Kuukauden klassikko kysymys...mihin käytit lapsilisät?

"mama"
Ostin tyttärelleni joululahjaksi nukkekodin, koko rahalla (kaksi lasta). Onneksi tuosta osa tulee takaisin kun on yhteislahja meiltä, miehen vanhemmilta, minun äidiltä ja sisaruksiltani. :) Kyllä nyt on hyvä mieli, kun tietää kuinka paljon tyttäreni tulee tuota taloa rakastamaan. :)

gfhh
jaa...no mä en osaa sanoa, kun en ajattele sitä rahaa mitenkään erillisenä muista tuloista, muuta kuin sen verran että ajattelen että tietty osa tuloista laitetaan aina hyväntekeväisyyteen ja sen osuuden lasken joka kuukausi

"vieras"
Sinne ne menee muiden rahojen joukkoon tilille josta maksetaan kaikkia menoja ja laitetaan pieni summa kuukausittain säästöön. Ei lapsilisä mene koskaan mihinkään tiettyyn asiaan, se on vaan yksi summa muiden tulojen joukossa :).

kahvikirahvi
Maksoin kaverille kun ostin häneltä lastenvaatteita, lunastin ajokorttini katsastusasemalta ja kävin pienillä ruokaostoksilla. Siirrän lapsen tilille loput.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lanttiakaan en ole vielä lapsilisästä tuhlannut tässä kuussa :D

Mutta hupenevat kyllä, kun rupeaa laskuja maksamaan ja jääkaappi tarvii täydennystä. Meinasin siirtää myös säästöön pienen summan.

cqw
Satasella ostin kolmelle lapselle vaateita ihan tarpeeseen. Kyseiset vaatteet ihan vaan henkkamaukka-kamaa, joten eipä niitä vissiin kauheesti kannata palstalla tuuletella. :D Loput rahat kulunevat ihan lasten perustarpeisiin tulevan kuukauden kuluessa. Ja jos eivät kulu, niin pysyvät tilillä. Näin opiskelijana mulla ei todellakaan ole varaa laittaa lapsilisiä lasten omille tileille, mutta kunhan pääsen työelämään, niin aion laittaa niistä ainakin osan mainituille tileille.

minämyös
Minä maksoin visalaskun 160 euroa, jonka sain aikaiseksi kun kävin Haaparannalla ostamassa halpaa viiniä ja Ikea laatua. Molempien lapsien tilille lähtee 20 euroa. Vielä olisi se kymppi tuhlattavaa... hmmm.

No oikeasti ei ollut visalaskun maksu kiinni lapsilisistä, mutta sattui sopivasti juuri sen maksu tälle päivälle.

Yhteistyössä