kuukautiskierrosta.. onko tämä normaalia??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua?

Vieras
Hei naiset, kertokaahan mielipide tällaisesta asiasta joka askarruttaa mieltä kovasti...

Kuukautiseni muuttuivat synntyksen jälkeen todella runsaiksi. Lisäksi kierrot ovat pitkiä (n.35vrk) ja vuoto kestää monta päivää (7-8vrk). Kuulostaako tämä normaalilta??

Ongelma on, etten oikein tiedä minkälaiset omat kuukautiseni "kuuluisivat" olla - olen syönyt ennen lapsia 10 vuotta pillereitä. Nyt tyttöni täyttää kesällä 2 vuotta ja olen siis ollut nämä 2 vuotta ilman pillereitä ym. ehkäisyä (käytössä siis kondomi). Silloin kun söin pillereitä, vakio kierto oli 28vrk ja kuukautisten esto 5 vrk.

Kysymys kuuluu, onko tällainen kuukautiskierto normaali? Pitäisikö huolestua? Kävin juuri tammikuussa gynellä, joka teki sisäultran (ei löytynyt mitään) ja papassa olen käynyt joskus 1,5v sitten.. Gyne ei sanonut mitään tuosta kierrosta.

kuukautiskierron pituus on 23-35 vuorokautta. normaali vuodon kesto on 3-7vrk. sulla ei varmaan koko viikkoa tuu sitä verta niinku härän kurkusta vaan loppua kohden muuttuu tiputteluksi, jottei hemoglobiini sentään ole päässyt laskemaan?
saattaahan se olla että sulla on joku ovulaatiohäiriö esim siellä taustalla mikä pitkittää kiertoa, mutta jos lasten saanti ei ole ajankohtaista niin eipä tuo haittaa mittään.

[QUOTE="aapee";26107903]Onko teillä muilla kuukautiset pysyneet samanlaisina ennen ja jälkeen raskauksien?[/QUOTE]

mulla muuttu vähemmän kivuliaiksi ja niukemmiksi raskauksien jälkeen.

Ei ole pysynyt samanlaisena. Runsaammat on, erityisesti jos vertaa pillerien aikaiseen. Ongan toi 7-8vrk aika pitkä, mutta onko siinä runsaita päiviä kuinka monta vai tiputtelua? Kyllä viikon on ihan normi, jos siihen laskee mukaan kaikki päivät ku verta tulee ees vähä. 35 vrk on pitkähkö, mutta ei hälyttävä. Yritätkö tulla raskaaksi li onko kierron pituudella väliä? Pitkä kierto saattaa liittyä runsaaseen vuotoon kun limakalvo ehtii kasvaa.

Aivan kammottaviksi muuttui toisen synnytyksen jälkeen. Kierto oli ennen 32 ja 5 vuotopäivää. Nyt 28 ja vuotaa koko viikon. Kivut on poissa, mutta vuodon määrä on X3 entiseen verrattuna. Tuskin enää muuttuu, 2 vuotta on jo ollut tätä.

Vuodan "kuin härän kurkusta" (osuvasti sanottu!!) ensimmäiset 3 päivää. Sitten tasoittuu ja nämä viiemiset 3 päivää on sellaista rasittaa rusehtavaa tiputtelua, jota varten kyllä pikkuhousunsuoja riittää.

2 lasta on siis nyt ja molemmilla kerroilla olen tullut ekasta kierrosta raskaaksi, ja nytkin kyllä ovuloin joka kierrossa - sen tunnen selkeästi.

Mutta jotenkin vaan pelottaa erityisesti tuo kuukautisten pitkittyminen - ettei mulle ole syöpää tai jotain muuta kamalaa... :S Ei pitäisi googletella. :(

Ihan normilta tuo vuodonkesto kuulostaa eli 3 vuoto päivää ja loput vähemmän. Vuodonmäärää on hankala arvioida, mutta jos se rasittaa sinua niin sitten lääkäriin.

Yhteistyössä