Kuravaatteet päiväkotiin

  • Viestiketjun aloittaja "woo"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on ollu Rukan ja Hanscompanyn kuriksia. HC:t onaika kaposta mallia. Rukan malli on minusta ollu parempi.

En ostais liikaa kasvun varaakaan kuriksiin, inhottava ku ovat sitten puolimetriä syltyssä nilkoissa ja haaroväli roikkuu polvissa. Käytössä olevaa sisävaatekokoa yhtä suuremmat olis varmaan ok.

Ja olen kyllä ollu tyytyväinen, että meidän lapsilla pk.ssa kurikset, muuten olisivat aina yltäpäältä märkänä ja liassa. Tosin meidän lapset on niitä, jotka ovat samantien räpimässä jos vain on jotain mikä vähänkään muistuttaa rapakkoa.
 
woo
Onko teillä muuten toisetkin haalarit tarpeen, kun lapset ovat päiväkodissa? Me siis olemme hyvin tähän saakka selvinneet haalari+kaksiosainen talveksi ja kaksi kaksiosaista keväästä syksyyn..
 
lto
[QUOTE="Mie";30023831]Itse en ole haisemattomiin vuorihanskoihin törmännyt... Mut tosiaan "kiinteävuoriset" tavishanskat ovat kyllä vielä pahempia.[/QUOTE]

Meillä on varahanskoinakin parit tuollaiset, eivätkä ne minusta haise (en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota).
 
akava
Kyllä on hirveitä haiskoja ne vuorilliset k.rukkaset. Yöks.. Varsinkin jos vanhemmat ei vie usein kotiin pestäväksi. Ja varsinkin hikoilevalla lapsella. Eikä nyt kuravaatteidenkin tarvitse olla merkkivaatteita... Ihan perus Rukkaa eniten ollut omissa ryhmissä, myös ihan halppiksia ja hyvin toimii. Kunhan ei ole paksua ja kankeaa materiaalia. Ja isoille puolihousut, helpot ja motivoi pitämään kun ovat "isojen housut".
 
vierass
[QUOTE="woo";30023369]Onko jotain vinkkejä antaa koosta?[/QUOTE]

Mittaat alle tulevan haalarin/ulkovaatteen lahkeen mitan haarasta lahkeensuuhun. Ostat sitten kurahousut, missa tuo mitta on vähän isompi. Kokonumerointi vaihtelee ihan merkeittäin, tällä menetelmällä onnistuu aina.
 
halipupu harmaana
Mä ostaisin ainakin 100 cm ja 116 cm. Tuo lapse pituus ei kyllä yksin riitä, pitäisi tietää myös paino, koska mahakkaille lapsille menee isommat vatteet kuin saman pituisille hoikille lapsille.
 
"saana"
Rukan kurahousut olleet parhaanmalliset, kuratakkeja olen ostanut kirppiksiltä... Osta yhtä kokoa isommat kuin käytössä olevat haalarit / takki+housut! Meillä on ollut useammat kurahousut, pesu ja huolto helpompaa.. Nyt käytän myös omassa pihassa lätäkköleikeissä! Säästyy haalarin pesulta...
 
lto itsekin
Kirppikseltä ostin sadetakin ja kurahousut marketista halvalla.

Muuten meillä panostetaan laadukkaisiin vedenpitäviin välikausivaatteisiin. Olen sanonut, että katsovat itse mitä laittavat, mutta että itse laittaisin vain kaatosateella kuravaatteet. Samoin ovat toimineet ja aina lapsi on ollut kuiva. Kuravaatteet ovat minusta kamalan hiostavia ja panostan mieluummin hengittävyyteen ja siihen, ettei päällä ole vielä kankeita kuriksia.

Mini A Turen ulkovaatteet ovat meillä osoittautuneet tosi laadukkaiksi, samoin Ticket to heavenin ulkovaatteet.
 
lto itsekin
Kirppikseltä ostin sadetakin ja kurahousut marketista halvalla.

Muuten meillä panostetaan laadukkaisiin vedenpitäviin välikausivaatteisiin. Olen sanonut, että katsovat itse mitä laittavat, mutta että itse laittaisin vain kaatosateella kuravaatteet. Samoin ovat toimineet ja aina lapsi on ollut kuiva. Kuravaatteet ovat minusta kamalan hiostavia ja panostan mieluummin hengittävyyteen ja siihen, ettei päällä ole vielä kankeita kuriksia.

Mini A Turen ulkovaatteet ovat meillä osoittautuneet tosi laadukkaiksi, samoin Ticket to heavenin ulkovaatteet.
Piti vielä sanoa, että hanskat eivät kyllä minusta ole koskaan yhtä hyviä vedenpitävyydeltään, ja siksi meillä on kyllä kurahanskat käytössä. Mietin juuri, niin lapsella ei tainnut olla yhtään kertaa viime vuonna muita sadevaatteita ja siis kuiva oli tosiaan joka kerta.
 
"pk:n täti"
Perus Rukka toimii oikein hyvin. On paljon malleja, jotka varmasti maksaneet kiitettävästi, mutta eivät istu sitten millään tai kiinnitys on huono... esim. Didriksonit ovat ihan hirveitä.

Plussakeleillä (kun lunta vielä on) liputan ehdottomasti fleece-vuorattujen kumipukujen puolesta! Tämäkin jakaa mielipiteet, mutta itse tykkään pukea lapset niihin. Ei tarvii sulloa monia kerroksia vaatteita päälle...

JA HYVÄT VANHEMMAT!! Ei ne hoitajat kiusallaan käske teidän viedä kuravvaatteita kotiin pestäviksi päivittäin! Vai haluatteko tulla kokeilelaam ja haistelemaan, miltä tuntuu pukea (lapsen itse tai hoitajan) se viikkoja käytössä ollut, kuraantunut ja hajuuntunut ällötys päällensä... Ja ne pitää oikeasti pestä, pelkkä hanan alla huljautus on sama kuin ei tekisi mitään.
 
Mein päiväkodissa on lappu ovessa "viethän kuravaatteet pestäväksi viikon lopussa". Ainoastaan tarvittaessa useammin,tuo on aika hyvin riittänyt ainakin oman lapsen kohdalla, kun muutoin on kosteussuojapuku ja ainoastaan tarvittaessa sit kurahousut,jos siis sataa kovasti tai on niin lämmin että laittavat vain kuravaatteet.
 
"Wieras"
Mä en todellakaan tuo kuriksia päivittäin pestäväksi! En pese muutenkaan joka päivä pyykkiä joten kuriksille saa riittää se kerta viikkoon max. Muuten huuhtelu. Yksien kuristen takia en ala pyörittään konetta. Ei ne niin äkkiä ala haista.
 
akava
Kunoa joku pesis kerta viikkon ne!! Mutta on täällä päin niin että vaikka mikä lappu on seinällä niin sitten ne pestään jos pakataan ne lokeroon kotiin vietäväksi(pienenä vihjeenä!!). Ja kovin usein ei ehditä noin "holhota".
 
tarhatäti ja äiti
Suosittelen vuorellisia kurahousuja tai vuorellista kurahaalaria (etenkin pienille paras). Takissa voi olla vuori tai olla olematta. Hanskat vuorelliset myös.

Paljon mukavemmat ja vähemmän puettavaa kuin ulkopuku + kurapuku yhdistelmässä. En ymmärrä mikä ongelma vuorellisten kanssa on pukemisessakaan, jos on tosi lämmin keli niin alle riittää pienillä vaippa, isommilla pikkuhousut. Muuten alle voi jättää esim. ohuet sukkikset kolealla kelillä, jos on alle nollaa niin alle vähän paksummat sisävaatteet tai välikerros. Oikein hyvät ja kätevät nuo vuorelliset, ihan PARHAAT.

Itse kotona heitän nuo vuorelliset pesukoneeseen ja kuivatan nurinpäin henkarilla, kuivuvat yössä eikä haise. Sama juttu hanskoissa, kuivatus aina nurinpäin että se lämmin sisäpuoli kuivaa hyvin. Jos käännettäessä on vielä ulkopuoli märkä, niin se kuivuu tosi nopeasti henkarilla sekin.

Omille olen ostanut noita vuorellisia jesper ja juniorista, oisko jonathan merkkiset. Kestävät ja hyvät, hinta-laatu suhde mielestäni hyvä.
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti ja äiti;30025147:
Suosittelen vuorellisia kurahousuja tai vuorellista kurahaalaria (etenkin pienille paras). Takissa voi olla vuori tai olla olematta. Hanskat vuorelliset myös.

Paljon mukavemmat ja vähemmän puettavaa kuin ulkopuku + kurapuku yhdistelmässä. En ymmärrä mikä ongelma vuorellisten kanssa on pukemisessakaan, jos on tosi lämmin keli niin alle riittää pienillä vaippa, isommilla pikkuhousut. Muuten alle voi jättää esim. ohuet sukkikset kolealla kelillä, jos on alle nollaa niin alle vähän paksummat sisävaatteet tai välikerros. Oikein hyvät ja kätevät nuo vuorelliset, ihan PARHAAT.

Itse kotona heitän nuo vuorelliset pesukoneeseen ja kuivatan nurinpäin henkarilla, kuivuvat yössä eikä haise. Sama juttu hanskoissa, kuivatus aina nurinpäin että se lämmin sisäpuoli kuivaa hyvin. Jos käännettäessä on vielä ulkopuoli märkä, niin se kuivuu tosi nopeasti henkarilla sekin.

Omille olen ostanut noita vuorellisia jesper ja juniorista, oisko jonathan merkkiset. Kestävät ja hyvät, hinta-laatu suhde mielestäni hyvä.
Peesi kurahaalarille. Meillä ollut monena vuonna elloksen kurahaalarit, joissa kunnon vuori. Siinä missä toisella on huhtikuun alussa villahaalari, ulkohaalari ja kurikset, niin noihin saa laittaa lapsen sisävaatteissa ja pysyy kuivana ja lämpimänä. Hinta-laatu ylivoimainen.
 
Kunoa joku pesis kerta viikkon ne!! Mutta on täällä päin niin että vaikka mikä lappu on seinällä niin sitten ne pestään jos pakataan ne lokeroon kotiin vietäväksi(pienenä vihjeenä!!). Ja kovin usein ei ehditä noin "holhota".
:D mie oon kiltisti pessyt. tai no,takkia en koska monena kertana on käyttäneet vaan kurahousuja. tenavalla on kahdet kurahousut tarhakäyttöön,kotona niitä ei käytetä. Hanskoina on pul-rukkasia fleecevuorella, nää on kivat kun voi pestä vaikka 60 asteessa eivätkä sit ala haista.
 
"pk:n täti"
Kunoa joku pesis kerta viikkon ne!! Mutta on täällä päin niin että vaikka mikä lappu on seinällä niin sitten ne pestään jos pakataan ne lokeroon kotiin vietäväksi(pienenä vihjeenä!!). Ja kovin usein ei ehditä noin "holhota".
Niinpä. Mutta osa vanhemmista on joko tyhmiä tai esittävät sellaista... Vihjeistä eivät välitä ja kun rumasti ei voi sanoa :kieh: Onneks mukaan mahtuu joitakin järki-ihmisiäkin, jotka näkevät muutakin kuin oman napansa.
 

Yhteistyössä