Kuntoilu synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sani

Vieras
Synnytyksestä nyt 3 viikkoa aikaa, ja tekisi mieli alkaa jo hieman kuntoilemaan, lähinnä stepperillä steppailemaan.
Jokohan sitä vois aloittaa rauhallisesti vai olisikohan hyvä odotella jälkitarkastus ensin? Koska te olette aloitelleet kuntoilemisen?

Kyllä mä kävin vaunuilemassa heti kun vaan pääsin :) Stepperillä jos otat rauhallisesti niin varmasti voit sitä tehdä, eihän se kovin paljon eroa kävelystä ;) Vatsalihasliikkeitä ja kunnon salitreeniä aloin tekemään vasta jälkitarkastuksen jälkeen.

Mä aloitin kyllä jo ennen jälkitarkastusta, kun oli niin helppo synnytys ja muutenkin tuntui että vois jo aloitella. Tarkkoja viikkoja en muista, mutta jälkitarkastus oli n. 5-6 vkoa synnytyksestä. Mitään juoksua/pomppimista ei kannata aloittaa ennenkuin lantiopohjalihakset on kondiksessa, mutta kävelyn/steppailun nyt luulisi olevan just soveliasta ensiliikuntaa :)

Mä menin body pumppiin 4 vko synnytyksestä. Ei menny ihan ohjeiden mukaan, sillä mitään isoja ponnistuksiahan ei suositella ennen ku lantiopohjan lihakset on palautunu. No pumpissahan ei muuta tehäkään kuin ponnistella, heh :D Ei tullu mitn ongelmia, nuorena taitaa palautua hyvin ja nopeesti. Kyl stepperi on varmasti tosi jees, itteäs kuunnellen ja omiin tuntemuksiin luottaen, anna mennä vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä kiipesin hevosen selkään 10 päivää synnytyksestä.
Eiköhän se nyt enimmäkseen ihan oman olon mukaan ole hyvä aloitella, eikä millään hullulla treenillä ihan heti alkuun.

Niin, se kai eniten vaikuttaa mihin kroppa on tottunut. Mä esim. pyöräilin ihan normaalin lenkin 2 pv ennen synnytystä, enkä nähnyt mitään syytä pitää taukoa synnytyksen jälkeenkään, kun kerran olo oli ihan normaali. Mä luulen että liikkuvaista elämää viettävillä ihmisillä se toipuminen on keskimäärin nopeampaa muutenkin, eli ei oo niin tarvetta mihinkään 6 viikon lepojaksoihin. Jos ei siltä tunnu, siis.

Yhteistyössä