kannattaako mennä toiselle lääkärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyy

Vieras
gyne antoi yaz merkkiset pillerit. söin 2 lattaa ja kokoajan oli hirveä migreeni auroilla päällä. Koskaan ennen tuota mulla ei ole ollut migreeniä.

Migreeni katosi kun lopetin nuo pillerit eikä ole sen jälkeen näkynyt. kävin pyytämässä jotain muuta ehkäisyä. oletin saavani toisen merkkiset yhdistelmäpillerit.

gyne ei suostunut antamaan vaan sain minipillerit(cerazette). Ne eivät sopineet minulle ollenkaan. Kävin taas gynellä ja hän sanoi ettei ole enää kuin yhtä minipilleri merkkiä mitä voin kokeilla ja jos ei sekään sovi ei jää kuin kierukat vaihtehdoiksi.

no kierukka ei ole vaihtoehto minulle kun en niin pitkä kestoista ehkäisyä tarvitse ja liian kalliskin kerta maksuna.

onko muka tosi ettei mulle voi enää yhdistelmä pillereitä määrätä?

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24142735:
jos sulla on aurallinen migreeni niin ei voi koska jos sä heität niitten takia henkes niin lekuri ei tahdo sitä kontolleen.

mutta kun mulla ei ole aurallista migreeniä eikä mitään migreeniä. ekaa kertaa elämässä oli migreeniä sen 2kk mitä noita pillereitä söin. Eikä ole toistunut sen jälkeen kun ne lopetin....

[QUOTE="vieras";24142807]Aurallinen migreeni tulis luultavasti muidenkin yhdistelmäpillereiden kanssa. kai söit tarpeeksi kauan cerazettea?[/QUOTE]

söin 3,5kk ja joka päivä oli runsasta vuotoa. lisäks oli muita sietämättömiä ongelmia cerazetten kanssa en olis voinut mitenkään jatkaa.

Jos aurallinen migreeni ilmaantuu pillereiden käytön seurauksena, niin silloin se on riskitekijä, ja toivottavasti on vähissä ne lääkärit, jotka sitä määrää migreenistä piittaamatta. Toki, jos lääkäri katsoo, että riskit veritulpalle on varmasti vähäiset ja olet lääkärin tarkassa valvonnassa, niin voit pillereitä käyttää. Minä en sinuna edes uskaltaisi käyttää yhdistelmäehkäisypillereitä.

mä oon luullut että se on vaan niin että ne jotka sairastaa aurallista migreeniä ei saa ye-pillereitä. en tiennyt että silläkin on sama merkitys jos pillerit sen migreenin saa aikaan.

kait mä kokeilin sitten mieluummin niitä toisia minipillereitä ja toivon todella kovasti että ne sopis mulle...

Yhteistyössä