla on nyt menossa rv 20 (eka raskaus) ja muutama päivä sitten alkoivat vihlonnat ja kuukautiskipumaiset tunteet alavatsassa ja emättimen seudulla (sekä lonkissa). Kävin lääkärissä, siellä tehtiin sisätutkimus (kaikki ok) ja otettiin jotain bakteerinäytteitä. Lääkäri sanoi vain, että ei ala arvailemaan mistä on kyse, mutta kaikki on mahdollista kohdun kasvukivuista alkavaan keskenmenoon. Mietityttää ja pelottaakin mitä sisälläni tapahtuu. :/ Onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia näillä viikoilla? Tai onko mahdollisesti tietoa mistä voisi johtua?

Yleensä kai liitoskivut eivät koske mahaan, mutta mulla on ollu kans nyt useamman viikon tuomosta ja jatkuu vain ja rv 35+.Pissanäyte otettu tulehdusten varalta mikä aika yleisesti aiheuttaa menkkamaisia kipuja, mutta mulla oli puhas.
Sitä en tiedä mistä johtuu.

No mulla ei liitoskivut oo tuntunut kuin alavatsassa ja selässä ja semmoista menkkajomotusta, ja tulee ja menee.
Nykyään ei oo enään liitoskipuja vaan kokovartalo jomotus. :)
rv 39 menossa.

Mulla on liitoskivut tuntuneet enemmän alapäässä/nivusissa, ei siis kohdun kohdalla (olipa tarkasti selitetty :/ )
Mutta nippailua on ollut alkuraskaudesta, lienee kohdun kasvukipuja. Toivottavasti sullakin samoin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Mulla on liitoskivut tuntuneet enemmän alapäässä/nivusissa, ei siis kohdun kohdalla (olipa tarkasti selitetty :/ )
Mutta nippailua on ollut alkuraskaudesta, lienee kohdun kasvukipuja. Toivottavasti sullakin samoin :hug:

Oli mullakin ihan alkuraskaudesta kipuja ja "nippailuja" kun kohtu alkoi kasvaa. Sitten välissä ei taas ollut mitään ja nyt taas puolivälin tienoilla alkoi kovemmat kivut, jotka koskee kohtuun, lonkkiin, emättimen seudulle ja alaselkäänkin. Aina ei koske, mutta jokapäivä useasti kuitenkin... Toivottavasti tämä onkin vain niitä liitoskipuja.

Lisää mielipiteitä otetaan vastaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Tuntuuko se enemmän sellaiselta jomotukselta vai säteilevältä kivulta, vihlomiselta?

No itseasiassa se tuntuu sekä jomotukselta että säteilevältä kivulta, mutta myös välillä (harvoin) vihlomiselta. Olipas varmasti sekava vastaus. =)

Yhteistyössä