Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
vihtuttaa!
Ei meille väsynyt sossutäti mitään selvityksiä tehty perhetyön osalta,se nainen vain tuli ja alkoi viemään poikaa.ei meiltä kyselty mitään.
PErhetyö on tekemisissä siis vain sen tunnin vaikka on laitettu se 2 tuntia hänelle,hän hakee vain pojan tuosta ja kyselee kuulumiset,tuo pojan,kertoo terapian mitä tehty ja näin ja lähtee..

ja meille todella tungetaan tukiperhettä väkisin.Se että lapset menee mummolaan esim viikonlopuksi ei käy KOSKA SE EI OLE MEILLE MUKA LOMAA..just sekö olisi että mietit kuka pedofiili sun lapsiasi hoitaa juuri parasta aikaa jossain vieraassa kodissa!
lapset muutenkin vuodessa vain pari kertaa yökylässä olleet joten se olisi hirveä shokki vieraaseen paikkaan joutua yhtäkkiä joka kuukausi!

ANTEEKSI KAIKKI !
[QUOTE="vieras";23885703]Kyllä, jaksamattomuutta jos isovanhemmat joutuu kukseiksi silloin kun isä ei ehdi![/QUOTE]

ANTEEKSI KAIKKI !

TÄMÄN JA MUUT TROLLASI OMASSA HUONEESSAAN NAPUTTELEVA POIKA 15v. Kehui vielä kaverilleen puhelimessa ja satuin kuulemaan. Ilmeisesti kaveri osallisui myös samalla
"nimimerkillä" ja saattaa vielä jatkaa. Ovat vielä kovin lapsellisia. Yrittäkää ymmärtää.
Tällaistahan tämä taitaa täällä olla useinkin tähän aikaan, kun lapsukaiset ovat jo päässeet koulusta kotiin. :(

vihtuttaa!
en jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihmettelen todella suuresti, että perhetyön resurssia käytettäisiin oikeasti vain ja ainoastaan lapsen kuljettamiseen...meillä ainakin autottomille perheille maksetaan taksikyydit terapiareissuille, se on kuitenkin paljon halvempaa kuin sitoa työntekijä tuoksi ajaksi. sitä paitsi: jos puheterapia on pakollinen, on monesti taustalla joku dg, josta kela maksaa hoitotukea ja sillon taksit saa maksutta.
pojalla on s vika ja t uupuu joskus puheista,ei mitään muuta.

vihtuttaa!
jatkan vielä, että oikeesti huolestuttavinta tossa ap:n kirjotuksessa on kuitenkin tuo asenne. ls-ilmoitus ei kaada maailmaa eikä perhettä normaalissa tilanteessa. tilanne tutkitaan ja voidaan todeta, ettei tuelle ole tarvetta. että miksi hermostua noin kauheasti?
ja sinä et taas ole lukenut tuolta mitä olen kirjoittanut!
minun kotini saa tulla kollaamaan vaikka joka päivä ja pitämään tehoratsiakyselyitä!
mutta se että MEIDÄT PAKOITETAAN OTTAMAAN JOTAIN MITÄ EMME TARVITSE MENEE YLI!

"Vieras"
jatkan vielä, että oikeesti huolestuttavinta tossa ap:n kirjotuksessa on kuitenkin tuo asenne. ls-ilmoitus ei kaada maailmaa eikä perhettä normaalissa tilanteessa. tilanne tutkitaan ja voidaan todeta, ettei tuelle ole tarvetta. että miksi hermostua noin kauheasti?
No, me emme ole sossun asiakkaita, enkä siis tiedä miten homma oikeasti toimii, mutta eikös niin mene, että...

Jos joku tekee sinusta ilmoituksen, niin siitä jää merkintä, vaikkei toimenpiteisiin ryhdyttäisikään. Se on siis vähän niin kuin rikosrekisteri, vaikket vankilaan joutunutkaan. Sinua saatetaan turhasta ilmoituksesta huolimatta hetki syynätä, ja jos joku saattaakin tulla visiitille päivä ennen siivouspäivää, niin siitä ei varmaan hyvää kirjoiteta sinne jonnekin rekisteriin, vai mitä? En siis tiedä yhtään käytännöstä, mutta tällainen kuva minulla on hommasta.

"huoh"
Ei meille väsynyt sossutäti mitään selvityksiä tehty perhetyön osalta,se nainen vain tuli ja alkoi viemään poikaa.ei meiltä kyselty mitään.
PErhetyö on tekemisissä siis vain sen tunnin vaikka on laitettu se 2 tuntia hänelle,hän hakee vain pojan tuosta ja kyselee kuulumiset,tuo pojan,kertoo terapian mitä tehty ja näin ja lähtee..

ja meille todella tungetaan tukiperhettä väkisin.Se että lapset menee mummolaan esim viikonlopuksi ei käy KOSKA SE EI OLE MEILLE MUKA LOMAA..just sekö olisi että mietit kuka pedofiili sun lapsiasi hoitaa juuri parasta aikaa jossain vieraassa kodissa!
lapset muutenkin vuodessa vain pari kertaa yökylässä olleet joten se olisi hirveä shokki vieraaseen paikkaan joutua yhtäkkiä joka kuukausi!
Tässä se mikä ihmetyttää sossun osalta. Heidänhän pitäisi olla tyytyväisi ja kiitollisia siitä että teillä on tukiverkostoa ja mahdollisuus viedä lapsia vaikka mummolaan. Joku tässä haiskahtaa. Ei ole mitään järkeä eikä teidän etunne mukaista pakottaa tukiperheeseen! Kuulostaa takaa-ajolta. Ovatko lapsenne kilttejä ja mukavia. Helppoja sijoitettavia? Ehkä heillä on perhe jo katsottuna mihin sijoittaa lapsenne tai osan niistä ja ovat aloittaneet perheenne "alasajon". Tukiperheen kautta he saisivat lisää "perusteluja" huostaanotolle. Nyt vain äkkiä peli poikki vaikka asianajajan avulla!

"Vieras"
Minua ainakin suututtaisi, jos lapseni vietäisiin pois luotani! Minä ainakin tein lapseni kyllä ihan se mielessä, että MINÄ pidän heistä huolen. Jos haluan vaikka kerran vuodessa viettää miehen kanssa illan "ulkona", niin kyllä me siksi ajaksi saadaan omakin hoito järkättyä. Ehkä ap:kin ajattelee näin.

"eve"
Meistä on tehty lastensuojelu ilmoitus etten jaksa 5 lapsen kanssa,vauva syntyi juuri.
Ja selvisi että vaikka se on nimettömästi tehty ainoa joka tiesi minun raskauden aikaisista komplikaatioista oli tuo perhetyöntekijä joka kerran viikossa käy ainoastaan hakemassa ja tuomassa pojan puheterapiasta koska minulla ei ole itselläni autoa millä viedä häntä sinne.
Kukaan muu ei tiennyt? Ei isovanhemmat, ystävät tms.?

Mäkin veikkaan, että ilmoituksen tekijä löytyy lähipiiristä.

hieno logiikka
Alkuperäinen kirjoittaja ärhäkkä tapaus;23885896:
Susta saa kyl just sellasen kuvan et poltat itses loppuun, etkä ottais apua vaik sitä tarvisitte.
Samanaikaisesti ap polttaa itsensä loppuun kun ei halua ottaa vastaan apua tukiperheen muodossa ja kuitenkin hän on laiska ja saamaton koska on nakitellut lasten harrastuksiin kuljettamisia miehelleen ja isovanhemmille koska heiltä se tällä hetkellä (täysimetyksellä oleva vauva, you know) sujuu helpommin.... :D

Ensin mesutaan että tukiverkosto on pakko olla ja seuraavassa hetkessä sitä ei saa käyttää vaikka se käyttö käytännössä meinaisi että lapset ja isovanhemmat saavat viettää aikaa yhdessä. Sitten pitäisi ottaa vastaan yhteiskunnalta tukiperhettä jollaiselle ei ole tarvetta samalla kun joku kaipaisi tuollaista apua.

[QUOTE="hui";23885680]Ai joo, ja mikä ihmeen käsitys kaikilla on, että isovanhemmat on kotona? Meidän isovanhemmat kummaltakin puolelta ovat vielä ihan työssäkäyvää sakkia, joten eipä he paljoa voi päivällä auttaa.[/QUOTE]

Mä ens kanssa tajuu..Meillä on iso suku ja kaveripiiri ja näin ollen loistava tukiverkko mutta jos viikolla 8-16 hoitajaa kaivattaisiin niin ei onnistu koska kaikki on töissä.

vihtuttaa!
[QUOTE="eve";23887662]Kukaan muu ei tiennyt? Ei isovanhemmat, ystävät tms.?

Mäkin veikkaan, että ilmoituksen tekijä löytyy lähipiiristä.[/QUOTE]

PErhetyöntekijä myönsi tehneensä sen itse,luuletko etten häneltä ensimäisenä kysynyt.
Änkytti vain kun minullahan oli vaikeaa raskausajan lopussa jne..
No kuka odottava äiti on raskauden lopussa parhaimmillaan????
Jouduin viikoksi vuodelepoon ja synnytys oli raju,mutta siitä viikko eteenpäin pääsin zumpaillen liikkumaan ja hervoton turvotus laski jne.

vihtuttaa!
[QUOTE="joopa";23887654]tää juttu haiskahtaa..... hoitakaa lapsenne niin ettei tällaisia väliintuloja tarvita[/QUOTE]

Opettele sinä lukemaan!
Minun lastenhoitoani ei ole kukaan solvannut,minun kotini kuntoa kukaan ei ole solvannut,minun lasteni hyvinvointia ei ole kukaan solvannut vaan sitä että minä en jaksa,minut leimataan etten jaksa ilmeisesti kun hekään ei jaksaisi 5 lapsen kanssa!
miten lasten isä sitten jaksaa 5 lapsen kanssa vaikka käy töissä ja jne?
miksi häntä kehutaan ja näin?
miksi minulle sanotaan et sinä voi jaksaa kun hoidat kodin,ulkoilet lasten kanssa jne.ja vedotaan raskaaseen raskauden loppuaikaan mistä on jo 3 viikkoa!!

[QUOTE="vieras";23885762]Voithan sä pumpata sitä maitoa ja/tai ruokkia sen vauvan ennen lähtöäsi. Kyllä varmasti miehesi pärjäisi ja tekisi sullekin ihan hyvää. Älä tee kaikesta niin vaikeeta.[/QUOTE]

:LOL: Ei hyvä luoja!

Meidän perheessä isä käy lapsen kanssa sen kaikissa harrastuksissa.Olen kyllä niin hankala nainen kun teen asioista näin vaikeita että oikein ISÄN pitää lapsi viedä harrastuksiin.Voi isä parkaa kun joutuu lapsesta huolehtimaan.

Tässä ketjussa on taas niin kummallisia vastauksia...:rolleyes:

vihtuttaa!
Ruisleipä
[QUOTE="huoh";23886251]Onpa typeriä ja ilkeitä ihmisiä taas liikkeellä. Toivottavasti tukehtuvat sontaansa joku päivä. Ap, onko teillä tulossa jokin palaveri nyt aiheesta? Mitä sosiaalityöntekijä on mieltä asiasta, jäi vähän epäselväksi? Sossuko on nyt sitä mieltä ettei kyydityksiä voisi katkaista? Oletteko nähneet teistä kirjattuja perhetyöntekijän raportteja? Jos ette, niin hetimiten pyydätte teitä koskevat tiedot itsellenne! Niistä voi selvitä vaikka mitä kivaa roskaa. Sitten kehoitan sinua soittamaan sossun esimiehelle ja kysymään miten voi olla mahdollista, että ette saa itse hoitaa poikanne kyydityksiä ja voit mainita tuosta ls-ilmoituksestakin. Tuskin sieltä apua saat mutta voi vaikuttaa asiaan että pidät METELIÄ. Teidän pitää puhaltaa peli poikki heti nyt eikä antaa piiruakaan periksi. Jos haluatte itse hoitaa kyydit (joka on tässä tapauksessa ehdottomasti parempi, ette perhetyöntekijä enempää sotke asioita!), niin sanotte sen painokkaasti. Eikö se ole tärkeintä että poika pääsee puheterapiaan? Miksi ihmeessä ette voisi häntä itse sinne tukiverkkojen avulla saada!
Ja jos palaveria on tulossa, olkaa molemmat paikalla ja ottakaa mieluusti joku tukihenkilö mukaan lisäksi. Voit ottaa mukaan myös sosiaaliasiamiehen, jos hänelle käy. Tee tuosta niin iso haloo, että tajuavat lopettaa teidän painostamisen! Eihän tuossa ole mitään järkeä!!!!![/QUOTE]

Peesi. Kerrakin järkevä mielipide tällä palstalla. (Tässä keskustelussa toki muitakin on onneksi, mutta tämän kirjoittanut vei suorastaan sanat suustani.)

"vieras"
Perhetyöntekijät ei tee nimettömiä ilmoituksia. Veikkaanpa, että ilmoituksen takana on joku sukulainen tai tuttava.
En tiedä tästä, mutta meistä teki aikoinaan ls- ilmoituksen neuvolan terkka, jonka nimi tuli esille siinä vaiheessa, kun sossut muutaman kerran kävivät meillä ja totesivat, ettei minkäänlaisille toimenpiteille ole tarvetta. Mutta ehkäpä perhetyöntekijä on sitten tehnyt ilmoituksen ns. yksityishenkilönä, eli ilmoitusta tehdessään ei ole kertonut olevansa perhetyöntekijä... tai jotain.

vihtuttaa!
[QUOTE="huoh";23887616]Tässä se mikä ihmetyttää sossun osalta. Heidänhän pitäisi olla tyytyväisi ja kiitollisia siitä että teillä on tukiverkostoa ja mahdollisuus viedä lapsia vaikka mummolaan. Joku tässä haiskahtaa. Ei ole mitään järkeä eikä teidän etunne mukaista pakottaa tukiperheeseen! Kuulostaa takaa-ajolta. Ovatko lapsenne kilttejä ja mukavia. Helppoja sijoitettavia? Ehkä heillä on perhe jo katsottuna mihin sijoittaa lapsenne tai osan niistä ja ovat aloittaneet perheenne "alasajon". Tukiperheen kautta he saisivat lisää "perusteluja" huostaanotolle. Nyt vain äkkiä peli poikki vaikka asianajajan avulla![/QUOTE]

Lapset on rauhallisia ja kilttejä,innokkaita uusiin asioihin lähtijöitä tekemisen yms muodossa.
meillä ei ole mustasukkaisuus draamaa lasten kesken ollut,kaikille on jaoteltu äidin ja isän aikaa pitkin viikkoa milloin tehdään yhdessä kaikki jotain,milloin äiti tekee isä tekee jne.
toimii meillä loistavasti ja lapset ovat tykänneet.
ja mies otti yhteyttä ihan varuilta asianajajaan sillä hän on karvat pystyssä tuosta pakko tukiperheestä.

"vieras"
Meistä tehtiin ls- ilmoitus, tai oikeastaan sellainen ennakoiva. Lapsi ei ollut siis silloin vielä syntynyt. Terkkari oli kuulemma ollut huolissaan jaksamisestani, kun mies kulki tällöin reissuhommissa. Ihan hyvin minä jaksoin, vaikka välistä kipeä olinkin. Tilanne meillä oli muuten oikein hyvä, eikä syytä meidän mielestä tällaiseen ollut.

Kyllähän se suututti aluksi. Samalla heräsi kaikenlaisia kysymyksiä ja jopa pelkoja, joita ei aiemmin ollut tullut edes mieleen. Sosiaalityöntekijöistä kun kuulee kaikenlaista, eikä heitä koskevat jutut aina ole niin mairittelevia. Juttuja jopa väritetään... Eli asioista tietämättömänä herää tietysti huoli, että mitä ihmettä tässä nyt oikein tapahtuu. Toki se omalla tavallaan stressaa että tuolla tavalla "holhotaan", kun ei itse koe sille olevan tarvetta eikä aihetta... Toki me sitten alkujärkytyksen jälkeen osattiin suhtautua asiaan paremmin, ja ajateltiin, että antaa nyt käydä - sittenpähän näkevät, että kaikki on ok. Emme purnanneet heidän käynneistään, kävivät kolmesti. Kolmannella kerralla sanoivat, että he eivät näe aihetta tukitoimille ym., lähettivät raportin postissa, eikä sen jälkeen ole enää käyneet.

Neuvolan tädille sanoin viileään sävyyn, että kiitos vain tekemästäsi aiheettomasta ls-ilmoituksesta, on toki ihmisiä, jotka kaipaavat apua - mutta minä osaan sitä pyytää, mikäli pärjäämisessäni, jaksamisessani tms. ei ole kaikki niin kuin pitäisi.

Yhteistyössä