Kuoleman jälkeinen elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mulla on omituinen käsitys siitä. Ajattelen niin, että nyt tässä elämässä ollaan siellä, jota jotkut kutsuvat helvetiksi. Kuoleman jälkeen joku (Jumalako?) miettii mitä kukainenkin on "ansainnut", ja joutuu sitten joko uudestaan tähän meidän elämään, eli helvettiin ja jos on "oppinut" eläessään jotain tarpeeksi, niin pääsisi sitten sinne, jota taivaaksikin kutsutaan.

Tai sitten - kuoleman jälkeen meitä ei vaan enää ole.

Noin ajattelen mäkin! :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä en usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään. Sitä kuolee ja se on siinä. :)

Illuusia, kertoisitko ateistina(?), mikä tekee sinusta sinun, mistä se on tullut ja mitä sille tapahtuu ruumiin kuoleman jälkeen? Ja ihan huomiona - miksi identtiset kaksoset ovat kuitenkin kaksi eri persoonaa?

Uskon samoin kuin illuusia, joten vastaan tähän. Tietoisuus kehittyy kokemusten ja aivojen kehittymisen mukana. Olen geenieni ja kokemusteni summa. Ruumiin kuollessa kuolee kaikki muukin, ei ole ruumiista irti olevaa tietoisuutta. Identtiset kaksoset ovat erilaisia, koska heidän kokemuksensa eroavat. Täysin samoja kokemuksia heidän on jo fysiikan lakien mukaan mahdotonta saada.

Kun ihminen kuolee, ihminen kuolee. Tietoisuus katoaa ja ruumis maatuu. Ei ole olemassa kuoleman jälkeistä elämää, samoin kuin ei syntymää edeltävää elämääkään.

Mulla on omituinen käsitys siitä. Ajattelen niin, että nyt tässä elämässä ollaan siellä, jota jotkut kutsuvat helvetiksi. Kuoleman jälkeen joku (Jumalako?) miettii mitä kukainenkin on "ansainnut", ja joutuu sitten joko uudestaan tähän meidän elämään, eli helvettiin ja jos on "oppinut" eläessään jotain tarpeeksi, niin pääsisi sitten sinne, jota taivaaksikin kutsutaan.

tämä on myös mun uskomus,kiva että joku muukin ajattelee samoin. :)

Jotain semmosta hienoo sen on oltava. Ei harput kädessä huuhailua, vaan semmosta humalluttavaa läheisyyttä ja iloa ja aktiivista olemista Jumalan yhteydessä.

Ei mitään muumeilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Mää aattelen just samoin. Jumalaan en usko, mutta joku voima täälä meitä hallitsee.

Painovoimalaki by Newton.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jotain semmosta hienoo sen on oltava. Ei harput kädessä huuhailua, vaan semmosta humalluttavaa läheisyyttä ja iloa ja aktiivista olemista Jumalan yhteydessä.

Ei mitään muumeilua.

Miten niin on oltava? Ruumis maatuu ja ihminen kuolee. Ei siinä mihinkään päästä. Miksi aika kuoleman jälkeen olisi erilainen kuin ennen syntymää?

Alkuperäinen kirjoittaja j:

Ei mitään muumeilua.

Miten niin on oltava? Ruumis maatuu ja ihminen kuolee. Ei siinä mihinkään päästä. Miksi aika kuoleman jälkeen olisi erilainen kuin ennen syntymää?

No mitä, ethän sä voi mun käsitystä taivaasta riistää?

Mä en vaan jotenkin pysty ymmärtää että että elämä ei jatku enään tämän jälkeen.
aina mietin että tässäkö tää muka nyt on ja sit kaikki on loppu.
Välillä mietin että mitäs jos sitä syntyy sitten uudestaan johkin toiseen kehoon ja sitä ollaan taas maapallon päällä ja mietitään näitä samoja asioista mitä kuoleman jälkeen on

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
Mä en vaan jotenkin pysty ymmärtää että että elämä ei jatku enään tämän jälkeen.
Välillä mietin että mitäs jos sitä syntyy sitten uudestaan johkin toiseen kehoon ja sitä ollaan taas maapallon päällä ja mietitään näitä samoja asioista mitä kuoleman jälkeen on

Miksi jatkuisi? Kuten moni on sanonut, miksi aika kuoleman jälkeen eroaisi ajasta ennen syntymää?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kun ihminen kuolee, ihminen kuolee. Tietoisuus katoaa ja ruumis maatuu. Ei ole olemassa kuoleman jälkeistä elämää, samoin kuin ei syntymää edeltävää elämääkään.

Minä olen myös realisti, eli ajattelen samalla tavalla.

Tai toisaalta "kuoleman jälkeistä elämää" tavallaan on olemassa - kun ruumis maatuu, se palautuu luonnon kiertokulkuun. Eli minäkin voin "syntyä uudelleen" vaikka voikukkana ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:

Mutta joskushan tuollekin tulee loppu. Ei kai tuollainen ikuisesti jatku?

Luin joskus mielenkiintoisesta näkökannasta. Siinä oletettiin että ei ole kuin yksi henki, joka on kaikki. Tämä persoona syntyy eri aikoihin ja paikkoihin aina omassa aikajanassaan vuoronperään, mutta käytännössä kaikki nykyisin elävät olennot ovat tämä sama henki, vain eri kohdassa tämän henkilökohtaista aikajanaa. Laittaa miettimään tarkemmin käskyä: "Tee muille mitä haluaisit itsellesi tehtävän".

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Uskon siihen mitenkä Raamattu on meille ilmoittanut. =)

Sillai mäkin. + tietty omat mielikuvat asiasta.

mäkin uskon siihen, että menemme joko taivaaseen tai helvettiin. Ja Jumalan tahto on, että olisimme Hänen kanssaan siellä taivaassa:).

Yhteistyössä