Eli minulle ei käy horminit ollenkaan ja ehkäisyä mietin. Olen 29v ja kolme lasta on jo tullut hankittua. Elämän tilanne sellainen, että uusi raskaus olisi katastrofi. Sairastuin nuorimman jälkeen raskauden jälkeiseen masennukseen, josta en ole vielkään toipunut yms. Joulukuussa selvisi että estrogeeni/estradioli verikokeeni arvo oli vain 0,003 eli melkein nollissa. Kun asiaa alettiin tutkimaan, niin selvisi että syömäni e-pillerit lamasivat omaa estrogeeni tuotantoa ja tämä aiheutti puutoksen. Minulta kiellettiin sitten kokonaan nuo e-pillerit ja muut. Estradioli arvoni onkin hiljalleen alkanut itsekseen nousta. Minulla oli hormoni ehkäisy nuorimman syntymästä lähtien ja epäilen että se olisi ollut ainakin osasyy masennus/unettomuus oireisiin. Kokeilin kymmeniä masennuslääkkeitäkin 4v aikana ja mikään ei toiminut. Saa nähdä koheneeko olo nyt pilereiden lopettamisen jälkeen. Minulla oli synnytyksen jälkeen hormoni kierukka ja sen jälkeen diane nova pillerit. Eli hormoni kierukasta on kokemuksia muttei kupari kierukasta.
Olen kuullut kauhutarinoita että kuparikierukka tuntuu, aiheuttaa kamalat vuodot ja ei ole varma ehkäisy.... Onko kellään hyviä kokemuksia?
Nyt meillä on käytössä varmojen päivien lasku, keskeytetty yhdyntä ja vaarapäivinä kumi... Tyhmää... tiedän. Ja sen takia olenkin hermoraunio jokaa kuukausi kun pelkään raskautta. Tuskin se näillä hormoni arvoilla on kamalan toden näköistä, mutta pelko on silti suuri :'( Ja tiedän kuinka tyhmää on leikkiä tälläisen asian kanssa... Jos raskaaksi tulisin niin en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta pelkäisin voimavarojeni loppumista. Kun on ennestään kolme infektiokierteistä, alllergista, astmaattista yökukkujaa.....
Eli kaikki kokemukset kupari kierukasta kiitos =) Pitäsi nyt ennen ensi menkkoja tehdä päätös että otanko vai en. Eihän se vaikuta mitenkään hormoni tasapainoon? Onko sillä sivuvaikutuskia? En löytänyt netistä ainakaan tuoteselostetta tai vastaavaa siitä....
Olen kuullut kauhutarinoita että kuparikierukka tuntuu, aiheuttaa kamalat vuodot ja ei ole varma ehkäisy.... Onko kellään hyviä kokemuksia?
Nyt meillä on käytössä varmojen päivien lasku, keskeytetty yhdyntä ja vaarapäivinä kumi... Tyhmää... tiedän. Ja sen takia olenkin hermoraunio jokaa kuukausi kun pelkään raskautta. Tuskin se näillä hormoni arvoilla on kamalan toden näköistä, mutta pelko on silti suuri :'( Ja tiedän kuinka tyhmää on leikkiä tälläisen asian kanssa... Jos raskaaksi tulisin niin en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta pelkäisin voimavarojeni loppumista. Kun on ennestään kolme infektiokierteistä, alllergista, astmaattista yökukkujaa.....
Eli kaikki kokemukset kupari kierukasta kiitos =) Pitäsi nyt ennen ensi menkkoja tehdä päätös että otanko vai en. Eihän se vaikuta mitenkään hormoni tasapainoon? Onko sillä sivuvaikutuskia? En löytänyt netistä ainakaan tuoteselostetta tai vastaavaa siitä....