Kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti23"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti23"

Vieras
Kannattaako sellainen? Mua kyllä puistattaa ajatus vieraasta esineestä sisälläni ja olen kuullut monta "kauhutarinaa" kuparikierukasta joka on lähteny vaeltamaan ties minne... Ja kipuherkkänä ihmisenä olisin varmaan "taju kankaalla" asennuksen jälkeen... Eikä varmasti ole hyväksi kun on runsaat ja kipeät kuukautiset... mutta ei kumillakaan voi jatkaa koska houkutus jättää se välistä pois on liian suuri ja monesti on jo käynyt että olemme vasta yhdynnän lopulle laitettu kumi. onneksi ei ole vahinkoa käynyt ja nyt olen päättänyt ettei seksiä ennen kuin ehkäisy on kunnossa.

Mutta vaihtoehdot alkaa olemaan vähissä... Ehkäisyneuvolassa terkkari tyrmäs heti koko kuparikierukan. Ei kuulemma ole ensisijainen vaihtoehto minulle ja olen kuulemma turhan nuori sellaista ottamaan(outoa). Sain lääkäri ajan ja hän määräs mulle yhdistelmäpillerit(YAZ) jotka jätin käyttämättä. Tilasin ajan yksityiselle ja hänkin suositteli ensin kokeilemaan pillereitä. Sain minipillerit(cerazette) ja söin niitä pari kk ja ei sopinut yhtään. Menin uudestaan gynelle ja sain toiset minipillerit(Mini-Pill). En ole niitä aloittanut. Miksi kukaan ei suostu edes puhumaan kierukasta mulle?

En olekoskaan kuullut mitään kauhutarinoita kuparikierukasta, hyvin on toiminut ja pelittää ilman huolenhäivää, maksaa vähäsen mutta hyvä käytössä. jos ei harrasta syvänmeren kalastelua jollain koukulla.

En ole koskaan kuullut mitään kauhutarinoita kuparikierukasta, hyvin on toiminut ja pelittää ilman huolenhäivää, maksaa vähäsen mutta hyvä käytössä. jos ei harrasta syvänmeren kalastelua jollain koukulla.

vasta toissapäivänä juttelin aiheesta jälkitarkastuksessa. lääkäri sanoi että sen teho on huonompi kuin muiden ehkäisyvalmisteiden. kertoi heti muutaman tutun ihmisen jotka ovat ns. kierukkalapsia. samoilla äideillä useampia. sanoi että näyttäisi olevan niin että sopii ja toimii osalla, toisilla ei.

mullekaan ei sovi pillerit tai muut hormonaaliset mitä oon kokeillut mutta päätin vielä kokeilla hormonikierukkaa. jos sopisi paremmin kun hormonimäärät elimistössä ei heittele niin kovasti kuten pillereitä syödessä.

Mulla on ollu reilu pari vuotta Mirena (=kuparikierukka). Laittaminen ei mun mielestä tuntunut juuri miltään, eikä kierukasta ole ollut mitään haittaa tai harmia. Ellei sitä oteta lukuun että suurimmalla osalla kuukautiset jää pois kuten mulla kävi.

Eikö hormonikierukassa ole samaa vaikuttavaa ainetta kun minipillereissä? Jos minipilleri ei sopinut voiko edes hormonikierukka sopia silloin? Cerazetten kanssa ei ollut yhtääkään kuivaa päivää ja vuotokin oli niin runsasta että jouduin hakeutumaan lääkäriin kun luulin että jotain on pahasti vialla(keskenmeno tms)....

[QUOTE="äiti23";22730318]Eikö hormonikierukassa ole samaa vaikuttavaa ainetta kun minipillereissä? Jos minipilleri ei sopinut voiko edes hormonikierukka sopia silloin? Cerazetten kanssa ei ollut yhtääkään kuivaa päivää ja vuotokin oli niin runsasta että jouduin hakeutumaan lääkäriin kun luulin että jotain on pahasti vialla(keskenmeno tms)....[/QUOTE]

mäkin olin kuulemma kamala, haluton jne. mutta meinaan silti kokeilla.

Nyt ei pysty lukemaan aiemmpia, joten en tiedä mistä on puhuttu. Kerron omasta kokemuksesta...

Kuparikierukka. Mulla oli sellanen pikkast vaille 5 v. Ennen oli runsaat menkat ja kierukan kanssa inhimilliset(?). Voi myös johtua siitä että aloin käyttää kuukuppia...

Sen kun otin pois, niin käytössä on ollu ehkäsyrengas. Ihan näppärä. Suht kallis suhteessa kierukanhankintaan... Pillerit ei mullekaan oo sopinu, mut tässä sitä tulee eri tavalla.

Nää on ehkäisyt mistä mul on kokemusta viim 10 v ajalta. Molemmat on sopinu mulle. Kokeilemisen arvoisia sulle?

Mulla on niin hyvä tuuri että olen allerginen kuparille. Yhdistelmä valmisteita en saa käyttää aurallisen migreenin takia. Minipillereitten kanssa tiputtelua, akne ja jotenkin tuntui että mun allergiat ja ihottumat paheni. Lisäks olen myös allerginen kondomien kumille joten lateksittomat kumit käytössä jotka mun mielestä hajoaa liian helposti :/

Yhteistyössä