\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 16:34 Jossu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 13:16 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:48 kummallista kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 11:03 vieras kirjoitti:
Mut tottahan se on et ei teidän yhteinen oo sun miehen lapsille "oikea" sisarus, eihän siitä tarvi ex:ää syyttää jos hän on lapsille sen kertonut
idiootteja taas liikenteessä...
Totthan toi on

Taidat itse olla idiootti kun selvä asia ei mee perille!
Jos toinen vanhemmista on yhteinen, kyllä sisarus on ihan oikea sisarus, lapset eivät puolittele, ja on todella idioottimaista, jos joku aikuinen niin käskisi kutsua "puolisisarukseksi".
Mut joku voi olla sitä mieltä et sisko on sisko vain jos kummatki vanhemmat on samat.. Eiköhän se oo jokaisen perheen oma asia miten kutsutaan ja ketä, eikä siihen tarvi kenenkään vieraiden tulla arvostelemaan toisten tapaa! Itse oon just sitä mieltä et lapset on sisaruksia vain jos on kummatki vanhemmat samat mut en silti arvostele tai ala haukkumaan niitä jotka on toista mieltä.
Taas täällä on tämä elämäänsä katkeroitunut ja ilkeä "vieras" ilkeilemässä kaikille ja kaikkea. Että joku jaksaakin :/
Meillä kaikki ihmiset ovat "kokonaisia". Se tarkoittaa sitä, että riippumatta sisaruussuhteen "kokonaisuudesta" lapset saavat ikänsä huomioiden tasapuolisen kohtelun.
Kuten tähän jo yksi "vieras" vastasi, ettei perheen ulkopuolisille kuulu se, millä nimityksillä kussakin perheessä ihmisiä kutsutaan. Joissakin perheissä kutsutaan biologisia vanhempia etunimiltä. Toisissa äitipuoli on äiti lapsille, joille ei ole virallinen huoltaja edes..
Kun joku exä ilmoittaa lapsilleen, että sisarus ei ole heille oikea sisar, vaan VAIN PUOLI.. hän ilmoittaa lapsilleen selkeästi, millä tavalla heidän tulee kohdella pienintä joukossaan.
Kyse on tasapuolisesta tai vastaavasti eriarvoisesta suhtautumisesta yhteen ihmiseen, ja aikuiset luovat tämän ilmapiirin omilla asenteillaan. Lapsethan ovat lojaaleja vahemmilleen.
Tällä exällä on kova pelko, että hänen lapsensa kiintyisivät minuun - tykkäisivät minusta - hän on selittänyt lapsilleen, etten MINÄ ole heidän äitinsä :headwall: :headwall:
Ja tämä puolikkaiden erottelu on jatkoa tälle - että miten nämä etälapset suhtautuvat ja millainen asenne on. Kannattaako MINUA uskoa, totella. Kannattaako VÄLITTÄÄ, tykätä, pienestä, joka ei siis mikään sisarus ole, vaan pelkkä puolikas.
Minulla on serkku. Oikeastaan hän ei ole serkku minulle ollenkaan. Tiesin sen jo lapsena. Hän kasvoi setäni perheessä yhdessä sedän ja tämän vaimon ja heidän yhteisten lasten kanssa ja meidän suvussa täysin kokonaisena ihmisenä; suvun täysivaltaisena jäsenenä. Emme erotelleet siis. Ja se oli aikuisten luoma asetelma, me lapset toimimme sen mukaan.