Kuopion seutu asuinalueena?

Hei kaikki Kuopiolaiset!
Olemme Helsinkiläinen nelihenkinen perhe ja harkitsemme muuttoa Kuopioon? Millaiset palvelut siellä on ja mikä paras asuinalue lapsiperheelle?Kaikki neuvot ovat tervetulleita.Kiitos! =) =)
 
kalakukko

Asuinalueista sen verran, että olen asunut neulämäessä, petosella ja julkulassa. Julkula on näistä ollut paras lapsiperheelle.

Julkulassa on oma kaupunginosayhdistys joka järjestää 5e:n jäsenmaksulla hiihtokisoja, yleisurheilukisoja yms. lapsille. Julkulassa onkin paljon 30 - 40 v. lapsiperheitä, useita leikkipuistoja ja hyvä päiväkoti. Keskustaan matkaa n. 5 km.

Neulamäki oli rauhattomin, Petonen ihan ok, paitsi ihan petosen keskusta, uusi saaristokaupunki on myös viihtyisä ja kallis rakentaa / ostaa.
 
Olen asunut aika monella asuinalueella ja sanoisin, että Petonen on kasvavin ja kehittyvin asuinalue. Kuten edelläolevakin sanoi niin ihan Petosen keskusta on levotonta, mut ympäristö on ihan ok ja suht uusia asuntoja ja koko ajan kasvussa. Petonen on siis todella iso(pienen kaupungin kokoinen) alue. Luulen myös, että Petonen on aikalailla lapsiperheiden valloittamaa aluetta. Olen tosin asunut poissa kuopiosta 10v, mut käyn siellä aika-ajoin.
 

Yhteistyössä