Liikunta synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joko"

Vieras
Löysin kiinnostavan liikuntaharrastuksen ja miettisin, voisiko sitä jo lähteä vähän kuntoilemaan jos jättää juoksun, hyppimisen ja vatsalihakset pois? kaikkea muuta liikkumista olisi. Synnytyksestä vasta kuukausi ja jälkitarkastus on viikon päästä. Niin odotan jo, että saisi edes tunnin viikossa sitä omaa aikaa :) tässä ollaan nyt oltu kaksi vuotta tiiviisti kotona lasten kanssa. Pitäisikö sitä kuitenkin vaan valita jokin "käsityökerho" tai jättää harrastukset myöhempään ajankohtaan... Millos te uskalsitte lähteä harrastamaan?

[QUOTE="joko";27901110]Löysin kiinnostavan liikuntaharrastuksen ja miettisin, voisiko sitä jo lähteä vähän kuntoilemaan jos jättää juoksun, hyppimisen ja vatsalihakset pois? kaikkea muuta liikkumista olisi. Synnytyksestä vasta kuukausi ja jälkitarkastus on viikon päästä. Niin odotan jo, että saisi edes tunnin viikossa sitä omaa aikaa :) tässä ollaan nyt oltu kaksi vuotta tiiviisti kotona lasten kanssa. Pitäisikö sitä kuitenkin vaan valita jokin "käsityökerho" tai jättää harrastukset myöhempään ajankohtaan... Millos te uskalsitte lähteä harrastamaan?[/QUOTE]

Aloitin heti kunnon lenkit ja parin viikon päästä "oikean harrastuksen". Vaikea kuvitella, että olisin paikoillani odotellut. Mutta toisaalta, olen liikkunut koko ikäni, joten pohjakunto oli hyvä.

Hyvä kuulla, että muutkin heti lähteneet liikkeelle. Itsellä nyt ollu tosiaan vähän taukoa liikunnasta esikoisen jälkeen. Jospa sitä aloittaa hiljaksiin ja katsoo miltä tuntuu :)

Eikö teillä ole muuten omaa aikaa, jos ei ole harrastuksia? Minä kävin kyllä aika nopeasti synnytyksen jälkeen ystävien kanssa kahvilla, kaupungilla jne. Liikuntaa en vaunulenkkejä lukuunottamatta harrastanut ennen kuin lekuri antoi luvan, vatsalihaksia en halunnut nimittäin turmella :)

Kannattaa ehdottomasti lähteä, jos huvittaa - muistaa vaan kuunnella kroppaansa tarkasti, ja ottaa iisimmin jos siltä tuntuu :) Ohjaajalta kannattaa myös kysyä vaihtoehtoisia liikkeitä, jotka sopivat juuri synnyttäneelle, jos esim. vatsalihakset eivät ole vielä palautuneet.

anteeksi jos tuuppaudun keskusteluusi, mutta osaako täällä joku sanoa onko telinevoimistelussa jotain sellaisia liikkeitä mitä ei saisi tehdä? itse synnytyn tossa 2kk sitten ajattelin aloittaa kyseisen harrastuksen...

[QUOTE="vieras";27901307]Eikö teillä ole muuten omaa aikaa, jos ei ole harrastuksia? Minä kävin kyllä aika nopeasti synnytyksen jälkeen ystävien kanssa kahvilla, kaupungilla jne. Liikuntaa en vaunulenkkejä lukuunottamatta harrastanut ennen kuin lekuri antoi luvan, vatsalihaksia en halunnut nimittäin turmella :)[/QUOTE]

No kukin harrastaa mitä haluaa, vai? Syviä vatsoja voi tehdä jo laitoksella, jos tahtoo :) Ja nämähän ei sulje toisiaan pois mitenkään, kavereiden kans voi käydä myös liikkumassa eikä pelkästään kahvilla. Jota sitäkin kyllä harrastin.

[QUOTE="hei";27901330]anteeksi jos tuuppaudun keskusteluusi, mutta osaako täällä joku sanoa onko telinevoimistelussa jotain sellaisia liikkeitä mitä ei saisi tehdä? itse synnytyn tossa 2kk sitten ajattelin aloittaa kyseisen harrastuksen...[/QUOTE]

Se vaatii tosi kovaa (keski)vartalon hallintaa, en ehkä ekaks lajiks ottais varsinkin jos et ole ennen harrastanut.

[QUOTE="hei";27901330]anteeksi jos tuuppaudun keskusteluusi, mutta osaako täällä joku sanoa onko telinevoimistelussa jotain sellaisia liikkeitä mitä ei saisi tehdä? itse synnytyn tossa 2kk sitten ajattelin aloittaa kyseisen harrastuksen...[/QUOTE]

Jaa a... Vaikea kysymys. Osaiskohan ne ohajaajat siellä neuvoa :) kannattaa kysyä!

Yhteistyössä