kuriin

  • Viestiketjun aloittaja valehtelu
  • Ensimmäinen viesti
valehtelu
kuriin. Meidän lapsi huijaa ja valehtelee todella monessa tilanteessa, olen torunut ja joitan rangaistuksi mutta ei tehoa, onko vain jokin aika kausi vai mikä (lapsi on 5 v)
 
Doctor Philissä oli eilen just tosta aiheesta.
En tiedä kuinka hömppää ko. mies höpöttää, mutta
siinä just oli about saman ikäinen valehteleva lapsi.

Muistaakseni käski torua (niinkuin olet tehnytkin) ja mun MUISTAAKSENI
(katsoin ohjelmaa puolella silmällä) sanoi, että valehtelu on nähtävä lapsella käyttäytymismallina.

Antoi esimerkiksi sellaisen neuvona, että lapsi itse opettaisi yhdessä vanheman kanssa esim. nukelle tms., että ei saa valehdella.

Ja antoi kait neuvoksi senkin, että aina kun lapsi valehtelee häneltä otetaan yksi lelu pois. [En tosin tiedä mitä pois otetulle lelulle oli sitten tarkoitus tehdä... Koska eihän sitä heti pian voi takaisinkaan antaa, koska muuten lapsi oppii, että saa sen kuitenkin takaisin]

Itse valehtelin lapsena PALJON. Halusin sillä tehdä elämästäni jännittävämpää ja kiinnostavampaa kun se oikeastaan olikaan (näin jälkeenpäin olen asian näin järkeillyt). Halusin hyväksyntää ja ihalua valheillani. mutta tosin olin silloin jo ala-aste ikäinen. Sain kovan opetuksen valheistani ja sen jälkeen en ole valehdellut.

Luulisi, että on toisaalta myös tiettyyn ikään liittyvää.
 
hajuherneen äippä
Juu meillä oli vanhemmalla tytöllä kiva vaihe tos 5veenä, oli yhen kerran kaupassa pappaansa kanssa ja minä jäin kaupan ulkopuolelle odottaa, yhtäkkiä tyttö tulee huutaen kamalasti ulos kaupasta, kysyin mikä on niin kerto papan antaneen rahan ja että joku mies oli vääntänyt sen tytön kädestä pakolla! no minähän ryntäsin sinne kattelemaan sen näkösiä miehiä kun tyttö anto tuntomerkkejä. no sitä ei sit löytyny ja matkalla mummolaan papan kanssa kyseltiin kovasti. tyttö rauhottu ja me kauhisteltiin, mietin jo soitanko poliiseille. no oltiin sit kahestaan matkalla mummolasta kotiin niin aloin sit taas kyselee, silloin tyttö paljasti että ei kukaan sitä rahaa vieny vaan oli laittanu sen karkkiautomaattiin, ja se oli jääny sinne eikä namia ollu tullu. silloin ois tehny mieli antaa tukkapöllyä....jokatapauksessa toi oli yks esimerkki, meillä auttoi kun kerroin ja selitin että pitää puhua totta vaikka mikä olisi. jouduin kyllä tarkastelee joitain sen juttuja mutta onneksi se vaihe meni pikkuhiljaa ohi! kjääks toinen tyttö lähestyy 5 vuoden ikää...taasko se alkaa?? ei vvarmaan kun on niin toisen luonteinen! voimia ja hermoja!!!!
 

Yhteistyössä