Kuparikierukka

  • Viestiketjun aloittaja Miiru-75
  • Ensimmäinen viesti
Miiru-75
Itselläni on ollut kuparikierukka vuoden. Nyt olen raskaana. Onko muilla kokemuksia kierukan toimivuudesta? Soittaessani neuvolaan, kuulin että kuparikierukan käyttäjillä tapahtuu usein samoin kuin minulla.
 
harmaa maripauliina
paniikki...mulla myös ajatus kuparisesta, mutta en missään tapauksessa halua tulla raskaaksi..!! pitää ajatella sitä hormoonikierukkaa, vaikka onkin kallis..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2005 klo 21:12 harmaa maripauliina kirjoitti:
paniikki...mulla myös ajatus kuparisesta, mutta en missään tapauksessa halua tulla raskaaksi..!! pitää ajatella sitä hormoonikierukkaa, vaikka onkin kallis..
hormoni kierukka (mirena) maksoi noi 160 josta sain kelasta takasin yli puolet ku lääkäri kirjotti papereihin että runsaiden kuukaustisten hoitoon. vaikka mulla siis ei mitään hirveen runsaita menkkoja oo. mut jos sanot sit vaikka sille lääkärille että on niin..... =)
ja tuleehan se halvaks ku ajattelee että pillerit maksaa noin 10e kuussa ni tolla 80 mitä sä joudut siitä loppujen lopuks maksamaan saa vain 8 kuun pillerit ku ton hormonikierukan ehkäsyteho säilyy 5-7 vuotta.
 
NIPU79 harmiksena
Joo, mullaki oli tarkoitus laittaa, mutta en taida uskaltaa.. Lääkärin mukaan olisi nyt hyvä olla ainakin kahden vuoden tauko ennen seuraavaa raskautta.. Ja en voi käyttää mitään "hormooni" ehkäisyä, onko kumi nyt ainoa vaihtoehto?! Voi apua :/
 
naturally
Kuparikierukan käyttäjistä vain 0,6 tulee vuodessa raskaaksi sataa käyttäjää kohti, joten on mielestäni tehokas! Rohkeasti vaan laitattakaa se, jos ei maailmanne siihen kaadu jos sattuisi ehkäisy pettämään =)
 
Mikko30
Me ollaan käytetty kuparikierukkaa nyt 6v, eikä ole ollut ongelmia, kuin ihan alussa, kun se tuntui rakastellessa (siis minä tunsin)... Jäi silläkertaa sexi kesken. Ja olin pari seuraavaakin kertaa varovaisempi
 
Twinky
Hups!Mulla on kierukka,ja kuukautiset on niin paljon myöhässä et huomenna on testin paikka.Pelkään olevani raskaana!!!Keskeytystä en kestäisi enkä tiedä onko lainkaa varmaa että kierukan saisi poistettua ilman vahinkoa.....Todella paha homma koska kierukkahan on juuri estämään raskauksia ja jos nyt olen raskaana niin totta kai haluan tämän lapsen.....Tietääkö ketään että joku on saanut lapsen vaikka olisi ollut kierukka ehkäisynä?
 
Pikkuneiti10
Mulla on ollut kuparikierukka yli 9 vuotta, toivoinkin välillä vahinkoa mutta ei tapahtunut... Jos pettää niin olisiko päässyt liikkumaan paikaltaan? On kyllä luotettava, eihän mikään ehkäisy ole 100-prosenttinen!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 17:37 Twinky kirjoitti:
Hups!Mulla on kierukka,ja kuukautiset on niin paljon myöhässä et huomenna on testin paikka.Pelkään olevani raskaana!!!Keskeytystä en kestäisi enkä tiedä onko lainkaa varmaa että kierukan saisi poistettua ilman vahinkoa.....Todella paha homma koska kierukkahan on juuri estämään raskauksia ja jos nyt olen raskaana niin totta kai haluan tämän lapsen.....Tietääkö ketään että joku on saanut lapsen vaikka olisi ollut kierukka ehkäisynä?
Mun serkullaoli kierukka, kun tuli raskaaks. Odotti kaksosia, joista toinen meni kesken, mutta en tiedä onko kierukalla mitään osuutta siihen. Nyt on terve ihan 3v tyttö :heart:
 
eräs
Kuparikierukka ollut kohta vuoden ja epätoivottua raskautta ei ole tullut,että voin suositella.mahtaisiko sitten raskaudet kierukasta huolimatta johtua,siitä että laite hunosti paikallaan.joskus se voi liikahdella ja ainakin silloin jos sen naruista vahingossa vetää tai muut,tosin ne ovat aika syvällä,joten yhtäkkiä ei pitäis ylettyä....
 

Yhteistyössä