Kuukautisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4-tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4-tytön äiti

Vieras
Milloin synnytyksen jälkeen alkoi kuukautiset? Minulla on synnytyksestä 1,9v eikä kuukautisia ole vieläkään kuulunut. Alkaa pikkuhíljaa huolettamaan. Raskaana en ikävä kyllä ole :(

no itse imetin edellistä aikas pitkään ja kuukautiseni alkoivat eka kerran ku neiti oli vuosi ja pari kuukautta vanha.tosin tulinkin sitten aikas pian raskaax uudestaan,että ne jäivät ainoikaisix menkoiksi;)

Täällä myös neljän tytön äiti. Itselläni alkoivat kuukautiset, kun kolmas tyttäremme oli 1 v 6 kk. Olin jo vähän huolissani, kun tiesin myös etten ole raskaana, mutta terkkari vakuutteli, ettei syytä huoleen (koska imetin kolmostamme vuoden ja 5 kuukautta).

Imetin lasta 11 kk ja kuukautisia ei ollut kuulunut kun lapsi oli 1 v 2 kk. En ollut raskaanakaan. Kävin lääkärissä ja sain terolut-kuurin, jonka jälkeen kuukautiset alkoivat. Nyt odotellaan ekoja luomumenkkoja.
Periaatteessa ei olisi ollut kiirettä aloitella menkkoja, mutta kun haluaisin tulla uudelleen raskaaksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 09:26 nirzu kirjoitti:
mulla on alkanut aina 2 viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen, paitsi nyt viimeks kun tuli hormonihäiriö..joka on 5 viikkoa vanha tällähetkellä ja syö parast aikaa :D

aamun piriste toi hormonihäiriö jutska..

esikoinen oli 1v 2kk kun viimeksi tuli kuukautiset. Ne olikin ne yhdet ja ainoat kun sitten tulin raskaaksi heti (!) ja nyt vauva on 9 kk. Ei ole vielä kuulunut eikä näkynyt (imetän vielä). Sitä on jo kovin tottunut tähän mukavaan olotilaan ettei ole kuukautisia ollut pitkään aikaan =) Varmaan kauhea "järkytys" kun joskus taas alkavat... ;)

Jokaisen kolmen lapsen jälkeen tasan 4 kk synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta. Aluksi oli aika pitkä kierto, mutta esim. kuopus sai alkunsa epäsäännöllisestä kierrosta ja imetyksestä huolimatta... Taisi siis mun kropalla olla kiirus hedelmälliseksi ;) .

Varmaan kannattaa käydä juttelemassa gynelle.

Ekan lapsen jälkeen kesti kaks kuukautta synnytyksestä.

Toisen lapsen jälkeen meni 8kk synnytyksestä -imetin yli vuoden.

Kolmannen jälkeen kesti 3kk synnytyksestä et alko menkat.

Ja neljännen 6viikkoa synnytyksestä -vaikka imetin 8kk:ta.

Tosi eri tavalla mennyt kaikilta, mistä lie hormooneista johtuvaa...
aina ne on kuitenkin alkanut, älä sinäkään huoli :hug:

Onko stressiä, minkä ikäinen olet, vaikuttaako joku muu asia hormooneihisi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 12:15 neljäkrtmami kirjoitti:
Ekan lapsen jälkeen kesti kaks kuukautta synnytyksestä.

Toisen lapsen jälkeen meni 8kk synnytyksestä -imetin yli vuoden.

Kolmannen jälkeen kesti 3kk synnytyksestä et alko menkat.

Ja neljännen 6viikkoa synnytyksestä -vaikka imetin 8kk:ta.

Tosi eri tavalla mennyt kaikilta, mistä lie hormooneista johtuvaa...
aina ne on kuitenkin alkanut, älä sinäkään huoli :hug:

Onko stressiä, minkä ikäinen olet, vaikuttaako joku muu asia hormooneihisi?
Olen 37v eikä ole stressiä, mutta imetän pari kolme kertaa päivässä. Yö imetyksen lopetin noin kuukausi sitten. Ei niillä menkoilla niin kiire olis vaan haluttais iltatähdelle kaveri. Ennen en ole imettänyt näin kauaa ja voisin kyllä imetyksen jo lopettaa. Neitokainen vaan ei ole samaa mieltä, haluaa kävästä tissillä ennen nukkumaan menoa ja hakee myös joskus lohdutukseksi. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 09:29 wilma69 kirjoitti:
\
mulla on alkanut aina 2 viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen, paitsi nyt viimeks kun tuli hormonihäiriö..joka on 5 viikkoa vanha tällähetkellä ja syö parast aikaa :D

niin shokki se kyl aluks oli.. mutta iloinen semmonen.. ja taas tämä häiriö on syömässä :D

No niin tänää sitten soitin omalle lääkärille ja hän meinas ettei huolta ole ennen kuin olen lopettanut imettämisen. Ja senkin jälkeen katsotaan vielä pari kuukautta jos tulisivat itestään. Ilmeisesti meillä imetys olis hyvä ehkäisy keino vaan kun ei halluttais ehkäistä. Olisi se aika mukava tommonen viiden-tytön-sarja :) Täällä tulikin ihan hyviä vastauksia kun olisin vaan uskonut ei olis tarvinnu soittaa lääkärille Kiitos kaikille! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 11:56 nirzu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 09:29 wilma69 kirjoitti:
\

niin shokki se kyl aluks oli.. mutta iloinen semmonen.. ja taas tämä häiriö on syömässä :D

Minäkin voisin ottaa "hormonihäiriön"
ONNEA! :flower:

Yhteistyössä