Kaksosten identtisyydestä..tässä mietiskelen, että mahdammeko siskoni kanssa olla identtisiä vai ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on samanväriset silmät, hiukset, veriryhmä, nuorempana olemme näyttäneet samannäköisiltä, nytkin samaa näköä on vielä, mutta erottaa kyllä helposti. Kun usein sanotaan, että epäidenttiset kaksoset näyttävät yhtä erinäköisiltä kuin eri-ikäiset sisarukset normaalisti, niin voisiko tästä tehdä johtopäätöksen, että olemme identtisiä? Kun ei meitä kuitenkaan millään uskoisi "normaaleiksi" sisaruksiksi tai siis olemme "liian" samannäköisiä, jotta meitä pidettäisiin vain sisaruksina...

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis miten muka olisimme tienneet alusta saakka? Voitko selventää asiaa..

Heillä on lähes aina sama istukka. Ja oletteko te samannäköisiä vai ette? Tiedätkö mitä identtinen tarkoittaa?

Tiedän kyllä mitä identtinen tarkoittaa. Muiden mielestä olemme samannäköisiä, mutta omasta mielestämme meidät erottaa helposti.

no yleensä se identtisyystutkimus tehdään jo laitoksella mutta jostain syystä kaikille ei ole sitä tehty ja on epäselvä asia. Eikä sitä ole kirjattu edes mihinkään papereihin että onko identtinen vaiko ei mikä on harmi koska mua ainakin kiinnostaisi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
no yleensä se identtisyystutkimus tehdään jo laitoksella mutta jostain syystä kaikille ei ole sitä tehty ja on epäselvä asia. Eikä sitä ole kirjattu edes mihinkään papereihin että onko identtinen vaiko ei mikä on harmi koska mua ainakin kiinnostaisi tietää.

Meille ei ainakaan ole koskaan tehty mitään testiä ja tosiaan on epäselvä asia. Meillä oli koulussa myös toisetkin kaksoset ja hekään eivät tienneet ovatko identtisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
siis miten muka olisimme tienneet alusta saakka? Voitko selventää asiaa..

Heillä on lähes aina sama istukka. Ja oletteko te samannäköisiä vai ette? Tiedätkö mitä identtinen tarkoittaa?

Tiedän kyllä mitä identtinen tarkoittaa. Muiden mielestä olemme samannäköisiä, mutta omasta mielestämme meidät erottaa helposti.

Oletteko olleet samassa sikiöpussissa?

Meille ei ainakaan ole koskaan tehty mitään testiä ja tosiaan on epäselvä asia. Meillä oli koulussa myös toisetkin kaksoset ja hekään eivät tienneet ovatko identtisiä.

Se identtisyys on kyllä aika harvinaista.

Tuota, aika omituinen kysymys. Ette varmastikaan ole identtisiä, jos se on vielä aikuisena epäselvää teille! Eri-ikäisetkin sisarukset voivat olla kovin samannäköisiä, identtisyys on eri asia.

No siinä tapauksessa ette ole, koska olisi se kerrottu äidillenne :) Kyllä lääketiede on ollut jo niin kehittynyt tällä vuosisadalla, että asia on ollut tiedossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ei meillä äitikään tiedä asiasta, en tiedä onko sairaalassa edes mitenkään siihen aikaan asioita tutkittu tai juuri noita istukoita.

Siis näkeehän sen, tuleeko yksi vai kaksi istukkaa.

Tai sitten istukat ovat "kasvaneet" yhteen. Minulle sanottiin aluksi että identtiset tulee, mutta sittenpä paljastuikin että tulee tyttö ja poika.

T: Identtinen kaksonen ei-identtisten kaksosten äiti.

Identtisyyttä ei kyllä aina tiedä. Identtisistä kaksosista noin 30%:lla on kohdussa ollut omat istukat, kalvot ja sikiöpussit eli kaikki omaa kuten on vaikkapa poika-tyttö- kaksospareilla.
Jos on tällainen tilanne ja lapset samaa sukupuolta sekä sama veriryhmä yms. niin ainoastaan DNA-testillä voi varmistaa identtisyyden.

Identtisissä kaksosissa on hyvinkin eri näköisiä, jotka ovat erinäköisempiä kuin jotkut epäidenttiset parit.

Identtisistä 70%:lla on sitten omat istukat ja muu voi olla omaa tai yhteistä.
Yhteinen istukka tarkoittaa aina että lapset on identtisiä.

Joskus istukat kasvavat yhteen jolloin näyttää että niitä olisi yksi. Silloin istukka voidaan tutkia onko se yhteinen vai yhteenkasvanut. Jos yhteinen niin identtiset ja jos yhteenkasvanyt niin voi olla ei-identtinen tai identtinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
[
Se identtisyys on kyllä aika harvinaista.

Ai
Mun kahdella kaverilla on identtiset kaksoset. Ja ihan oikeesti ovat mukana identtisyyden periytymis-tutkimuksessa.

Sepäs sattui. Mä en edes tunne ketään identtisiä. On se oikeesti aika harvinaista.

Alkuperäinen kirjoittaja jumelle:
Tuota, aika omituinen kysymys. Ette varmastikaan ole identtisiä, jos se on vielä aikuisena epäselvää teille! Eri-ikäisetkin sisarukset voivat olla kovin samannäköisiä, identtisyys on eri asia.

Tuskin olemme ainoita, itse asiassa tämä alkoi kiinnostaa kun luin vanhan hesarin jutun, jossa oli juuri tästä aiheesta, ettei lasten identtisyys ole tiedossa tai asiasta ei vain ole jostain syystä kerrottu. Siinäkin oli eräät tytöt, jotka 30-vuotiaina saivat sen identtisyystestin myötä tietää asiasta, olivat jo epäilleet aiemmin asiaa, mutta menivät tuohon testiin saadakseen varmuuden asiaan. Ja nämä olivat joskus 80-luvun alussa syntyneet. Aikaisemmin ei todellakaan ole kaksosten identtisyyttä mitenkään kuulutettu sairaaloissa.

Yhteistyössä