Kurja sukujuhannus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänen aika;28647465:
No anna olla. Miten joku voi saada riidan aikaa makkaranpaistosta? Sanot anopille, että kiitos neuvosta mutta paistan makkarani näin. Ja annat olla.

Siten kun toinen haluaa puuttua jokaiseen asiaan ja neuvoa joka asiassa,jos kieltäydyt neuvosta saat raivot niskaasi! Jos minä sanoisin anopille että kiitos vain neuvosta mutta paistan makkarani näin,olisi kommennti jotain tyyliä: no niihä sä luulet että tulee hyvä,mutta ethä ethän sä tiedäkkään miten se oikein pitää tehdä. Ja päälle kaameeta mutinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ikää oli?;28646153:
No olit kyllä aika tyly tohon makkaranpaisto-ohjeistamiseen. Itse olisin sanonut että aha, ai niinkö, ja vaihtanut puheenaihetta. Ja tehnyt sitten joko omalla tai anopin tyylillä. Enkä mitään kivahdellut, että "saanko paistaa rauhassa!"
Muutenkin, hirvee sota. "Ei sulla oo oikeutta puhua mun tunteista!" Naurettavaa! Anopillakin löi yli, mutta niin kyllä sullakin.

Palstan pikadiagnoosina sanoisin, että ap. on lievä asperger (ts. sanoo asiat suoraan ymmärtämättä että kaikella on kaksoismerkityksiä) ja anoppi on narsisti. Tällainen pari saa pysyvän riidan aikaiseksi.

Rautalangasta ap: anoppisi etsii piilomerkityksiä kaikesta mitä sanot, ja kyllähän tokaisu "saisinko olla rauhassa" tms. on usein myös suoraa vittuilua. Joten tällä kertaa aiheutit konfliktin ihan itse. Sitä, onko aiemminkin ollut kyseessä juuri samanlainen tilanne, emme voi täällä tietää, mutta uskoisin näin.

Enkä sano tätä pahalla: itse olen vasta lähempänä neljääkymppiä oppinut tajuamaan omat töksäytykseni ja minulla on ilmeisesti juurikin tuo lievä asperger.

Tällaisia ketjuja lukiessani mulle tulee tunne, että nykyisin on paljon ihmisiä, joilla ei ole juurikaan ollut kosketusta vanhempiin sukupolviin. Ovat niitä, jotka eivät ole joutuneet/saaneet viettää aikaansa isomummojensa tai isotätiensä/setiensä kanssa. Ihmisiä, jotka kuvittelevat eri sukupolvien ajattelevan samalla tavalla. Ihmisiä, jotka eivät ole jo lapsena oppineet laittamaan vanhojen sukulaisten sanomisia toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Täällä ilmeisesti on todellakin semmoista porukkaa jotka ei ole kokeneet millaista on olla narsistisen ihmisen kanssa tekemisissä!!! Tuo kamala meteli minkä ap:n anoppi on nostanut olisi todennäköisesti tullut vaikka ap olisi vastannut että joo! Ihminen jolla oikeasti viiraa jollai asteella päässä keksii riidan ihan pienestäkin jutusta!!!!Eikä tuossa ole nyt kyse mistään herkkänahkaisuudesta tai pumpulissa kasvamisesta kun ihmisestä jolle ei kelpaa mikään ja joka haluaa päteä joka asiaan,kyseessä siis ap:n ANOPPI!Kertokaapa viisaammat olisitteko itse sanoneet vastaan vain pelkästään myötäilleet jos saisitte kuulla JOKA asiasta että teet tuon väärin,etkö edes tuota osaa??? kaikki mitä teet ja sanot on väärää,ja se annetaan ymmärtää anopin puolelta niin selvästi että blondikin sen tajuaa!Kaikki lyödään maanrakoon ja sitten ei saa edes sanoa että haluaa paistaa makkaran itse. En tiedä onko ap:n tilanne tämä,mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että joku makkaran paiston neuvominen monen vuoden nalkutuksen jälkeen voisin myös todeta,että osaan kyllä ja saanko paistaa tämän ihan itse. Tuntuu niin ihmeelliseltä että ap:ta syytetään koko episodista ja syy ei todellakaan ole ap:n! Olen ap sinun puolellasi :)
Mun molemmat vanhempani ovat narsisteja ja todellakin ainoa tapa selvitä kanssakäymisestä narsistin kanssa on antaa periksi. Antaa asioiden olla. Ja normaali ihminen pystyy siihen kyllä; jos periksiantaminen mitättömästä asiasta ei kerta kaikkiaan onnistu, on syytä katsoa peiliin ja pohtia, onkohan sitä narsisti itsekin.

Ja ap:lle tiedoksi, että veljeni on paranoidi skitsofreenikko, joten mt-ongelmaisista on kokemusta. Ehkä juuri siksi osaan antaa periksi sairaalle? Ap:n olisi syytä miettiä, miksi hän olettaa muiden ihmisten osaavan lukea käytöstään automaattisesti oikein ja tulkita sen samalla tavalla kuin ap itse? Monet mt-ongelmaiset ovat hyvin joustamattomia - juuri sellaisia kuin ap itse on.

Apua. Onko anoppi narsisti?
Tunnen paljon ihmisiä, joille ei todellakaan saisi kommentoida kuten ap:n anopille sai. Narsisti ei suostuisi keskustelemaan omasta käyttäytymisestän tuolla tavalla asiallisesti. Narsisti mustamaalaa toisen ihmiselle muille, kuten ap on saanut miehensä puhumaan äidilleen vastaan. On paljon isovanhempia, joille ei oma poika saa sanoa vastaan, on opetettu tottelemaan ja eivätkö nämä ole narsisteja jos ketkä?

Mitä pahaa siinä on jos neuvoo toista jossain naurettavassa asiassa kuten makkaranpaisto?

On paljon ihmisiä, jotka aivan tahallisesti kiusaavat ja tuhoavat. Ei anoppinsa ollut sellainen.
ennemmin ap itse on narsisti, ohjailee mihensä puhumaan äidilleen noin, vaikka anoppi ei haukunut aloittajaa millään tapaa.

Yhteistyössä