Kuukauden klassikko kysymys...mihin käytit lapsilisät?

tsori
Menivät MINUN rahastooni, joka kuitenkin on tarkoitettu lasten käyttöön. Ei tulisi mieleenkään lykkiä mukuloille hirveitä säästöjä käytettäväksi. Sitten, kun täyttävät 18 niin siinä kohtaa ei vanhemmilla ole enää mitään sanomista, mihin lapset omat rahansa käyttävät. Ja mulla on muutamalla kaverilla ollut noin, että säästetty on lapsilisät sun muut ja sitku on kaveri täyttänyt 18 on ostettu joku teiniauto, siihen autoa 2 kertaa arvokkaammat poppivehkeet ja loppu vedetty kurkusta alas baarissa tarjoten naapurin Veijon kaimallekin...

Mutta kukin tavallaan ja seuraava selitys on, että "ei mun lapseni". Siitä 4-vuotiaasta pikku tylleröstähän etukäteen tietää mitä aineita se 18-vuotiaana vetää :)

lucifer
Menivät MINUN rahastooni, joka kuitenkin on tarkoitettu lasten käyttöön. Ei tulisi mieleenkään lykkiä mukuloille hirveitä säästöjä käytettäväksi. Sitten, kun täyttävät 18 niin siinä kohtaa ei vanhemmilla ole enää mitään sanomista, mihin lapset omat rahansa käyttävät. Ja mulla on muutamalla kaverilla ollut noin, että säästetty on lapsilisät sun muut ja sitku on kaveri täyttänyt 18 on ostettu joku teiniauto, siihen autoa 2 kertaa arvokkaammat poppivehkeet ja loppu vedetty kurkusta alas baarissa tarjoten naapurin Veijon kaimallekin...

Mutta kukin tavallaan ja seuraava selitys on, että "ei mun lapseni". Siitä 4-vuotiaasta pikku tylleröstähän etukäteen tietää mitä aineita se 18-vuotiaana vetää :)
meillä nämä lapsilisät on juuri säästetty sen takia että lapset saavat käyttää ne ihan mihin haluavat kun täyttävät 18v. muu omaisuus on sitten erikseen ja niille on määrätty tarkat käyttötakoitukset.

iu
Menee samalle tilille kuin muutkin tulot, eli vaikee sanoa. Mutta vois aatella silleen, että tuon nuoremman lapsilisä menee esikoisen elättämiseen (opiskelee toisella paikkakunnalla, ja on just sen ikäinen, ettei saa enää lapsilisää muttei mitään opintotukiakaan).

tavallinen äiti
tää on teistä varmaa IAHAN kauheeta: MINUN mielsetäni lapsilisät joutaisivat niiltä pois kokonaan, joilla on VARAA laittaa ne SÄÄSTÖÖN mukulan kahdeksantoistavuotispäivää varten! Meillä sillä rahalla oikeasti ostetaan ruokaa ja niitä välttämättömiä pienen pieniä asioita joita lapsi tarvitsee! Sitä vartenhan nen rahat on aikoinaan asetettu. Jos teilllä "parempi osaisilla "on oikeasti vara laittaa ne säästöön ja kehua sillä... ei voi kuin sylkästä, että hävetkää!

[QUOTE="vieras";27220236]miks ihmeessä pehmoleluja?? niitähän on liikaa kaikilla ja aina. ei niitä ite ainakaan kannata lapsille ostaa, kun kaikki rahtaa niitä lahjoiksi.[/QUOTE]

Tyttö kerää just tiettyä sarjaa, niin varmistettiin, että hän ne kaikki pehmohahmot saa. :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
viisi lasta
Tankkasin hieman autoa, ostin tyttärelle Marimekon olkalaukun, kuopukselle 3+1 päiviltä Reiman hatun ja kävin syömässä kaupunkireissulla pitsan - maksoi vitosen.

että näin
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti;27220350:
tää on teistä varmaa IAHAN kauheeta: MINUN mielsetäni lapsilisät joutaisivat niiltä pois kokonaan, joilla on VARAA laittaa ne SÄÄSTÖÖN mukulan kahdeksantoistavuotispäivää varten! Meillä sillä rahalla oikeasti ostetaan ruokaa ja niitä välttämättömiä pienen pieniä asioita joita lapsi tarvitsee! Sitä vartenhan nen rahat on aikoinaan asetettu. Jos teilllä "parempi osaisilla "on oikeasti vara laittaa ne säästöön ja kehua sillä... ei voi kuin sylkästä, että hävetkää!
Olen samaa mieltä.Ei ole yhteiskunnan asia kartuttaa kenenkään säästöjä.

vieruus
eihän täällä kukaan ole kehunut mitään, en minä ainakaan huomannut sellaista. mielestäni on jokaisen oma asiansa mitä lapsilisällään tekee. itselläni menee elämiseen joka sentti, mutta ei minua haittaa vaikka joku muu saakin säästöön.

tavallinen äiti
kaljaa hain illaksi koko rahalla.
Monenkos mukulan fyrkat nostit? tuolla "asenteella" sultakin pitäisi ottaa LAPSILISÄT niiden "parempiosaistan" saastäjien lisäksi pois. Lisätään alkoholistit (?) listaan.

Oikeasti, suurinosa meistä lapsilisän saajista varmasti käyttää rahan päivittäisiin asioihin, mutta keskustelu tulorajasta tähän tulonLISÄÄN olisi aiheellista!

Sosiaalihuolto tietääkseni laskee ko. rahan perheen TULONA!!!!

kupiton
Ne joutas sitten aika pitkälti kaikilta pois, koska minä minimi tuloistani huolimatta ne laitoin säästöön lapsille. Ei ne tulot katsos, vaan se miten leveä elämäntapa on.

Yhteistyössä