kuntopyörä

olen pitkään jo haaveillut omasta kuntopyörästä, ja nyt meinaankin sellaisen hankkia! mutta millaista treeniä sillä kannattaisi tehdä että saisi kunnolla rasvan palamaan? en ole koskaan esim. spinningissä käynyt, miten siellä jaksotetaan lämmittely yms. vaiheet? ja millaisilla tehoilla pitäisi polkea? vinkatkaapa hyväksi havaittuja keinoja!
 
En osaa sulle mitään oikeita vinkkejä antaa, mutta itse tapaan polkea 20 kilometriä kerrallaan noin 35 - 38 minuuttiin. Alkuun rauhallisesti, muutaman minuutin kuluttua intervallityyppisesti minuutista muutamaan tai kilometristä muutamaan täysillä.

Harvoin poljen yli 20 kilometriä, koska liikun paljon muutenkin. Sauvalenkkejä, hölkkää, kävelyä, yms. 10-15 tuntia viikossa. Eikä edes tunnu paljolta! ;)
 
Kannattaa ottaa musiikki avuksi, poljet musiikin tahtiin (niin spinningissäkin tehdään). Kun tulee nopeatahtinen kappale, silloin otat vastukset pois, kun hidas, laitat raskaat vastukset. Toisin sanoen, idea on että vastukset valitaan tempon mukaan. Välillä voi tehdä spurtteja (poljet tuplatemmolla) ja voithan yrittää seisaalleenkin? Itse olen kyllä kokenut tuon musiikin hyvin oleelliseksi siihen jaksamiseen.
 
Mä sain sen kuntopyörän! Ihanaa! Siihen on ohjelmoitu rasvanpoltto-ohjelma, mikä pitäis tehdä 5krt viikossa. Kestää 30min ja pyörä muuttaa itsekseen tehoja tietyin aikavälein. On muuten hyvä treeni, ja näytöltä näkee missä kohtaa on ohjelmaa menossa. Ainut vaan että sykettä ei tunnu saavan multa oikein, 70 näytti eilen parhaimmillaan vaikka ite mittasin jopa 160... (siinä vaiheessa hiljensin tahtia). Ja kalorilaskuri näyttää mitä sattuu, kerti ettö olin 170kilojoulea kuluttanut! ei taida ihan pitää paikkaansa... Oisin sellasta muutamaa sataa kilokaloria ehkä toivonut..
 

Yhteistyössä