Kuparikierukan laitto ja menkattomuus.

Olen syönyt jälkitarkastuksesta asti cerazette minipillereitä. Yhdet menkat oli, toisia ei ole kuulunut. Eli johtunee noista pillereistä. Esikoisen aikaankin vuodot näillä pillereillä oli minimaaliset.

Mites nyt sitten kun varasin ajan papakokeeseen ja jos tulos on ok niin sitten voi ottaa kierukan. Otan kuparikierukan, ilmainen kun on. Terveydenhoitaja vaan sano puhelimessa että pitäs laittaa menkkojen aikana. En hoksannut kysyä että mites kun niitä menkkoja ei ole, voivatko laittaa?! Olisko kellään tietoa? Ja voinkohan syödä noita pillereitä siihen päivään asti ku kierukan saan?

Synnytyksestä on nyt reilu 5kk, kun papakoe otetaan niin puolisen vuotta.
 
Ajattelin vaan kysyä miten teillä joilla kokemusta. Kun olen kuullut että on laitettu myös vaikkei olekaan menkkoja. Toivottavasti pistävät mulle. Olisin mä saanut sen heti jälkitarkastuksessakin mutta halusin alkuun tutut pillerit ja mietintäaikaa otanko kupari- vai hormonikierukan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pillipulla:
suosittellaan laittamaa ennen kun menkat loppuu...Niin se menee helpommin paikoilleen.
mulle ne sanoi, että menkkojen jälkeet tai sitten kun on tehty nega raskaustesti... ettei vahingos laita JOS raskaana... että käsitin et voi laittaa vaikkei menkkoi oiskaan.
 
Itse odotin 9kk ekoja menkkoja. Nyt kerrottiin että suositus on laittaa ekojen menkkojen jälkeen ja heti menkat alkavat uudelleen eli niiden aikana ettei olisi raskaana. Sitten kuulin että olisi voinut saada tuon jo aikaisemmin... menkat ei siis ehdoton vaatimus. Kumpa olisin tuon aikaisemmin tiennyt...
 
Olin tänään neuvolassa PAPA kokeessa. Samalla varasin ajan kuparikierukan laittoon kuukauden päähän. Ja kyllä se laitetaan vaikkei olekaan menkkoja. Sittenpä niiden pitäs pian alkaa ja voivat kuulemma olla alussa runsaammat.
 

Yhteistyössä